11 класс
Урок 37
(УМК М.З. Биболетовой Enjoy English -9)
Тема: Tips for students. Are they useful?
Цели:
1. Образовательные: беседовать о разных типах студентов, о современной системе итоговой аттестации выпускников, повторить грамматический материал по теме «Косвенная речь», согласование времён.
2. Развивающие: развивать умения устной речи, умения чтения с полным пониманием, произвольное внимание, память.
3. Воспитательные: мотивировать детей на изучение иностранного языка, показывая его практическую значимость в современном мире, способствовать развитию творческой активности учащихся, расширению их кругозора по вопросу получения образования.
Тип урока: комбинированный.
Методы обучения: словесный, наглядный, практический
Формы организации познавательной деятельности: общеклассная, групповая, индивидуальная.
Межпредметные связи: русский язык, литература, обществознание.
Средства обучения: учебник Enjoy English-11, CD к УМК “Enjoy English”, презентация в Power Point.
Ход урока
№ этапа |
Этапы урока |
Средства обучения |
Время в мин. |
1 |
Приветствие. Teacher: Good morning, boys and girls. I’m glad to see you. Sit down, please. Who is on duty today? Who is absent? The theme of our lesson is “Tips for students. Are they useful?” Our main goals for today are:
Do a quiz at p. 66 and decide what your type is. |
Слайд 1
Слайд 2
|
3
5
|
2 |
Choose a card. Join into groups according to your numbers. What type of students dominates in your group? Look through the appropriate text and discuss it. What do you think about the tips given in it? Are they useful? Vote within your group and name 3 the most important tips from your point of view.
Brainstorm some more tips for your type of student.
|
textbooks Слайд 3 |
5 5 5
5 |
3 |
Mini-project “A new examination system” First read the tips which are given in the EX to help you to make the project.
Present your ideas. Summaries their suggestions. Use Indirect (Reported) speech.
|
textbooks |
7
3 |
4 |
Запись Д/з WB Ex. 2, p.32 or Ex. 3, 4, p. 33
|
Слайд 4 |
1 |
5 |
Teacher: Marks. Wind up. |
Слайд 5 |
1 |
Передайте следующие предложения в косвенной речи. 1. Не said: "I am sure she will come in time." 2. She said: "I shall be able to read English newspapers without a dictionary next year." 3. They said: "We shall not go to school on Sunday." 4. Mr. Dickson said: "I shall have to pay a lot of money for the car." 5. Peter said to me: I'll be waiting for you at the station." |
|
Передайте следующие предложения в косвенной речи. 1. Mary said: "I'll be back soon." 2. She said to me: "What are you going to do when you come home?" 3. She said: "I hope I'll soon speak English well." 4. He said: "I am sure it will rain tomorrow." 5. They said: "We shall go to the river tomorrow if it is hot." |
|
Передайте следующие предложения в косвенной речи. 1. Не said: "I am sure she will come in time." 2. She said: "I shall be able to read English newspapers without a dictionary next year." 3. They said: "We shall not go to school on Sunday." 4. Mr. Dickson said: "I shall have to pay a lot of money for the car." 5. Peter said to me: I'll be waiting for you at the station." |
|
Передайте следующие предложения в косвенной речи. 1. Mary said: "I'll be back soon." 2. She said to me: "What are you going to do when you come home?" 3. She said: "I hope I'll soon speak English well." 4. He said: "I am sure it will rain tomorrow." 5. They said: "We shall go to the river tomorrow if it is hot." |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.