Урок английского языка в 5 классе по теме: «Путешествие»
Тип урока: комплексное применение знаний и способов деятельности.
Цель урока: создать содержательные и организационные условия для самостоятельного применения учащимися комплекса знаний и способов деятельности.
образовательная: содействовать формированию навыков устной речи;
воспитательная: содействовать формированию коммуникативных навыков и развитию активности на уроке;
развивающая: содействовать развитию речевой активности, памяти, образного мышления, познавательного интереса, рефлексии деятельности.
Задачи:
1. отработать лексику по теме «Путешествие», «Транспорт», «Глаголы действия»;
2. закрепить употребление глагольной временной формы «Present Simple»;
3. отрабатывать навыки говорения, аудирования, письма.
Урок английского языка в 5 классе по теме Путешествие.doc
Урок английского языка в 5 классе по теме: «Путешествие»
Тип урока: комплексное применение знаний и способов деятельности.
Цель урока: создать содержательные и организационные условия для самостоятельного
применения учащимися комплекса знаний и способов деятельности.
образовательная: содействовать формированию навыков устной речи;
воспитательная: содействовать формированию коммуникативных навыков и развитию
активности на уроке;
развивающая: содействовать развитию речевой активности, памяти, образного мышления,
познавательного интереса, рефлексии деятельности.
Задачи:
1. отработать лексику по теме «Путешествие», «Транспорт», «Глаголы действия»;
2.
3. отрабатывать навыки говорения, аудирования, письма.
закрепить употребление глагольной временной формы «Present Simple»;
Оборудование урока:
1. классная доска;
2. проектор и экран;
3. наглядные материалы:
слайды (страны/достопримечательности, транспорт);
вещи в дорогу (сумка, паспорт, деньги, билеты, одежда, аптечка)
текст физ.минутки;
4. раздаточный материал:
бланки лексических заданий;
конверты для групповой работы;
открытки.
Ход урока:
I. этап
1. Организационный момент.
T: Hello, my dear friends! Nice to see you again!
Cl: Hello, teacher!
T: Sit down, please! How are you today?
P1: P2: P3:
T: I am glad you are fine! Let’s start our English lesson.
2. Введение в тему.
T: Not long ago on the 26th of September we celebrated the European day of foreighn languages.
By the way, why do you learn foreign language, how can you use your knowledge?
How do you think what is the theme of our lesson?
Yes it’s TRAVELLING
Now remember all the words which are associated with this , but the first letter can be from our
theme.
Please, look at the board and read the saying. (The world is the book. And those who do not
travel read only one page) What do you think about it?
3. Постановка цели и задач урока T: So, today we are going to make a plan of travelling. What points should we mention to make
a plan?
What should we do for this?
We should read …
Listen to …
Learn ….
Write …..
4. Активизация ЛЕ:
Страны
T: Let’s start with the countries. What countries do you know?
P1: P2: P3: (учащиеся называют известные им страны)
T: Great, you know so many countries. Look at the board, please. Where can you see and visit
these things? (Работа со слайдами)
P1: P2: P3: (учащиеся смотрят на слайды и проговаривают фразы)
Вещи в дорогу
T: Fine. And what things should we take? Work in groups of four. There are a lot of different
things on the desks, choose only those you need and call them.
P1: P2: P3: (учащиеся в группах подходят к столам, на которых разложены различные
предметы, их задача: отобрать необходимые для путешествия вещи, сложить их в
дорожные сумки и прокомментировать свой выбор)
T: Well done! Take your seats.
Транспорт
T: And how can we travel?
P1: P2: P3: (учащиеся называют различные виды транспорта).
T: That’s great. You have sheets of paper on your desks, please, take them. You’ll listen to the
sounds of transport means and match the picture and the word. Is the task clear for you?
Рисунок.1
P1: P2: P3: (учащиеся работают с бланками задания: прослушав звуки разных видов
транспорта, соотносят иллюстрацию и слово, затем выполняют проверку у доски и
проговаривают грамматическую структуру)
5.
If you go to London you should know what transport you can use there. Listen to the text
and say what transport is popular in London.
If you are on holiday in London, travel by bus. London buses are called doubledeckers.
They have a driver and a conductor. On the side or on the back of the bus to know where the bus
is going.
You can get to most places in London very quickly by the under ground. There are many lines
on the London Underground. Buy the ticket from the ticketoffice at the Underground station, or
from the automatic machine.
If you are in a hurry, the fastest way of travelling is bytaxi. Their special shape and black
color are famous all over the world. The black cabs as they are called have become the symbol of
London. . London drivers have green badges on their jackets.
Let`s guess quiz. 1.London buses are called…
a) doubledeckers
b) cars
c)
taxi
2. The quickest means of transport is
a) by bus
b) by the underground
c) by taxi
3. Where can you buy tickets for a trip by the underground?
a)
b)
c)
from the ticketoffice at the Underground station
in the street
from the railwaystation
4. What type of transport is a symbol of London?
a) plane
b) ship
c)
taxi
Глаголыдействия
T: Thanks a lot. Look at the board, please. Pronounce the verbs. Let’s sing a song and show the
activities.
P1: P2: P3: (учащиеся проговаривают глаголы по слайду, поют песню с этими глаголами и
выполняют указанные действия в качестве физ.минутки)
Have tou got any impressions after the the trip? What are they?
Wonderful
Interesting
Fantastic
Boring
Great
Funny
Use the words from the ex. 2 p.46 and make a dialogue about your trip.
6.Составление описания
T: Well done, my dear friends! Now make a circle, please. We are going to speak about our
travelling. Look at the board. What is the country?
P1:
T: Right you are. It’s China. We will pronounce the sentences one by one and hold hands. I’ll
start.
P1: P2: P3: (на слайде дано описание путешествия в иллюстрациях, учащиеся встают в
круг, каждый проговаривает предложение по опорным картинкам и берет за руку своего
соседа, в итоге получается рассказ о путешествии в Китай; таким образом отрабатываются
все изученные ЛЕ грамматические структуры и происходит снятие напряжения за счет
рукопожатий)
T: That’s great. You may take your seats.
T: Great! Now you are ready to make the plan of travelling yourself. Choose any country you
like and write down the plan. You can use the list of basic words. Рисунок.3 P1: P2: P3: (учащиеся работают индивидуально, пишут план путешествия в определенную
страну по желанию, по необходимости пользуясь опорными схемами)
T: Well done, my friends! At home you can draw up your plans. Be creative!
Рисунок 3
Рефлексивнооценочный этап
1. рефлексия деятельности
Let’s make a poem
the theme
1.
2. 2 adverbs about the theme
3. 3 verbs about the theme
4. sentence on the theme
5. your emotions
6.
T: You worked well. Take the sheets of paper on your desks and fill in the table.
P1: P2: P3: (учащиеся оценивают уровень своих знаний и умений) Name
Control card
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
I named the words on the theme
I named the countries
I named the transport
I named the things, which I can take
I did the test after the text with a good result.
I acted the dialogue
I spoke about my plan of the trip.
I made a poem.
My score _______________________
“5” 78 points
“4” 64 points
“3” 32 points
Name
Control card
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
I named the words on the theme
I named the countries
I named the transport
I named the things, which I can take
I did the test after the text with a good result.
I acted the dialogue
I spoke about my plan of the trip.
I made a poem.
My score _______________________
“5” 78 points
“4” 64 points
“3” 32 points
Name
Control card
1.
2.
3.
4.
5.
6.
I named the words on the theme
I named the countries
I named the transport
I named the things, which I can take
I did the test after the text with a good result.
I acted the dialogue 7.
8.
I spoke about my plan of the trip.
I made a poem.
My score _______________________
“5” 78 points
“4” 64 points
“3” 32 points
1. the theme
2 2 adjectives about the theme
3 3 verbs about the theme
4 sentence on the theme
5. your emotions
1. the theme
2 2 adjectives about the theme
3 3 verbs about the theme
4 sentence on the theme
5. your emotions 1. the theme
2 2 adjectives about the theme
3 3 verbs about the theme
4 sentence on the theme
5. your emotions
1.London buses are called…
a) doubledeckers
b) cars
c) taxi
2. The quickest means of transport is
a) by bus
b) by the underground
c) by taxi
3. Where can you buy tickets for a trip by the underground?
a) from the ticketoffice at the Underground station
b) in the street
c)from the railwaystation
4. What type of transport is a symbol of London?
a) plane
b) ship
c) taxi
1.London buses are called…
a) doubledeckers
b) cars
c) taxi
2. The quickest means of transport is
a) by bus
b) by the underground
c) by taxi 3. Where can you buy tickets for a trip by the underground?
a) from the ticketoffice at the Underground station
b) in the street
c)from the railwaystation
4. What type of transport is a symbol of London?
a) plane
b) ship
c) taxi
I want to go to…..
I will go there by\ on ….
I will visit …
I will see ….
I can …
I take…. I want to go to…..
I will go there by\ on ….
I will visit …
I will see ….
I can …
I take….
Урок "Путешествие" (5 класс, английский язык)
Урок "Путешествие" (5 класс, английский язык)
Урок "Путешествие" (5 класс, английский язык)
Урок "Путешествие" (5 класс, английский язык)
Урок "Путешествие" (5 класс, английский язык)
Урок "Путешествие" (5 класс, английский язык)
Урок "Путешествие" (5 класс, английский язык)
Урок "Путешествие" (5 класс, английский язык)
Урок "Путешествие" (5 класс, английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.