Календарно - тематическое планирование
Оценка 4.9

Календарно - тематическое планирование

Оценка 4.9
Документация
docx
английский язык
7 кл
31.03.2018
Календарно - тематическое планирование
Календарно - тематическое планирование (КТП) по английскому языку для учащихся 7 класса по обновленной программе . Данное календарно - тематическое планирование составлено на основе государственной программы и учебников казахстанского издания. Включает в себя темы, лексические единицы изучаемых тем, грамматические конструкции по данным темам
ktp_7.docx
Curriculum / Calendar plan for the 7th grade / Календарно ­ тематическое планирование по английскому языку для  7 класса по УМК «Excel 7 for Kazakhstan».  Авторы: Virginia Evans, Jenny Dooley, Bob Obee. 2017. Week Date Lesson Theme Lesson Objectives Use of English Home task 1 тоқсан / 1 четверть / 1 term  (24 сағат / 24 часа / 24 hours) UNIT ONE. “Hobbies & Leisure” I II III 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Diagnostic test Hobbies and Leisure Vocabulary: Free­time activities. P.5 Vocabulary learnt in the  5th grade C3 C4  S1  S2 S7  L1  L2  L4 Discussion about hobbies and leisure activities. Reading 1A + Vocabulary 1A. pp. 6­7 L4 R2 S3 UE1 S7 W2  W6 Discussion about hobbies and leisure activities. Use of English 1B pp.8­9 C4 S1 S2 UE12 UE5 Presenting a table of information and statistics about  young people in Kazakhstan. Skills 1C pp. 10­11 C8 R1 R2 R7 S3 L4 S2  S6  L4 C4 S6 S2 Presenting a table of information and statistics about  young people in Kazakhstan. Everyday English 1D, p.12 Getting to know about global leisure pursuits. Across Cultures 1E, p.13 Getting to know about global leisure pursuits. Across the curriculum (Physical Education) 1F, p.14 Creating a survey about the hobbies/leisure pursuits  of either family and friends or of the class or the  whole school. Writing “An email describing a hobby”1G, p.15 Grammar learnt in the 5th grade VC: hang­gliding, dancing, model  making, kayaking, rock climbing,  bungee jumping, windsurfing,  collecting seashells, snowboarding VC: archery, kart racing, golf,  gardening, painting, jewellery­making, playing music, photography, ice  skating FA: ex.8, p.7 WR: write a short article about your  hobby. Ex.9, p.7 GR: Present simple vs Present  Continuous Singular/Plural nouns READING: p.10 LISTENING: Ex.6,p.11 SPEAKING: EX.7, p.11 WRITING: Ex.8, p.11 Making plans, Agreeing, disagreeing,  p.12 Write about   summer holidays   Ex. 2, p.5 Ex.1­5, pp.4­5  (WB) Ex.1­4, p.6 (WB) Ex. 6­10, p.7 (WB) Ex.1­5, pp.8­9  (WB) Ex.1­4, p.10 (WB) Ex. 4, p.13 Ex.4, p.14 Ex.1­5, p.11 (WB) C8 R1 R2 S7 C7 W3 L4 R2 C7 S3 S6 C4 C9 S3 S2 W6 W8 W1  W9 Reading, Ex. 1­2, p.13 Speaking: Ex.3, p.13 Listening and reading: Ex.1­2,p.14 Speaking: Ex. 3­4, p.14 Reading: ex. 1, p.15 Writing: Ex. 4, p.15 IV V 10 11 12 13 14 15 Creating a survey about the hobbies/leisure pursuits  of either family and friends or of the class or the  whole school. Edutainment1. P.16 Vocabulary Bank 1, p.102 (WB) Prepositions, Module 1, p.126 (WB) Creating a survey about the hobbies/leisure pursuits  of either family and friends or of the class or the  whole school. Language review1, p.113 Self­check 1, p. 122 Summative Assessment for the Unit “Hobbies &  Leisure”  C3 C4 S2 S3 Values “Benefits of hobbies” p.16 Ex.4b, p.16 WB: p.102 Pre summative control  work revision UNIT TWO. “Communication & Technology” Young People and Technology (Social interaction) Vocabulary: Means of Communication C2 S2 S7 L5 L6 Young People and Technology (Social interaction) Reading 2A + Vocabulary 2A, pp.18­19 L6 R2 C7 W5 L5 C3 W5  C10 Social networking websites Use of English 2B, pp.20­21 C2 R2 UE3 UE4 UE12  UE13 VOCABULARY: chat on social  media, send a text message, chat on  Skype, face­to­face, talk on my  mobile, send an email, send a letter,  talk on a landline Reading: ex. 1,p.18 FA: Ex.2, p.18 Listening: ex.5, p.19 Speaking and writing:Ex.6­7p.19  GR: can/could­be able to, past habits  (used to), p.20 Ex.2, p.17 Ex.1­8, pp.12­13  (WB) Ex. 1­3, p.13(WB) Ex. 4­10, pp.14­ 15(WB) VI 16 Social networking websites Skills 2C, pp.22­23 C10 R1 S3 S7 S2 UE13  L7 17 Social Network Profile L5 S7 R1 C3 S5 Computers Reading: Ex.2­3, p.22 Speaking: Ex.4­5, p.23 Listening: Ex.6, p.23 Writing:Ex.7, p.23 Giving Instructions, p/24 Ex.1­8, pp.16­17  (WB) Ex.1­4, p.18 (WB) VII VIII 18 19 20 21 22 Everyday English 2D, p.24 Social Network Profile Across Cultures 2E, p.25 Social Network Profile Across the curriculum (History)2F, p.26 Holding a debate about technology Writing 2G, p.27 Holding a debate about technology Edutainment 2, p.28 Vocabulary Bank 2, pp.103­105 (WB) Language review 2, p.114 Self­check 2, p.123 Prepositions, Module 2, p.126, (WB) 23 Summative control work 24 Summative Assessment For Term I C7 L8 R2 C3 W5 L8 R2 C3 W3 Listening and Reading: Ex.1­2, p.25 Speaking: Ex.3, p.25 Listening and Reading: Ex.1­2, p.26 FA: Ex.2, p.26 Ex.4,p.25 Ex.3, p.26 R1 L5 W5 W6 C3 W3 S5 S7 Pre summative control  work revision Pre summative control  work revision A for­and­against essay Ex.1,p.27 FA: Ex.3,p.27 FA: Writing: Ex.4,p.27 Value: Mobile manners, Ex.1­2, p.28 Speaking: Ex.5, p.28 Ex.1­6, p.19 (WB) Ex.5,p.28 WB: pp.104­106 Week Date lesson Theme 2 тоқсан / 2 четверть / 2 term (24 сағат / 24 часа / 24 hours) Vocabulary UNIT TREE. “HOLIDAYS AND TRAVEL” Grammar Home task 25 Discussing unusual and interesting journeys across  C2 C6 S3 S4 VC: Sandboarding, base  Ex.3, p.29 Kazakhstan and around the world. Vocabulary: Holiday activities: sport., p.29 jumping, ice climbing, white­water  kayaking, mountain biking, skydiving,  motocross, skateboarding, snorkeling,  rock climbing, white­water rafting,  snowboarding, hang­gliding, bungee  jumping 26 Learning about map reading Reading 3A + Vocabulary 3A, pp.30­31 R1 R2 S3 S4 S7 C9 W2 Reading: Ex.1­3, pp.30­31 FA: Ex.4, p.31 FA: Writing: Ex.6,p.31 Ex.1­6, pp.20­21  (WB) I I II III   IV V 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 GR: Present Perfect, Ex.1­8,  pp.32­33 Present perfect vs Past simple FA: Ex.12, p.33 Ex.13, p.33 Reading: Ex.1­4, pp.34­35 Speaking: Ex.5, p.35 Listening: Ex.6, p.35 FA: Ex.8, p.35 Inviting – Accepting/Refusing:  Ex.1­4, p.36 Speaking: Ex.6, p.36 Listening and reading: Ex.1­3,  p.37 Reading and listening, Ex.1­2,  p.38 Portfolio: Ex.3, p.38 An informal email giving news Ex.1­3, p.39 Writing: Ex.4, p.39 Values: Be a responsible  traveler. Ex.1, p.40 + Portfolio Pre summative control work  revision Ex.1­9, pp.22­23  (WB) Ex. 1­7, pp.24­25  (WB) Ex.1­5, p.26 (WB) Ex.4,p.37 Ex. 3, p.38 Ex. 1­6, p.27 (WB) Ex. 7, p.40 L4 R1 S7  C8 R2 S3 W3 R2 S3 W9 W2 W3 W5 W7 W9 C8 S3 S4 S7 Pre summative control work  revision Learning about map reading Use of English, pp.32­33 UE7 S7 S4 Gathering information about festivals in Kazakhstan and around the world. Skills, pp.34­35 R2 S7 L5 C9 S4 W2 Gathering information about festivals in Kazakhstan and around the world. Everyday English 3D, p.36 The best places to visit in Kazakhstan Across cultures 3E, p.37 The best places to visit in Kazakhstan Across the curriculum (Geography) 3F, p.38 Prepositions, Module 3,p.126, (WB) Making a brochure/leaflet Writing 3G, p.39 Vocabulary Bank 3, pp.106­108 (WB) Writing an article for a school magazine or school e­zine about festivals or unusual and interesting journeys. Edutainment 3, p.40 Language review 3, p.115 Self­check 3, p.124 Summative assessment for the Unit “Holidays and  Travel” Correction work and unit revision UNIT 4 “SPACE & EARTH” Looking at the future and the environment Vocabulary: Environmental problems, p.41 The most environmental issue Reading 4A + Vocabulary 4A, pp.42­43 C5 C9 C10 L5 VC: rubbish, air pollution, water pollution, deforestation, energy  waste, endangered species C10 R1 R4 S3 C2 L5 S6 W6 Reading: Ex.1­2, p.42 Make up your  sentences with new  VC. Ex.1­7, pp.28­29  (WB) Ex.2­8, pp.30­31  (WB) VC: Environmental Problems,  Ex.4­5, p.43 FA: Listening, Ex.6­7, p.43 Ex.8, p.43 GR: will, Ex.15, pp.44­45 Will for predictions, Ex. 6­10,  The most environmental issue Use of English 4B, pp.44­45 UE8 UE10  UE4 VI VII I 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 The most environmental issue Skills 4C, p.46 Looking at Science Fiction Everyday English 4D, p.48 Looking at Science Fiction Across cultures 4E, p.49 Looking at Science Fiction Across the curriculum (Science), p.50 Prepositions, Module 4, p.126 (WB) Writing a short science fiction story and/or a  composition about life in the future. Writing 4G, p.51 Edutainment 4, p.52 Language review 4, p.116 Self­check 4, p.125 Vocabulary Bank 4, pp.108­111(WB) Learners read non­fiction books in Kazakh, English,  Russian languages. Vocabulary: Characters, p.53 Summative Assessment for the Unit “Space & Earth” Correction “Space and Earth” Summative Assessment for Term II L8 S1 R1 R7 L5 C10 S6 S6 L1 R1 C9 R4 W6 C10 R4 R7 S6  R1 L8 C10 W1 S3 Pre­summative control work  revision C3 C8 S8 p.45 Reading, Ex.1­3, pp.46­47 FA: Ex.4, p.47 FA: Listening, Ex. 5, p.47 FA: Ex.6, p.47 Making suggestions, Ex. 1­4,  p.48 FA: Ex. 5,p.48 Reading and listening, Ex. 1­2,  p.49 Reading, Ex.1­3, p.50 Group working, Ex.4, p.50 Writing: Ex.1­3, p.51 FA: Ex.4, p.51 Values: caring about our planet Ex.5, p.52 Pre­summative control work  revision VC: aggressive, unkind,vilent,  brave, ambitious, risk­taker,  sensitive, arrogant  Week Date lesson The theme of the lesson I 3 тоқсан / 3 четверть / 3 term (30 сағат / 30 часов / 30 hours) Vocabulary Grammar UNIT FIVE: “READING FOR PLEASURE” 49 Learners read non­fiction books in Kazakh, English,  Russian languages. The Hound of the Baskervilles, 5A, pp. 54­55 R1 L5 R2 S6 S8 UE15 50 Summarizing the chosen books R1 R2 S3 S8 C6 UE 2 Reading and listening, Ex.1­5,  pp/54­55 VC: Ex. 6­7, p.55 FA: Speaking and writing, Ex.  8, p.55 Ex.10, p.55 Reading and listening, Ex.1­5,  Ex.1­6, pp.32­33  (WB) Ex.1­5, p.34 (WB) Ex. 3, p.49 Ex. 4, p.50 Ex.1­5, p.35 (WB) WB: pp.108­111 Ex.1­5, p.36 (WB) Home task Ex.1­3, p.37 (WB) Ex.8, p.57 II III IV The time Machine, 5B, pp.56­57 Summarizing the chosen books Maadai­Kara, 5C, pp.58­59 R2 R3 C6 S8 C4 Different activities, based on the content of the book The Magic Garden of the Poor, 5D, pp.60­61 L5 R1 C3 S3 C6 UE3  Different activities, based on the content of the book Edutainment 5, p.62 Prepositions, Module 5, p.126 (WB) Different activities, based on the content of the book Language review 5, p.117 Different activities, based on the content of the book Self­check 5, p.126 Summative Assessment for the Unit “Reading for  Pleasure Correction work and Unit revision S3 R9 R3 Pre summative control work  revision Pre summative control work  revision UNIT SIX: “ENTERTAINMENT & MEDIA” Focusing on TV programmes and films Vocabulary: TV programmes, p.63 C3 L3 S4 S3 51 52 53 54 55 56 57 58 p.56­57 Speaking and writing, Ex.6­7,  p.57 Reading and listening: Ex.1­6,  pp.58­59 Speaking and writing: Ex. 8­9,  p.59 GW Ex.10,p.59 Reading and Listening, Ex.1­5,  pp.60­61 Speaking and writing, Ex.6­8,  p.61 Values: How stories help us,  Ex.1­6, p.62 Ex.1­4, p.38 (WB) Ex.1­4, p.39 (WB) Ex.7, p.62 Ex. 3,p.63 VC: documentary, soap opera,  drama show, the news &  weather, quiz show, cartoon,  fashion show, chat show, sports  programme, comedy show,  sitcom, play, film, children’s  programme, music programme,  police drama, awards ceremony, nature programme 59 Focusing on TV programmes and films Reading 6A + Vocabulary 6A, pp.64­65 C1 R2 S6 C7 UE5 l5 W3 W7 Reading,Ex.1­3, pp.64­65 VC: Films, Ex.4, p.65 FA: Ex.6, p.65 Listening and speaking, Ex.7­8,  Ex.1­8, pp.40­41  (WB) V VI VII VIII 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 Film reviews Use of English 6B, pp.66­67 Film reviews Skills 6C, pp.68­69 Reading and talking about film genres Everyday English 6D, p.70 Reading and talking about film genres Across cultures 6E, p.71 Prepositions, Module 6, p.127 (WB) Structure and criteria for a good film review. Across the curriculum (PSHE) 6F, p.72 Edutainment 6, p.74 Vocabulary Bank 6, p.112­114 (WB) Writing a review about a film for a school magazine or  e­zine Writing 6G, p.73 Language review 6, p.118 Self­check 6, p.127 Summative Assessment for the Unit “Entertainment &  Media” Correction work and Unit revision UE9 S7 C1 S5 R5 R6 S3 L5 S6 W7 S6 C1 L2 S3 S6 R5 L5 S3 L2  S6 S6 L1 R9 R6 C3 L1 S1 S3 UE11 W1 W7 Pre summative control work  revision p.65 GR: The Passive,pp.66­67 Reading: Ex. 1­4, pp.68­69 Listening: Ex.5­7, p.69 Choosing TV programmes Ex.1­5, p.70 Musical Instruments around the  world, Ex.1­4, p.71 Listening and reading, Ex.1­3,  p.72 FA: Ex.4, p.72 Ex,1­2, 4, p.74 Reading, Ex.1­3, p.73 FA: Writing, Ex. 4, p.73 Ex.1­7, pp.42­43  (WB) Ex. 1­7, pp.44­45  (WB) Ex.1­4, p.46 (WB) E[.5, p.71 Ex. 5, p.72 Ex.3, p.74 Ex.1­6, p.47 (WB) UNIT SEVEN. “NATURAL DISASTERS” Looking at natural disasters in Kazakhstan and around  the world. Vocabulary: Natural Phenomena, p.75 S7 C9 L4 S4 Looking at natural disasters in Kazakhstan and around  the world. Reading7A + Vocabulary 7A, pp.76­77 L6 R2 C9 C6 S8 W6 Looking at natural disasters in Kazakhstan and around  the world. Use of English 7B, pp.78­79 UE10 S7 S8 Discussion about Disaster statistics in Kazakhstan Skills 7C, pp.80­81 L6 L5 R2 S8 L4 W1 VC: flood, earthquake, tsunami,  avalanche, tornado, volcanic  eruption, lightning, hurricane,  drought, p.75 Reading, Ex.1­3, pp.76­77 VC: Ex.4­5, p.77 FA: Ex.6, p.77 Ex.7, p.77 GR: Past Continuous, Ex.1­4,  p.78 Past Simple vs Past Continuous, Ex.5­9, p.79 Reading, Ex.1­5, pp.80­81 FA: Ex.2, p.80 Speaking and writing, Ex.6,  p.81 Ex. 2, p.75 Ex.1­6, pp.48­49  (WB)  Ex.1­8,p p.50­51  (WB) Ex.1­8, pp.52­53  (WB) IX Пов X Week  Date I II 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 Listening, Ex.7, p.81 FA: Ex.8, p.81 Narrating an experience –  Expressing sympathy, Ex.1­5,  p.82 Reading, Ex.1­5, p.83 Reading, Ex.1­3, p.84 Writing, Ex.4, p.84 Ex.1­5, p.54 (WB) Ex.1­6, p.55 (WB) Reading, Ex.1­3, p.85 FA: Ex.4,p.85 Ex.1­6, p.86 Pre­summative revision Ex.4, p.85 WB: p.116 Discussion about Disaster statistics in Kazakhstan Everyday English 7D, p.82 Across cultures 7E, p.83 L6 S7 S4 C6 R2 R6 W1 Writing a newspaper article about a disaster for a school  magazine or school e­zine Across the curriculum 7F, p.84 Prepositions, Module 7, p.127 (WB) Refugees and natural disasters Writing 7G, p.85 Edutainment 7, p.86 Refugees and natural disasters Language review 7, p.119 Self­check 6, p.128 Vocabulary Bank 7, p.116 (WB) Summative Assessment for the Unit “Natural Disasters” Summative Assessment for term III Correction work and Unit revision S7 C2 R6 S5 C6 L4 W1 C1 Pre­summative  revision 4 тоқсан / 4 четверть / 4 term (24 сағат / 24 часов / 24 hours) The theme of the lesson Discussing healthy habits and healthy living and  learning about the food pyramid. Vocabulary: Healthy habits, p.87 Discussing healthy habits and healthy living and  learning about the food pyramid. Reading 8A + Vocabulary 8A, pp.88­89 Creating list of healthy habits Use of English 8B, pp.90­91 Creating list of healthy habits Skills 8C, pp.92­93 Vocabulary  Grammar UNIT  EIGHT : “HEALTHY HABBITS” C1 S7 UE13 L4  VC: Healthy/Unhealthy habits,   Ex.1­2, p.87 Home task Ex.2, p.87 R3 R5 C1 R8 L4 S6 W6 C5 UE16 UE13 C10 L6 R3 L5 S7 C1 Reading, Ex.1­6, pp.88­89 FA: ex.3, p.88 VC: Healthy Lifestyles, Ex.7,  p.89 Listening and speaking, Ex.8­ 10, p.89 GR: Zero, first, second  conditional, Ex.1­8, pp.90­91 Modal verbs: Ex.9­12, p.91 Reading, Ex.1­3, p.92 Listening, Ex.4, p.93 Ex.1­6, pp.56­57  (WB) Ex.1­9, pp.58­59  (WB) Ex.1­7, pp.60­61  (WB) III IV V 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 Health problems Everyday English 8D, p.94 Health problems Across cultures 8E, p.95 Reading and discussing the texts. Creating the questions  for interviewing the classmates Across the curriculum (PSHE) 8F, p.96 Reading and discussing the texts. Creating the questions  for interviewing the classmates Writing 8G, p.97 Prepositions, Module 8, p.127 (WB) Using the first conditional and subordinate clauses to  discuss healthy living Edutainment 8, p.98 Vocabulary Bank 8, p.117 (WB) Writing a short paragraph of an essay about their  families’eating habits. Language review 8, p.120 Self­check 8, p.129 Summative Assessment for the Unit “ Healthy Habbits” Correction work and unit revision L6 C1 S6 R1 W7 L5 Speaking and writing, Ex.5­7,  p.93 Asking for/Giving advice, Ex.1­ 6, p.94 Reading, Ex.1­3, p.95 C10 R1 C7 C10 R8 Reading, Ex.1­3, p.96 Pronunciation, Ex.5, p.96 Ex.1­5, p.62 (WB) Ex.4, p.95 Ex.4, p.96 L4 C4 W5 W9 R3 R5 Writing: Ex.1­4, p.97 Ex.1­5, p.63 (WB) S7 C10 C7 L4 L5 Values – Healthy lifestyle, Ex.1­ 5, p.98 WB: p.117 Ex. 6, p.98 WB: p.117 Pre summative control work  revision Talking about shopping and shopping facilities Vocabulary: Clothes, Footwear & Accessories, p.99 C9 S7 S6 UNIT NINE. “CLOTHES & FASHION” Talking about shopping and shopping facilities Reading 9A + Vocabulary 9A, pp.100­101 L7 R2 R6 L5 S5 S6  Reviewing and adding to clothes and fashion vocabulary Use of English 9B, pp.102­103 UE15 UE17 UE4 UE6 VC: hat, top, skirt, sandals, T­ shirt, shorts, dress, shoes, shirt,  trousers, belt, tie, suit, cap,  jacket, hoodie, jeans, trainers,  scarf, coat, boots; pair nouns Speaking: Ex.3, p.99 Reading: Ex.1­3, p.100 FA: Ex.3, p.100 Listening, Ex.4, p.101 Speaking, Ex.5­7, p.101 Writing, ex.8­9, p.101 GR: Verbs + ­ing/to­ infinitive/infinitive without to Ex.1­3, p.102 Relatives (who/which/where) Ex.3, p.99 Ex.1­7, pp.64­65  (WB) Ex.1­8, pp.66­67  (WB) VI VII VIII 94 95 96 97 98 99 100 101 102 Ex.4­6, pp.102­103 Determines (all­other(s)) Ex.7­8, p.103 Some­any­every­no &  compounds Ex.9­10, p.103 Reading, Ex.1­4, pp.104­105 FA: Listening, Ex.5, p.105 Speaking, Ex.6, p.105 Writing, Ex.7, p.105 GR: Reported Statements,  Ex.1­8, pp.106­107 Reported questions,  commands/requests Ex.9­12, p.107 Talking about clothes  (Complimenting), Ex.1­6, p.108 Reading, ex.1­3, p.109 FA:Ex.4, p.109 Reading, Ex.1­3, p.110 Writing, Ex.1­4, p.111 FA: ex.5. p.111 Values: respect others, Ex.1­4,  p.112 Ex.1­4, pp.68­69  (WB) Ex.1­10, pp.70­71  (WB) Ex.1­5, p.72 (WB) Ex.1­6, p.73 Pre­summative revision Pre­summative revision WB, pp.118­119 Reviewing and adding to clothes and fashion vocabulary Skills 9C, pp.104­105 L6 R5 S6 L3 C1 S5 C4 W6 Discussion: Learners first take notes on the advantages  and disadvantages of shopping centres Use of English 9D, pp.106­107 UE11 R2  L4 C1 S7 C9 L4 R2 W9 C1 C5 C6 C9 UE3 W6 W1  W8  W8 W9 S7 Discussion: Learners first take notes on the advantages  and disadvantages of shopping centres Everyday English 9E, p.108 Across cultures, 9F, p.109 Researching how clothes are made and materials used Across the curriculum(PSHE), 9G, p.110 Writing 9H, p.111 Researching how clothes are made and materials used Edutainment 9, p.112 Language review 9, p.121 Self­check 9, p.130 Using the passive voice. Writing a description of a  person. Designing a uniform for Kazakhstani Olympic  team Vocabulary Bank 9, WB, pp.118­119 Prepositions, Module 9, p.127 (WB) Summative Assessment for the Unit “Clothes and  fashion” Summative Assessment for Term IV Correction work and Unit revision

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование

Календарно - тематическое планирование
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
31.03.2018