Урок 55 Семейные конфликты.9 класс (УМК Биболетовой М.З.)

  • docx
  • 20.12.2022
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала Урок 55 Семейные конфликты.docx

____________________

Дата проведения

9 класс

Урок 55. Семейные конфликты

Цели: развитие навыков аудирования на материале диалога; формирование произносительных навыков и навыков чтения; со­вершенствование лексических навыков по теме «Многозначность слов».

Ход урока

I.  Организационный момент

-      Good morning, boys and girls! (Good morning, teacher!)

-      I haven't seen you for ages. I am glad to see you again. (We are glad to see you too.)

-      How are you? (We are fine, thanks. And how are you?)

-      I am fine, thank you. Sit down, please. We shall have a talk about different kinds of conflicts in everyday life and discuss the family conflict.

II. Активизация лексических навыков

-      Let's start our lesson with a game and remember the members of a family. Who is ready to start?

Игра «Снежный ком»

III.  Речевая разминка

-      People have got a lot of really difficult problems to solve, haven't they? Do you always understand your parents (your friends, your teachers)? Do they understand you? What are the reasons of misunderstandings? What kinds of conflicts can you name?

Ученики отвечают на вопросы по данной теме.

упр. 1, стр. 103 из учебника.

IV. Развитие навыков аудирования на материале диалога

-      Will you read the task of exercise 2, page 103 from your textbooks? We shall listen to the dialogue and say why these people disagree with each other. You'll have to listen to this dialogue again and tick the correct box in exercise 1, page 43 in your Workbooks. The next task for you is exercise 5, page 104.

упр. 2, стр. 103   Задание для учащихся: прослушать диалог и ответить на вопрос из задания. Затем диалог прослушивается во второй раз, и ученики выполняют упр. 1, стр. 43 из рабочей тетради и упр. 5, 6, стр. 104 из учебника.

V. Физкультминутка

VI.  Формирование произносительных навыков и навыков чтения

-      People of different nationalities speak different languages. But there are a lot of international words. You can easily understand them. Will you read and translate some of them? They are in exercise 3, page 104. Let's repeat the words after the speaker. Read them in pairs, please. Look through the dialogue and read the sentences with the words of exercise 4, page 104. Can you guess the meaning of the phrase from exercise 5, page 104?

упр. 3, стр. 104   Дополнительное задание: найти в диалоге из упр. 2, стр. 103 и предложения со словами из упр. 3, стр. 104, прочитать их и перевести. В конце данного этапа урока ученики выполняют упр. 4,стр. 104 из учебника.

VII.  Совершенствование лексических навыков

-      Let's have a talk about different meanings of some words. Open your textbooks, page 104, exercise 7. You can see the pictures and some explanations of the word "sign". Match the pictures and the meanings. Translate the sentences from exercise 8, page 105. Will you match the sentences and the meanings of the word "sign"?

упр. 7, 8 стр. 104 из учебника.

VIII.  Первичное закрепление лексики по теме «Конфликт»

-      We have learnt some words on the topic "Conflict". Do exercise 9, page 105 in writing. You have 4 minutes and then we'll listen to your variants. Your time is up. Nick will read the sentences and other pupils will agree or disagree with his variants.

упр. 9, стр. 105: ученики письменно выполняют данное упражнение в течение 4 минут  - взаимопроверка в парах.

IX.  Подведение итогов урока

Домашнее задание

Рабочая тетрадь: упр. 2, 3, стр. 43-44.


 

Скачано с www.znanio.ru