____________________
Дата проведения
9 класс
Урок 21. Места проведения досуга
Цели: развитие грамматических навыков по теме «Пассивный залог»; развитие навыков аудирования и диалогической речи; закрепление навыков поискового чтения.
Ход урока
I. Организационный момент
- We shall find out what places of entertainment people visit and why they like to go there.
II. Фонетическая зарядка
- Let's remember the irregular verbs now. I shall show you the first form of the irregular verb and you will name the second form and the third form.
Учитель предлагает учащимся вспомнить 3 формы неправильных глаголов.
Примерные глаголы:
do - did - done
bring - brought - brought
give - gave - given
have - had - had
say - said - said
see - saw - seen
be - was/were – been
build - built - built
write - wrote - written
read - read - read
build - built - built
swim- swam – swum
learn - learnt - learnt
sell - sold - sold
buy - bought - bought
meet - met - met
take - took - taken
speak - spoke - spoken
make - made - made
III. Речевая разминка
- Let's remember our game "A Boaster". Each team will think of different statements. Your task is to express your doubt.
Игра «Хвастун»
Команда 1 -1 shall go to the seaside tomorrow.
Команда 2 - You will not go to the seaside tomorrow.
Команда 2-1 have met the musician of the famous rock band recently.
Команда 1 - You have not met the musician of the famous rock band recently.
Команда l-l went to the amusement park yesterday. Команда 2 - You didn't go to the amusement park yesterday. Etc.
IV. Развитие навыков аудирования и диалогической речи
- Do you like to go to the museum? Is visiting galleries your hobby? How often do you go to the circus? Have you ever been to St Petersburg (Moscow, Perm)? What places of interest do you admire? What places would you like to visit?
После небольшой предварительной беседы по теме «Посещение достопримечательностей» ученики выполняют упр. 102, стр. 46 из учебника. Затем выполнить упр. 103 (а), стр. 46 и прослушать интервью из данного упражнения. Задание для учащихся - дополнить предложения, выбирая правильный вариант. Проверка упр. 103 (а), стр. 46 проходит в устной форме. В конце данного этапа урока учащиеся в парах выполняют упр. 103 (Ь), стр. 46 из учебника.
V. Физкультминутка
VI. Введение нового материала по теме «Пассивный залог»
- It's time to open your textbooks, page 47, exercise 104. We shall read and translate the sentences in the Passive Voice. When do we use the Passive Voice? We use the Passive when we don't know or care who the 'doer' of the action is. We use the Passive when the 'doer' is obvious. If the action itself is more important than who does/did it, we use the Passive Voice. You can see the examples of the sentences in your textbooks, page 47, "Grammar Focus".
Знакомство с новым грамматическим материалом по теме «Пассивный залог». Примеры из упр. 104, стр. 47 и упр. 13, стр. 12-13 из учебника.
VII. Первичное закрепление грамматических навыков
по теме «Пассивный залог»
- Let's correct the mistakes. Will you look at the sentences, please? Read them to yourself, find the mistake and if you are ready, put up your hand. Are there any other versions to be heard?
Прочитать предложения и найти в них ошибки. Время на выполнение данного задания — 4 минуты. После окончания выполнения задания ученики по очереди зачитывают по одному предложению вслух.
Примерное задание на доске:
1. The story were read three days ago.
2. The building of the museum is being reconstructing at the moment.
3. We are not never asked at the English lesson.
4. The text will be translated when he came.
5. English is speak all over the world.
6. Ice cream be made from milk.
7. The game will be played in four days?
8. The computers was bought in the shop.
9. The flowers are not watered last week.
10. The homework must be not done tomorrow.
Keys:
1. The story was read three days ago.
2. The building of the museum is being reconstructed at the moment.
3. We are never asked at the English lesson.
4. The text was being translated when he came.
5. English is spoken all over the world.
6. Ice cream is made from milk.
7. Will the game be played in four days?
8. The computers were bought in the shop.
9. The flowers were not watered last week. 10. The homework must not be done tomorrow.
VIII. Активизация лексических и произносительных навыков
- I want you to read the following phrases and find their equivalents. It's exercise 107, page 48 in your textbooks. The explanations in the right column will help you. There are many international words in the English language. Today we shall learn to pronounce some of them.
упр. 107, стр. 48. Сначала ученики выполняют задание самостоятельно в течение 1-2 минут, а затем по очереди зачитывают фразы и переводят их. Также на данном этапе урока выполняется упр. 108, стр. 48 из учебника, и учащиеся работают с аудиозаписью.
IX. Закрепление навыков поискового чтения
- The next task for you is to read the text from exercise 109, page 49 and write down the places of public entertainment mentioned in it. You'll read the story to yourself and in three minutes we shall check up your work. We are short of time. Exchange the exercise-books in pairs, please.
Ученики читают рассказ из упр. 109, стр. 49 про себя и выписывают места проведения досуга, которые упоминаются в тексте. Время для чтения текста про себя - 3 минуты.
X. Подведение итогов урока
Домашнее задание
Рабочая тетрадь: упр. 1, 2, стр. 18.
do |
bring |
give |
have |
say |
see |
be |
build |
write |
read |
build |
swim |
learn |
sell |
buy |
meet |
take |
speak |
make |
Скачано с www.znanio.ru
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.