Доклад на тему: "Culture of Scotland"

  • Презентации учебные
  • docx
  • 01.05.2019
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Краткое описание документа: Scottish music is a significant aspect of the nation's culture, with both traditional and modern influences. A famous traditional Scottish instrument is the Great Highland Bagpipe, a wind instrument consisting of three drones and a melody pipe (called the chanter), which are fed continuously by a reservoir of air in a bag.
Иконка файла материала 00180b94-6f0273a6.docx
Culture Scottish music is a significant aspect of the culture, with both traditional and modern influences. traditional Scottish instrument is the Great Highland wind instrument consisting of three drones and a (called the chanter), which are fed continuously by a air in a bag. Bagpipe bands, featuring bagpipes and of drums, and showcasing Scottish music styles while ones, have spread throughout the world. The clàrsach and accordion are also traditional Scottish the latter two heavily featured in Scottish country Today, there are many successful Scottish bands and artists in varying styles including Annie Lennox, Amy Runrig, Boards of Canada, Cocteau Twins, Deacon Ferdinand, Susan Boyle, Emeli Sandé, Texas, The Fratellis, Twin Atlantic and Biffy Clyro. Other musicians include Shirley Manson, Paolo Nutini and  nation's  A famous  Bagpipe, a  melody pipe  reservoir of  various types  creating new  (harp), fiddle  instruments,  dance bands.  individual  Macdonald,  Blue, Franz  View, The  Scottish  Calvin Harris. early Middle  is now  Scotland has a literary heritage dating back to the Ages. The earliest extant literature composed in what Scotland was in Brythonic speech in the 6th century, but is preserved as part of Welsh literature. Later medieval literature included works in Latin, Gaelic, Old English and French. The first surviving major text in Early Scots is the 14th­century poet John Barbour's epic Brus, focusing on the life of Robert I,  and was soon followed by a series of vernacular romances and prose works. In the 16th century the  crown's patronage helped the development of Scots drama and poetry, but the accession of James VI  to the English throne removed a major centre of literary patronage and Scots was sidelined as a  literary language. Interest in Scots literature was revived in the 18th century by figures including  James Macpherson, whose Ossian Cycle made him the first Scottish poet to gain an international  reputation and was a major influence on the European Enlightenment. It was also a major influence on Robert Burns, whom many consider the national poet, and Walter Scott, whose Waverley Novels did  much to define Scottish identity in the 19th century. Towards the end of the Victorian era a number of  Scottish­born authors achieved international reputations as writers in English, including Robert Louis  Stevenson, Arthur Conan Doyle, J. M. Barrie and George MacDonald. In the 20th century the Scottish Renaissance saw a surge of literary activity and attempts to reclaim the Scots language as a medium  for serious literature.[268] Members of the movement were followed by a new generation of post­war  poets including Edwin Morgan, who would be appointed the first Scots Makar by the inauguralScottish government in 2004. From the 1980s Scottish literature enjoyed another major revival,  particularly associated with a group of writers including Irvine Welsh. Scottish poets who emerged in  the same period included Carol Ann Duffy, who, in May 2009, was the first Scot named UK Poet  Laureate.  As one of the Celtic nations, Scotland and Scottish culture is represented at interceltic events at  home and over the world. Scotland hosts several music festivals including Celtic Connections  (Glasgow), and the Hebridean Celtic Festival (Stornoway). Festivals celebrating Celtic culture, such  as Festival Interceltique de Lorient (Brittany), the Pan Celtic Festival (Ireland), and the National  Celtic Festival (Portarlington, Australia), feature elements of Scottish culture such as language, music  and dance.  The image of St. Andrew, martyred while bound to an X­ shaped cross, first appeared in the Kingdom of Scotland  during the reign of William I. Following the death of  King Alexander III in 1286 an image of Andrew was  used on the seal of the Guardians of Scotland who  assumed control of the kingdom during the subsequent  interregnum. Use of a simplified symbol associated with  Saint Andrew, the saltire, has its origins in the late 14th  century; the Parliament of Scotland decreeing in 1385  that Scottish soldiers should wear a white Saint Andrew's Cross on the front and back of their tunics. Use of a blue  background for the Saint Andrew's Cross is said to date  from at least the 15th century. Since 1606 the saltire has  also formed part of the design of the Union Flag. There  are numerous other symbols and symbolic artefacts, both official and unofficial, including the thistle, the nation's  floral emblem (celebrated in the song, The Thistle o'  Scotland), the Declaration of Arbroath, incorporating a  statement of political independence made on 6 April  1320, the textile pattern tartan that often signifies a particular Scottish clan and the royal Lion  Rampant flag. Highlanders can thank James Graham, 3rd Duke of Montrose