"Holidays"
Оценка 4.6

"Holidays"

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
18.05.2019
"Holidays"
Данный кратко-срочный план составлен к модулю "Holidays" 5 класс по теме "Festivals" в соответствии с требованиями обновленного содержания обучения /// /// /// /// // /// /// //// ///// //// //// /// // /// / /// /// /// /// /// / /
Festivals 5 form.docx
Module Holidays Date: 16.05.2019 CLASS:5 Lesson title Learning  objectives(s) that  this lesson is  contributing to (link to the Subject  programme) Lesson objectives Assessment criteria Value links Cross­curricular links ICT skills Short­term plan School: Kushoky secondary school Teacher name: Elena Shmidt Number present:  Holiday activities. Festivals absent: 5.L1understand a sequence of supported classroom instructions 5.R2understand with little support specific information and detail in short, simple  texts on a limited range of general and curricular topics All learners will be able to: Identify a sequence of supported  classroom instructions with 70% accuracy; Recognise specific information in short, simple texts on a limited range of general  topics when reading with a few errors. Most learners will be able to: Identify and give  a sequence of supported  classroom instructions with 95%  accuracy; Recognise specific information in short, simple texts on a limited range of general  topics when reading with  few errors. Some learners will be able to: Identify a sequence of supported  classroom instructions with 70% accuracy; Analyze specific information in short, simple texts on a limited range of general  topics when reading without any errors. ­recognise correctly classroom instructions with support; ­identify correctly specific information and detail in short, simple texts on general  topic.  Students will work well together in groups showing respect and being polite with  each other. Literature Using pictures, PPT, video Previous learning Holiday activities PLAN Planned activities Greeting studentsGood morning, students! Video «Hello!» How are you today?  Resources  “Jigsaw” Strategy. Guessing the theme of the lesson Division into 3 groups: New Year, the Earth Day, Mardi Gras. Every  student is  given one part of the puzzle. Students make the pictures, so they  Jigsaw parts,  pictures Planned  timings Beginning  of the lesson 5 min Middle 15 min Presentation divide into groups. Students glue the parts of the puzzle. Make the words from the letters ­ HOLIDAY/ACTIVITIES/FESTIVALS Students guess the theme of the lesson “Festivals” according to the jigsaw  parts. PPT Activity 1.Reading. Active strategy “Mind map” Students open their students books (Tiger Time) page 74, 75,76. Descriptor: A learner • reads the text; • writes sentences/draws pictures; • makes a poster. Differentiation by grouping 1 min Group ­assessment “Fingers ­up” 3 min Students use 1,2,3,4 or 5 fingers held up with 1 meaning “I need a lot of help” and 5 meaning “I really get this” Activity 2. Speaking in group. Active strategy supported “Throwing a  cube”  Students throw a cube and respond to given questions. There are different  questions on the cube. 1) When is the Earth Day celebrated? 2) What do people do on the Earth Day? 3) What is the main tradition on the 31st December in Scotland? 4) What must a dark­haired visitor bring on New Year's Eve? 5) What is another name of Carnival in the USA? 6) What is the most famous city for Mardi Gras in the USA? Descriptor: A learners • throw a cube; •answer questions using supporting picture; • use topic words appropriately; • pronounce words and expressions clearly. Ending the  lesson 2 min Dartboard evaluation I participated                                              It was interesting actively Stickers/ smiles It was clear                                                 I learnt new information Additional information Differentiation – how do you plan to give  more support? How do you plan to  challenge the more able learners? Assessment – how are you planning to  check learners’ learning? Health and  safety check Reflection   “5 finger” Using physical  exercises and  active activities Give feedback “Target”, giving the smiles Answer the most relevant questions from the box on the left about your  lesson.   Were the lesson objectives/learning objectives realistic?  Did I stick to timings?  What changes did I make from my plan and why? Give the homework HANDOUTS “Jigsaw” Hide and seek, chain tag, hot potato, Simon says, telephone, musical chairs, red rover, freeze dance Handout 1 Handout 2 Learning objectives: FORMATIVE ASSESSMENT 4.4.4.1 write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information; Assessment criteria: ­Give basic personal information writing a sequence of short sentences in a paragraph with some support. Level of thinking: knowledge, application, synthesis Students watch the video «Twins' week»  https://learnenglishkids.britishcouncil.org/ru/short­stories/twins­ week Task.  Writing. Students write short sentences in a paragraph 1) 2) 3) 4) 5) Activities which the twins do on different days of the week. ______________________________________________________________________________ Activities which the twins do at weekends. ______________________________________________________________________________ Activities which you do on different days of the week. ______________________________________________________________________________ Activities which you usually do at weekends. ______________________________________________________________________________ Recommended games for the twins. ______________________________________________________________________________ Descriptor: A learner •watches the video; • reads the title of paragraph; • writes short sentences  in a paragraph.

"Holidays"

"Holidays"

"Holidays"

"Holidays"

"Holidays"

"Holidays"

"Holidays"

"Holidays"

"Holidays"

"Holidays"

"Holidays"

"Holidays"

"Holidays"

"Holidays"

"Holidays"

"Holidays"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
18.05.2019