Интегрированный урок "Подводный мир"
Оценка 4.7

Интегрированный урок "Подводный мир"

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
10 кл—11 кл
07.01.2023
Интегрированный урок "Подводный мир"
Биология ("Рыбы") + английский язык
Подробный конспект урока Виртуальное путешествие в Лондон 7 класс.docx

 

Тема урока

A dream trip to London.

(Виртуальное путешествие по Лондону.

                                                         

Методическая информация

Тип урока

Урок обобщения изученного материала

Цели урока

·         Цель образовательная: развитие социокультурной компетенции по теме «A dream trip to London» (Виртуальное путешествие по Лондону);

·         Цель воспитательная: формировать у  учащихся уважение и интерес к культуре и населению Лондона;

·         Цель развивающая: развитие у учащихся навыков монологической и диалогической речи;

Цель практическая: учить учащихся выступать публично с подготовленным устным сообщением на заданную тему.

Задачи урока

1)Систематизировать и обобщить изученный материал по теме «A dream trip to London»;

2)Практиковать учащихся в употреблении артикля the и  изученных слов в речи;

3)Учить учащихся воспринимать иноязычную речь на слух.

Знания, умения, навыки и качества, которые актуализируют/приобретут/закрепят/др. ученики в ходе урока

В ходе урока ребята актуализируют страноведческие знания по теме Лондон, практикуют навыки монологической и диалогической речи, демонстрируют умение выступать перед классом, систематизируют знания употребления артикля the.

Необходимое оборудование и материалы

Компьютер, проектор, костюмы (Елизаветы 2, Бифитера, прохожих, премьер-министра), плакат с кроссвордом, карточки для рефлексии, книги и рабочие тетради.

Ход урока

Мотивация учащихся

- слова учителя;

- слова учащихся.

-Good morning dear boys and girls, our guests and teachers! Glad to meet you here!

-Good morning teacher!

-Sit down, please!

-Dear boys and girls, today we have an unusual lesson. We are going to make a dream trip to London. Today at the lesson we must revise the material about the most famous sights of London. Today we will work over development of dialogical speech — we will ask questions and give answers. You will tell us some information about famous sights of London and not only.

-Now, please, write down the date and the topic of our lesson is «A dream trip to London».(слайд 1)

 

Разминка.

I. Основной этап урока

Lets start our lesson. We shall start our lesson with the English sounds. Remember words each sound on the theme “ Traveling”.(слайд 2)

[l] –travel, capital, gallery

[ei] – straight, place, railway

[ju:] – museum, new, beautiful

[i] – brigde, different, river

[a:] – far, car, market

[q] – square, quiet, quick

[i:] – see, street, week

2. Речевая зарядка: Слайд 3

Упражнение 1Alice has a lot of ideas. What are they? / У Элис много идей. Что она хочет предложить своим друзьям?

Example: Let's have a party. Let's not fly.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Упражнение 2(слайд 4)

Выбери нужное слово из рамочки и закончи вопросы. Choose a proper word from a frame and finish questions.

how many, where, what colour, why, when, what, how old, who, would

 

_____      do you usually travel: by car, by sea, by plane, by train? -- By plane.

_______ is London's bus? -- It's red.

_______ did you go last summer? -- I was in Great Britain.

_______ did you see there? --Places of interest.

_______ cities did you visit in Great Britain? -- 5 cities.

_______ travelled with you? --  My sister travelled with me.

_______ is your sister? --She is eleven.

_______ did you enjoy you trip? -- It was so interesting!

_______ you like to go there again? - Yes, of course.

 

3.Work in pairs (задание на лист.)

Jim and Tim met after holidays. When they met, Jim had many questions to the friend.

Read Tim's answers and tell, what questions asked Jim.

Джим и Тим увиделись после каникул. Когда они встретились, у Джима было много вопросов к другу.

Прочитай ответы Тима и скажи, какие вопросы задавал ему Джим.

Jim: ...?

Tim: Yes, I did. I visited Great Britain.

Jim: ...?

Tim: No, we didn't. We travelled by plane.

Jim ...?

Tim: No, I didn't. I  didn't travel with my family.

Jim: ...?

Tim: Yes, we did. We saw many places of interests.

Jim: ...?

Tim: Yes, I did. I met a lot of new friends.

4. Аудирование

 

Look at the map of G.B. There are a lot famous cities in it. Open your text books ex.1 page 43

 

What have these English cities got?/ Что находится в этих английских городах?

Слайд 5

 

Listen and type.

Example: London has got some beautiful parks and gardens.

London

a) some beautiful parks and gardens

1) Newcastle-upon-Tyne

b) some very old houses

2) York

c) some very famous beaches

3) Wimbledon

d) a famous theatre

4) Bath

e) a lot of interesting museums

5) Brighton

f) an old port

6) Stratford-upon-Avon

g) very good tennis courts

7) Bristol

h) an old castle

Script.
London has got some beautiful parks and gardens.
Newcastle-upon-Tyne has got an old castle.
York has got a lot of interesting museums.
Wimbledon has got very good tennis courts.
Bath has got some very old houses.
Brighton has got some very famous beaches.
Stratford-upon-Avon has got a famous theatre.
Bristol has got an old port.
Answers
:
1
h; 2e; 3g; 4b; 5c; 6d, 7f.

 5.Знакомство с Достопримечательностями Лондона

Good for you! I think that you are ready to start our travel!

-We will travel across London by the well-known English mini double-decker bus!(слайд 6)

-Let’s go!

-Welcome to London!

-As you know, London is one of the largest cities in the world. About eight million people live here.(cлайд 7)

-The first our stop is Trafalgar Square. (слайд 8)

-Oh! Let's ask a passer-by Trafalgar Square!

-Excuse me, can you tell us something interesting about Trafalgar Square?

-Yes, certainly! Trafalgar Square is a geographical center of London. It’s the largest among London’s squares. On the column in the centre there is a statue of Admiral Nelson who defeated the French at the Battle of Trafalgar in 1805.

-Sorry. As I know there is the National Gallery here. (слайд 8)

-Yes, the main building of Trafalgar Square is the National Gallery with its facade in neo-classical style. It has a fine collection of European paintings.

-Thank you very much!

- Let’s go to the next sight! We are at the Buckingham Palace!(слайд 9)

- Oh! Look! Elisabeth 2 meets us! Good morning!

-Good morning boys and girls! Glad to see you here! Welcome to Buckingham Palace! This is my home. Buckingham Palace is the official London residence of the British monarch. When the flag is flying on the top it means that I am at home!

-Can you tell us something about Westminster Abby? (слайд 10)

-Yes, With a great pleasure! It is a royal church. Here you can see the tombs of the many British kings and queens and other famous people and the beautiful Henry VII  Chapel.

-Oh! We are very grateful for you! Thank you!

-Good luck!

-Let’s go to the next interesting place! We are at the Houses of Parliament! (слайд 11)

-Oh! Look! A prime-minister Gordon Brown goes to us!

- Oh! Excuse me! Mr. Brown can you tell us something about the Houses of Parliament!

-Oh! The Houses of Parliament is the seat of the British government. There are two chambers in British Parliament: the House of Lords and the House of Commons.But I work in Downing Street 10.(слайд 12)

-Oh! Look! Big Ben! Tell us please about Big Ben! .(слайд 13)

 

- Big Ben is the nickname for the great bell of the clock. Big Ben is the largest clock tower in the world. It celebrated its 150th anniversary in May of this year. Sorry, but I must go to work! Send regards to Mr. Putin!

-Thank you Mr. Brown!

-And now I invite you to walk by the most famous parks of London! London is very rich in parks and gardens. (слайд 13)

-Here you can see Greenwich Park, Kensington Gardens, Regent’s Park and Hyde Park. Let’s ask somebody about Hyde Park. .(слайд 14)

- Oh! can you tell us something about Hyde Park?

-Yes, I can. Hyde Park is one of the largest parks in central London and one of the Royal Parks of London. Hyde Park became the first public garden. It is known for its Speaker’s Corner, where everyone can stand up and say what he wants.

-Thank you very much!

-And now we are near the Tower of London. .(слайд 15)

Do you remember who is it?

-This is a Beefeater!

-Yes, you are right! Now I am as a tour guide here! You can see the Tower of London from the river Thames. The Tower is very old.  It was a fortress, a Royal palace and a prison, but now it’s a museum. The ravens are another famous sight and without them the Tower will fall.

-Thank you very much for your story!

-And the last our points are Tower Bridge and London eye. Let’s ask somebody about Tower Bridge! .(слайд 16)

- can you tell us something about Tower Bridge?

-Oh! Of course dear Russian Friends! The bridge consists of two towers which are tied together. It has become an iconic symbol of London.

-And this is the London Eye! It is the largest Ferris wheel in Europe. Over three million people visited the London eye in one year!

- Thank you!.(слайд 17)

Вот ребята и приближается к концу наше путешествие по Лондону! Но прежде чем вернуться на Родину, мы должны быть уверенны, что вы действительно запомнили достопримечательности Лондона. Просмотр видео ролика с песней

 

6. Are you tired? Now we will make a break and  gymnastics for eyes.

Get up! Go to the window! Look away! Count to 10! Then close your eyes! Relax (расслабься)! Then blink with your eyes! Look up! Look down! Look to the right! Look to the left! Repeat it 5 times, please! Let's smile!

 

Память у вас не плохая, а как интересно с правописанием? А сейчас предлагаю решить кроссворд на тему “A dream trip to London”. (для мальчиков)(слайд 18)

Упражнение для девочек

Complete the dialogue and act it.

 

-Hello, Alina!

 

+Hello, Betty! … ?

-I am fine. I have been to London with my family.

+Great! … did you go there?

-We went there last month. We stayed in the capital of Great Britain for four days.

+ ... places of interest did you visit?

-We ... Britsh Museum, Westminster Abbey, Buckingham Palace, ...

+You are lucky.

-Come to my place one day. I will show you the pictures of London.

+OK. Let’s meet tomorrow.

-Good-bye, Alina.

+Good-bye, Betty.

7. Самостоятельная работа .(слайд 19)И последнее задание, которое вам предстоит сделать, это вспомнить артикль The. Сегодня на уроке мы много раз встречались с этим артиклем. На слайде вы видите табличку, перечертите её в тетрадь и распределите изображенные на слайде слова в колонки. Либо они употребляются с артиклем the, либо нет.

8. Если остается время Задание на слайде вставить пропущенные слова в текст

9.- Молодцы, вы всё запомнили!

-Сегодня на уроке мы побывали в одном из самых красивых городов мира! Увидели и  узнали интересные факты и историю достопримечательностей Лондона! Встретились с известными людьми! Думаю, что вам надолго запомниться наше виртуальное путешествие по Лондону!(слайд 20)

А сейчас я вас попрошу оценить наш сегодняшний урок: на слайде вы видите личики, выберите то лицо, выражение которое как вы думаете,  больше всего подходит к вам, после нашего  сегодняшнего урока. Наклейте его на наш Наш mini double-decker bus!

А урок хотелось бы закончить знаменитым высказыванием “When a Man is Tired of London He is tired of life

 

9. Д/з упр. 9 стр.100

 


 

Скачано с www.znanio.ru

Тема урока A dream trip to

Тема урока A dream trip to

Мотивация учащихся - слова учителя ; - слова учащихся

Мотивация учащихся - слова учителя ; - слова учащихся

By plane. _______ is London's bus? --

By plane. _______ is London's bus? --

Listen and type. Example: London has got some beautiful parks and gardens

Listen and type. Example: London has got some beautiful parks and gardens

Знакомство с Достопримечательностями

Знакомство с Достопримечательностями

Oh! can you tell us something about

Oh! can you tell us something about

We ... Britsh Museum, Westminster

We ... Britsh Museum, Westminster
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
07.01.2023