Урок по теме: “It’s time to think about your future career” по учебнику “Enjoy English ” 9 класс
Оценка 4.7

Урок по теме: “It’s time to think about your future career” по учебнику “Enjoy English ” 9 класс

Оценка 4.7
Разработки уроков
doc
английский язык
9 кл
09.03.2018
Урок по теме: “It’s time to think about your future career” по учебнику “Enjoy English ” 9 класс
Урок по теме: “It’s time to think about your future career” по учебнику “Enjoy English 9” (М.З Биболетова, издательство «Титул» 2009) Тип урока: комбинированный Цели урока: Формирование коммуникативных компетенций при развитии навыков аудирования, чтения, говорения, письма. Задачи урока: Обучающие: -формировать языковые, речевые и коммуникативные компетенции при развитии компетенций в чтении, аудировании, письме и говорении; -формировать у учащихся устную коммуникативную компетенцию; -формировать у учащихся социокультурную компетенцию.
it_is_time_to_think_about_your_future_career.doc
Урок по теме: “It’s time to think about your future career” по  учебнику “Enjoy English 9” (М.З Биболетова, издательство «Титул»  2009) Тип урока: комбинированный Цели урока:   Формирование коммуникативных компетенций при развитии навыков  аудирования, чтения, говорения, письма. Задачи урока: Обучающие:  ­формировать языковые, речевые и коммуникативные компетенции при развитии  компетенций в  чтении, аудировании, письме и говорении; ­формировать у учащихся устную коммуникативную компетенцию; ­формировать у учащихся социокультурную компетенцию. Развивающие: ­активизировать учебно­познавательную деятельность учащихся и расширить их  кругозор; ­развивать мышление в ходе усвоения таких приемов мыслительной деятельности  как умение анализировать, сравнивать, синтезировать, обобщать, выделять главное, доказывать, опровергать; ­развивать навыки успешного самостоятельного решения проблемы; ­развивать умения социального взаимодействия; ­развивать критическое мышление учащихся;  Воспитательные: ­воспитать активность, самостоятельность, ответственность, культуру общения; ­формировать мировоззрение учащихся и логическое  мышление; ­формировать систему нравственных межличностных отношений. Ресурсы для проведения занятия:  учебник, рабочая тетрадь, аудиозапись, раздаточный материал (карточки). Level:  intermediate Skills: listening, speaking, reading integrated with writing, making dialogues Textbook: «Enjoy English»­9, Unit 4, section 1 Time: 45 minutes Procedure 1. Announcing the aim of the lesson T: Today we are going on our talk about options Russian graduates have after their  exams in the 9th form. 2. Warm­up  (brainstorming): What would Russian graduates like to do after school? Fill in the mind map. (S,S….) Options after exams in the 9th form                                                 Ы                                      Possible answers:  ­ to go to the 10th form and then to the university         ­    to find a job and help their parents ­ ­ ­ to travel and see the world to go to a college or to a vocational school to do nothing T: What are the advantages of the first (second…) option? Are there any disadvantages  of this option?  (S,S…). Mind the language support:  Card №1  I’m absolutely sure…  It’s obvious that…  I may be wrong but I think  that…  I’m not sure about it.  I feel strongly against it.  Sorry, but I have got my own  idea about it.  3. Listening T: Listen to the dialogue between two British girls and answer the following question: Do English students and students of our country have the same opportunities when they  graduate from school? (Ex.9, p.156) 4. Reading T: Read  the dialogue and write down all the opportunities that Sue gives to Carol.  Which of the opportunities are most suitable for Russian students? (Ex.10, p.156­157) Answer key: ­ ­ ­ to continue one’s education at school and then enter the university to find a job  to do vocational courses 4. Speaking T: Work in pairs. Make up a dialogue about your options after secondary school. Use  some of the following phrases:    Card №2 to improve my knowledge of English/ physics/ biology/etс I need a friendly ear. I can’t afford… ­ ­ ­ What’s up? ­ Have you thought about your options? ­ You look a bit confused. ­ ­ My results do matter. ­ ­ ­ ­ ­ ­ to save up money to do courses to get a promotion to feel more focused to get a student loan to keep an open mind  (Students are given cards with phrases and work in pairs.)  T: Let’s listen to your dialogues.    Home task: 5.  Ex.23, p.162 Read the tips for writing a CV. Study Anna Dixon’s CV. Complete the CV in your  Workbook as if you were looking for a summer job.    Marks for the lesson 6.

Урок по теме: “It’s time to think about your future career” по учебнику “Enjoy English ” 9 класс

Урок по теме: “It’s time to think about your future career” по учебнику “Enjoy English ” 9 класс

Урок по теме: “It’s time to think about your future career” по учебнику “Enjoy English ” 9 класс

Урок по теме: “It’s time to think about your future career” по учебнику “Enjoy English ” 9 класс

Урок по теме: “It’s time to think about your future career” по учебнику “Enjoy English ” 9 класс

Урок по теме: “It’s time to think about your future career” по учебнику “Enjoy English ” 9 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
09.03.2018