Внеклассное мероприятие по английскому языку в 4 классе "Seasons. Autumn""
Оценка 5

Внеклассное мероприятие по английскому языку в 4 классе "Seasons. Autumn""

Оценка 5
doc
03.12.2021
Внеклассное мероприятие по английскому языку в 4 классе "Seasons. Autumn""
Данное внеклассное мероприятие проводится в рамках языкового материала «Времена года: «Осень», после изучения лексического материала 5 раздела «Мое любимое время года» учебника английского языка для 4 класса Enjoy English 2 М. З. Биболетовой. Мероприятие проводится в форме праздника.
Праздник осени на англ. языке.doc

 

МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

«ОСНОВНАЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА №8»

ГОРОД ЛЮДИНОВО КАЛУЖСКОЙ ОБЛАСТИ

 

 

Внеклассное мероприятие

по английскому языку

в 4 классе

 

SEASONS,"AUTUMN"

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Разработано учителем

 английского языка

 

Сениченковой Лилией Евгеньевной

                                                                                                                                                            

 

Цели:

   Расширение кругозора, развитие интереса к природе, сплочение коллектива, развитие коммуникативных навыков и умений.

                       

Оборудование: плакаты, рисунки, используется музыка П. И. Чайковского «Времена года».

 

ХОД ПРАЗДНИКА

Compere 1: There are four seasons in a year: spring, summer, autumn, winter. Today we are going to speak about autumn. (Звучит музыка П. И. Чайковского «Времена года – осень».)

 

Compere 2: Autumn comes. It brings different colours: yellow, red, green, dark green.

 

A Pupil :  Autumn is the season

               When apples are sweet.

               It is the season

               When school-friends meet,

               When noisy and gay,

              And browned by sun

              With their books and bags

              To school they run.

 

All pupils: Welcome, welcome

                       Golden Autumn.

 

Появляется осень:

                       Hello, my friends!

                       Glad to see you here!

                       Do you like my dress?

                       Do you like my parks and gardens?

 

Compere 1: Hello, Autumn Fairy! It’s very good that you are here! Probably you brought a present for pupils!

 

Autumn: Yes! Look, my apples like honey!

                 Everybody makes some jam.

                 I brought you flour

                You will make a pie!

                You can see my honey

                 And my autumn weather!

                Do you like my rain?

 

All pupils: No, no!

 

Compere 2: Autumn is the time for harvest. How rich it is today!

Выходят дети в шапочках, на которых изображены овощи: морковь, горошек, помидоры, свекла, картофель, лук, капуста, огурец.

 

Autumn: Our harvest is very fine!

                Look! You see a carrot, a potato, a white cabbage, a red tomato, a green cucumber! Here you are, my dear Pea!

 

The Pea: I am so pretty,

               You know me.

                I am green sweet fellow

                And can treat you!

 

Autumn: And what about you any Beet!

 

The Beet: Can I say a word?

                     You can use me

                      For soup and for salad.

                     Nobody is tasty like me!

 

The Cabbage: People use me for the soup

                         And for tasty cabbage pies!

                        And especialy the hares,

                        Young and old like my leaves.

 

The Cucumber: If you eat a cucumber,

                               So green and sweet,

                               You will be very pleased.

 

The Carrot:  If you want to be so strong and clever,

                       Eat my carrot vitamins!

                       Drink my juice!

 

The Tomato: Don’t you know that my juice

                        Is the most pleasant and tasty.

Autumn: What vegetable do we need for every dish?

 

All pupils: Onion, of couse!

 

The Onion: You are right!

                    I am very usefull for people!

 

The Potato: I am potato, so modest!

                     Nothing can anybody say,

                        That all of you need

                        The potato me!

 

Autumn: Everybody is right! But, do you hear? Somebody is knocking!

                 Oh, this is a doctor! Hello! Glad to see you!

                

The Doctor (ученик в костюме доктора):

                Hello! Glad to see you!

                  What are you talking about?

 

The Vegetables:

-        Who is the most important for children?

-        Who is the tastiest?

-        And in all diseases will be the most usefull?

 

The Doctor (расхаживая важно):

If you want to be strong and healthy

You should love all the vegetables!

And I can’t decide who is the most usefull and tastiest!

All of you are very important!

 

Autumn: Thank you, my dear Doctor!

Children! Do you know my sons?

What are their names?

 

All pupils: September, October, November!

(Выходят учащиеся в костюмах месяцев осени.)

 

A pupil: When I see the yellow, red leaves,

               I know: it is September.

               When I go to school again:

                  It is September!

 

September: There are twelve months in a year,

                     From January to December.

                     The first month of all the twelve

                     Is the merry month September.

 

September:


Children, let’s sing a song!

 
                    I have many pencils:

                        Red and green, and blue.

                        I can draw a picture

                       

                        I can draw an apple,

                        I can draw a pear,

                        I can draw a lemon,


                        And give it to you.

 

                    A peach and an orange.

 


A pupil: When I see the falling leaves,

I know: it is October!

When there are no vegetables on the fields,

I know: it is October!

 


October: “Come, little leaves,” said the wind one day.

  “Come over the meadows with me and play.

 

  Put on your dresses of red and gold,

    The summer is gone and the days are cold.”

 

October: Children, let’s make a bunch of autumn leaves!

(Перед каждой группой детей разложены «осенние листья». Учащиеся должны составить осенний букет.)

 

October: Your bunches are very nice! Thank you very much, children.

 

A pupil: It becomes colder,

       It often rains

       Everything is dull,

       I know: it is November!

 

November: What is a rainy season!

The sky is dark and grey.

No sunshine any more!

No playing out the doors.


 


November: Children, let’s play a game!

First, I must put the poster on the wall. Then everybody has a chance to pin the tail on the donkey. It’s not so easy because you cannot see. You have a scarf over your eyes. The person who puts the tail nearest to the right place is the winner.

 

November: You are the winner! Go back to your place.

 

Autumn:

Oh, I see that you know all autumn months! I understand that you like this season with its red and yellow leaves, with its tasty harvest and with its rains. Good bye!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснительная записка

                  Данное внеклассное мероприятие проводится в рамках языкового материала «Времена года: «Осень», после изучения лексического материала  5 раздела «Мое любимое время года» учебника английского языка для 4 класса Enjoy English 2 М. З. Биболетовой.

                  Мероприятие проводится в форме праздника, на который «приглашены» гости: Осень и осенние месяцы. Учащиеся читают на английском языке стихи об Осени и ее трех сыновьях: Сентябре, Октябре и Ноябре.

   Осень, рассказав о своих достоинствах перед другими временами года (созревшие фрукты и овощи, сбор нового урожая), предлагает учащимся посмотреть инсценировку:  «Овощи». Выходят дети в шапочках, на которых изображены овощи: морковь, горошек, помидоры, свекла, картофель, лук, капуста, огурец. Рассказав четверостишия о своих героях, они предлагают учащимся ответить на вопрос: «Какой овощ самый полезный и вкусный?».

   Осень предлагает ученикам вспомнить ее сыновей – осенние месяцы. Учащиеся по очереди представляют осенние месяцы, а они в свою очередь, рассказав о себе, предлагают ребятам выполнить различные задания: Сентябрь –  спеть песенку об урожае, Октябрь – составить букеты из осенних листьев, а ноябрь – веселую игру: с завязанными глазами приколоть ослику, нарисованному на плакате, оторвавшийся хвостик.

                  Мероприятие проходит в непринужденной обстановке, все учащиеся принимают активное участие в празднике и не остаются равнодушными к происходящему.

                  Результат данного мероприятия – учащиеся закрепили учебный материал по теме: «Мое любимое время года» в различных языковых ситуациях.

 


 

 

 

            


МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ

МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ

Цели: Расширение кругозора, развитие интереса к природе, сплочение коллектива, развитие коммуникативных навыков и умений

Цели: Расширение кругозора, развитие интереса к природе, сплочение коллектива, развитие коммуникативных навыков и умений

Everybody makes some jam.

Everybody makes some jam.

You will be very pleased.

You will be very pleased.

All of you are very important!

All of you are very important!

October: Children, let’s make a bunch of autumn leaves! (Перед каждой группой детей разложены «осенние листья»

October: Children, let’s make a bunch of autumn leaves! (Перед каждой группой детей разложены «осенние листья»

Пояснительная записка

Пояснительная записка
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
03.12.2021