БРЕЙНРИНГ
Оценка 5

БРЕЙНРИНГ

Оценка 5
Мероприятия
doc
английский язык
9 кл
31.03.2018
БРЕЙНРИНГ
Внеклассное мероприятие по английскому языку для старшего звена (9-10 классы). Данная разработка охватывает материал по различным темам., который включает в себя грамматические, лексические и фонетические задания, а также задания на логику. Данное мероприятие можно проводить на день языков или неделя гуманитарного цикла
внеклассное 9-10.doc
«Набережный орта мектебі» КММ КГУ «Набережная средняя школа» Учитель английского языка: Леонова Н.И. 2015­2016 оқу жылы 2015 – 2016 учебный год Активизировать   и   расширить   словарный   запас   обучающихся   по   различным Цель:   контроль   усвоения   основных   коммуникативных   умений   учащихся посредством   игровой   ситуации,   повышение   интереса   учащихся   к   изучению английского языка.  Задачи: Обучающие: 1. темам. 2. Воспитательные: 1. 2. 3. Развивающие: 1. 2. 3. 4. Необходимое   оборудование:   бумага   для   записи   слов,   ручки   или   карандаши, карточки. Развивать мышление учащихся. Развивать творческие способности у детей. Развивать коммуникативные способности учащихся. Развивать произвольное внимание и память у учащихся. Совершенствовать умения и навыки чтения.  Прививать умение работать в команде; общаться друг с другом. Воспитывать культуру поведения. Поддерживать интерес к учебной деятельности.  Ход игры: 1. Вступительное слово учителя. My friends! Today the pupils of the tenth and the eleventh forms are ready to play a very interesting game. It is called «Brain ring». I hope you’ll like it. So let’s start.  Good luck!!! 2. Warming­up 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Это мы едим, чтобы вырасти большими (a carrot) Самый популярный вид транспорта (a car) Это ученик носит в школу каждый день (a bag) Это слово мы говорим, когда обидели кого­нибудь (sorry) Это слово выражает огромную радость (happy) Буква, обозначающая любимый напиток англичан (tea) Буква, обозначающая насекомое (a bee) Цвет, полученный при смешивании red and yellow (orange) 3. The game: Our game consists of 6 parts. They are: animals, food, proverbs, The United Kingdom of  Great Britain, Kazakhstan and unknown theme. Each theme consists of 5 questions with  itself numerals. Let’s begin! Good luck! Animals  Food Proverbs The United  Kingdom of Great  Britain Kazakhstan Unknown theme  100  100  100  100  100  100  200 200 200 200 200 200 300 300 300 300 300 300 400 400 400 400 400 400 500 500 500 500 500 500 Animals: 100 – A domestic animal which gives us milk (a cow). 200 – A small animal which can swim and jump (a frog). 300 – It is an orange animal that lives in the forest. It is not big. It can run well. It is very  cunning (a fox). 400 – This animal lives at home or in the street. It is a man’s friend (a dog). 500 – It is big and strong. It’s grey. It likes to help people. It lives in Africa.(an elephant) Food: 100 – Monkeys like it (a banana). 200 – It is sweet and orange. It’s a vegetable.(a carrot) 300 – It’ is a fruit. Its name begins on with the first letter of English alphabet. (an apple) 400 – All people like it. It is very tasty and sweet. (Chocolate) 500 – This fruit like a lamp (a pear) Proverbs: 100 – Better late than never. 200 – Two heads are better than one. 300 – East or west, home is best. 400 – All is well that ends well. 500 – If you run after two hares you’ll catch none. The United Kingdom of Great Britain: 100 – The capital of Great Britain. (London) 200 – The official language of Great Britain.(English) 300 – What English cities are famous for their universities? (Oxford and Cambridge) 400 – Who is the head of Great Britain? (Elizabeth II, the Queen of UK) 500 – Which river runs through London? (The Thames ) Kazakhstan: 100 – The capital of Kazakhstan. (Astana) 200 – The official language of Kazakhstan.(Kazakh) 300 – Who is the head of Kazakhstan? (Nazarbaev) 400 – Sovereign’s day of Kazakhstan. (1991)   500 – How many regions has Kazakhstan? (14) Unknown theme: 100 – A place where we cook food (a kitchen). 200 – This day comes after Wednesday (Thursday). 300 – Pupils usually write on it in the classroom (a blackboard). 400 – It helps us to read when it is dark in the room. (a lamp). 500 – We give them to our mother on a holiday (flowers). 4. Подведение итогов игры:  Well, jury, it’s time to declare the winners of today’s game. The result of the game is … Congratulations to all the members of the … team. You were the best. But … team, there is no need to worry. You were also great. We are sure next time you’ll be luckier! 5. Заключительное слово ведущего: Thanks a lot to everyone for taking an active part in our game. I’m happy with your answers. You really demonstrated your perfect knowledge of the topic “English­speaking countries”. I hope you’ve had a nice time together and learnt something new. I want to give you small prizes. Thank you once again and good­bye.      Thanks to all of you for coming.      For taking part and learning something!      And I hope that games like this       You will never ever miss!

БРЕЙНРИНГ

БРЕЙНРИНГ

БРЕЙНРИНГ

БРЕЙНРИНГ

БРЕЙНРИНГ

БРЕЙНРИНГ

БРЕЙНРИНГ

БРЕЙНРИНГ
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
31.03.2018