Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"
Оценка 5

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
12.11.2018
Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"
Открытый урок по теме" Дом моей мечты" Урок проходил в 5 классе. Урок был обобщающий. Ученики закрепляли ранее изученные знания. Целями урока была систематизация ранее изученных слов и выражений по теме, использование в речи предлогов места. Урок состоит из орг.момента, речевой зарядки, фонетической зарядки, сообщение темы урока, проверка дом.задания, практической работы с речевой структурой.Разработка урока по английскому языку
Юля Открыт.урок.docx
Тема урока: « The house of my dream » Цели и задачи урока: 1. систематизация ранее изученных слов и выражений по теме; 2. активизация   грамматического   материала   (конструкция  there  is/there are); 3. использование в речи предлогов места; 4. тренировка навыков чтения, умения высказывать свое мнение по теме; Тип урока: обобщающий. Оборудование:  компьютер, раздаточный материал, постеры. Ход      урока    : I. Организационный момент. Т.: ­ Good afternoon my dear friends! Sit down please. I am glad to see you! How are you?  Are you ready for the lesson? It’s wonderful! Let’s start our lesson now. II. Создание колоборативной среды ­ Please, look at each other, smile and will wish good mood.  ­ Now, let’s take one card. Please, who took card with picture living room sit here and you are group№1. Bedroom ­ sit here, you are group №2, kitchen – group №3. Критерии оценивания. ­You make the marks with help stikers. Who has got more stikers receive 5. III. Речевая зарядка. ­ Let’s remember the proverbs. 1) East or west home is best. ( В гостях хорошо а дома лучше) 2)   My home is my castle.  (Мой дом моя крепость) 3) There is no place like home. ( Дома и стены помогают)          ­ Give the Russian equivalent. Пословицы на доске, учащиеся с каждой группы их читают, записывают в  тетрадях. ­ The first proverb writes group №1, the second group №2, the third group  №3. IV. Фонетическая зарядка с использованием лексики по теме. Now look at the screen and pronounce the words after me all together.   [w]­ wall, wardrobe, window  [e]­ bed, set, shelf  [ð]­ the, that, there  [r]­ run, running , there is, there are  [ u]­stove, home, own ǝ ʧ  [ ]­ chair, armchair, kitchen V. Новая тема. 1. Сообщение темы урока. На доске картинки ­ Look at the pictures.           ­ How do you think, what is the theme of our lesson?  ­ Yes, it’s right. The theme of our lesson is « The house of my dream  » (Before we start to work we have to make a plan.)  ­ The aim of our lesson is :  1) to repeat vocabulary on the theme “My house”, 2) to learn new words, 3) to repeat the strucnure “there is/ are 4) to make up poster and new sentences and develop oral and written speech  (Cards with discriptors) ­ I give you cards with discriptors. You need put mark yourself for each  assignment (task) 5 to 3. If you very good do a task you will put mark 5, if you  good – 4, so­so – 3.  ­Do you like your house?  Учитель подводит  учащихся к теме  урока и задает  вопрос:  ­Do you want to change something in your house? What do you see house of your  dream? (Ответы детей) ­ Now, you listening song and then you will answer my questions. (Children are listening song) ­ Name, please, parts of the house, name rooms. What there are in the bedroom?  In the living room? In the bathroom? ­ Put in descriptor list yourself mark for this task. Let’s will repeat construction there is/ are. When we use there is/are? 2. Введение новой лексики: ­ Let’s get acquainted with new words? On the desks I put list with new words. Listen to me. Listen and repeat after me. fridge [frı ə floor apartment cooker storey washing machine vacuum cleaner ceiling fence curtain air­conditioner wardrobe dishwasher ]ʤ :]ɔ [fl ə ɑ [ 'p :tm nt] ['kuk ]ə ['st :rı]ɔ ['w ıŋm , i:n] ə ʃ ɔʃ холодильник пол, этаж комната, квартира плита, печь этаж, ярус стиральная машина ə ['vækju m,kli:n ] ə пылесос ['si:lıŋ] [fens] ['k :tn]ə ə ə ɪʃ ə [e k n'd n ] ɔ ə ['w :dr ub] ˈ ɪʃˌ ɒʃ ə [  d w . r ] потолок, перекрытие забор, изгородь, ограда занавеска кондиционер гардероб, шкаф посудомоечная машина ­ Make up sentences with new words using construction there is/ are. (По одному предложению записывают в тетради. По одному ученику выходят  и записывают у доски) ­ Now everyone will make up a sentence with a new words and write in your  copybook. (Об­ся читают свои предложения) ­ Put in descriptor list yourself mark for this task. VI. Физминутка Action time. Lets move. ( Video) II. Work with text. Each group I’ll give one text about house of dream. You need share (divide) this text in your group, will read, translate and tell in group. Then make up poster about dream house in your text. I give 10 min. After you must defend (protect) our poster. ­ Put in descriptor list yourself mark for this task. VII. Закрепление. 1. Game “ Twins” - Let’s play ­Find word in English and Russian language. ­ What group will first complete the assignment (task) 2.  Речевая разминка. Загадки «At home». ­I have got 3 riddles about the rooms. Let’s try to guess this riddles. 1. In this room there is a table, a mirror, a chest of drawers and beds. We sleep here. What is this? (a bedroom) 2. In this room there is a table, chairs, armchairs, a sofa, a fireplace, a television and a carpet. (a living room) 3. There is a dishwasher, a fridge, a stove, a microwave, plates, cups and other things. We usually cook here. (a kitchen)  VIII.Проверка домашнего задания. Let’s check up homework. You had to draw house your dream and wrote about it. ( Защита постеров)   ­ Put in descriptor list yourself mark for this task. IX. Обучение говорению. (Работа в парах) 1.You can see two pictures and two texts about the room where the Piglet lives. We shall read them and find the right room.  Complete the texts and describe the rooms                 2. The next task. You need find the words.   ­ Put in descriptor list yourself mark for this task. 3. Make up poster. (У уч­ся на партах лежат топики по теме, нужно в группе прочитать,  перевести и нарисовать дом, о котором идёт речь в тексте.) Защита постеров. ­ Put in descriptor list yourself mark for this task. X. Итог урока. ­ Now, you count yourself mark and put total mark. Reflection Finish the sentences:  Now I know… Now I can… It was interesting… It was difficult… Write the wishes  on the stikers. ­Thank you for the lesson. Your work was very intensive.  Write down your home task: to learn the new words. 5 А класс Открытый урок по теме: « The house of my dream » Коммунальное государственное учреждение «Средняя школа № 31 отдела образования акимата г.Тараз» Открытый урок по теме: «The house of my dream » Учитель: Тнимова Ю. М. Класс: 5 - А Тараз 2018 г.

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"

Урок по английскому языку по теме: " The house of my dream"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.11.2018