Урок английского языка по тема: “It’s time to think about your future career” Класс 9
Оценка 4.6

Урок английского языка по тема: “It’s time to think about your future career” Класс 9

Оценка 4.6
Разработки уроков
doc
английский язык
9 кл
12.03.2018
Урок английского языка по тема: “It’s time to think about your future career” Класс 9
Цель урока: развивать навыки аудирования, говорения по теме «Планы на будущее. Выбор профессии», совершенствовать лексические навыки. Оборудование: карточки для групповой работы по количеству обучающихся. Задачи: учебные: активизация лексических единиц, умение обобщать полученные знания, использовать их в новых ситуациях. развивающие: развитие понимания иноязычной речи на слух, развитие интеллектуальных способностей учащихся, умение аргументировать точку зрения. воспитательные: воспитание ответственного отношения к выбору профессии, уважения к труду, содействие профориентации обучающихся.
urok_80.doc
Урок 80 Класс 9  по тема: “It’s time to think about your future career”  Цель урока: развивать   навыки   аудирования,   говорения   по   теме   «Планы   на   будущее. Выбор профессии», совершенствовать лексические навыки. Оборудование: карточки для групповой работы по количеству обучающихся. Задачи: учебные: активизация лексических единиц, умение обобщать полученные знания, использовать их в новых ситуациях. развивающие: развитие понимания иноязычной речи на слух, развитие интеллектуальных способностей учащихся, умение аргументировать точку зрения. воспитательные: воспитание   ответственного   отношения   к   выбору   профессии,   уважения   к   труду, содействие профориентации обучающихся. Greeting. Good morning. Nice to see you. 1. организационный момент 2. Фонетическая зарядка  Look at the screen and repeat the words. Lawyer, barber (парикмахер), businessman, social worker, dentist, doctor, fireman, fisherman, gardener, hairdresser, nurse, model, musician, policeman, receptionist, secretary, soldier, teacher, telephone operator. Can you guess what we are going to talk about at the lesson today? (Suggested answer – “About professions”) Right. The theme of our lesson is “The professions Russian teens choose”. We will learn  ­ names of some professions; ­ pluses and minuses of professions; ­ personal qualities needed to be a good specialist; ­ professions chosen by Russian and British teenagers; ­ school subjects that can help you to make your choice. Have you made up your mind what to do after school? Are you going to stay here or go to some place to study? Are you working harder on school subjects you will need in future? 3 речевая разминка.  Listen to me carefully and name the profession. 1) A person who helps people with the law or talk for them in court. (A lawyer) 2) A person who makes and sells medicine. (A chemist) 3) A person who does work to improve bad social conditions and help people in need. (A social worker) 4) A person trained to look after sick animals. (A vet) 5) A person whose job is to stop a fire. (A fireman) 6) A person who makes a plan of a house you are going to build. (An architect) 7) A person who cuts, washes and styles people`s hair. (A hairdresser) 8) A person who works in a hospital and helps doctors. (A nurse) 9) A person who works at school and whose job is to teach children. (A teacher) 10) A person who helps the customers to find in the shop what they want. (A shop assistant) 4. проверка домашнего задания It is interesting to listen to your opinion and find out what qualities are necessary for different jobs. Let`s do ex. 6 p. 155 in groups. On the one hand….. On the other hand…… 5. развитие монологической речи  Professions can have pluses and minuses. Do ex. 7 p. 155. I would like to be a …… because……. I wouldn’t mind being a ……. because……  There are different things to do after school. In a group, ask your classmates what they would like to do in the future. Use word combinations in ex. 8, p. 156 and fill in the table... 6. Физкультминутка  Stand up, please. Let`s do exercises. 7. Развитие аудитивных навыков ­ We shall listen to the dialogue ex. 9 p. 156 and answer the question from this exercise: Do English   students   and   students   of  our   country   have   the   same   opportunities   when   they   finish school? 8. Развитие навыков чтения с полным пониманием прочитанного ­The next task for you is reading the dialogue in your textbooks, ex. 10 p. 156. You`ll read it. 9. Рефлексия.  At the beginning of our lesson we put some aims (slides). Let us see if we can speak about them now. ­Our   lesson   is   over.   Your   homework   is   ex   10,   p.   156   in   textbooks.   (write   down   all   the opportunities that Sue gives to Carol. Consult the Linguistic and Cultural Guide on p. 198. Which of the opportunities are most suitable for Russian students and which are not? Give your reasons.) ­Thank   you   for   being   active   at   the   lesson.   Your   marks   are…   I   want   you   to   choose   the profession you like and be successful! Good luck!

Урок английского языка по тема: “It’s time to think about your future career” Класс 9

Урок английского языка по тема: “It’s time to think about your future career” Класс 9

Урок английского языка по тема: “It’s time to think about your future career” Класс 9

Урок английского языка по тема: “It’s time to think about your future career” Класс 9
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.03.2018