____________________
Дата проведения
9 класс
Урок 32. Известные путешественники
Цели: контроль навыков монологической речи по теме «Известные путешественники»; введение и первичное закрепление материала по теме «Словообразование»; обобщение материала по теме «Предлоги места и времени».
Ход урока
I. Организационный момент
- We shall have a talk about famous travellers and discoverers.
II. Тренировка фонетических и лексических навыков
- But at first let's practise the English sounds. I shall show you the symbols of the English sounds and the task for you is to pronounce this sound and name three words with it on the topic "Travelling". Remember as many English words as you can and get ready to start.
[p] - plane, ship, passengers,
[d] - discover, trade, traditions.
[tj] - change, adventure, the Challenger Deep.
[m] - modern, motorway, steamships.
[w] - working, world, widespread.
[s] - horseback, speedy cars, dangerous.
[k] - country, sink, discovery. Etc.
III. Активизация навыков устной речи. Повторение грамматического материала по теме «Пассивный залог»
- It's time to open your textbooks, page 68, exercise 23. Let's read the story of a great traveller. He has returned home and the place where he was born has changed a lot. Let's read the story and make up the sentences about his native town using the Passive Voice. Use the example of this exercise.
упр. 23, стр. 68 из учебника. Задание выполняется учащимися устно: сначала учащиеся зачитывают вслух задание и текст, а затем по очереди составляют и озвучивают предложения, составленные по образцу данного упражнения.
IV. Проверка домашнего задания
- As I know, you have prepared the stories about the famous travellers. Can you name some of them? Thank you. Who is ready to start? Listen to your classmates and choose the most interesting story. Mike will tell us about Christopher Columbus. Have you got any questions about this famous discoverer? Who will be the next storyteller?
V. Физкультминутка
VI. Активизация материала по теме «Предлоги места и движения»
- You can see that life of a traveller is foil of danger and mysteries. Will you open your textbooks, pages 186-187? You will work in groups. The task for you is to find the treasure. Read the instructions, page 188 and play the game. Useful phrases from exercise 27, page 69 will help you. It's time to start. Who has finished?
упр. 27, 28 стр. 69 из учебника.
VII. Введение материала по теме «Словообразование»
- I want you to look at the blackboard. We shall learn the suffixes of nouns and adjectives. Let's read and translate the examples. Look at the examples of exercise 29, page 69 in your textbooks. Who will read the task? Can you form nouns from the verbs? Share your variants, please. Do you agree with your classmates' variants?
Знакомство с новым материалом по теме «Словообразование». Выполнение упр. 29, стр. 69. Данное упражнение выполняется в устной форме.
VIII. Первичное закрепление введенного материала
- The next task for you is exercise 30, page 69. You will read the sentences to yourself and complete them. Change the verbs into nouns or adjectives.
Ученики выполняют упр. 30, стр. 69 из учебника в письменной форме.
IX. Подведение итогов урока
Домашнее задание
Рабочая тетрадь: упр. 8, стр. 27.
Скачано с www.znanio.ru
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.