Конспект урока по английскому языку  7 класс “Разговор об увлечениях и работе”
Оценка 4.9

Конспект урока по английскому языку  7 класс “Разговор об увлечениях и работе”

Оценка 4.9
Документация
docx
английский язык
7 кл
08.01.2023
Конспект урока по английскому языку  7 класс “Разговор об увлечениях и работе”
Урок по английскому языку в 5 кл “Разговор об увлечениях и работе” способствует развитию фонематического слуха и письменной речи; развитию умений прогнозировать содержание диалога с опорой на отдельные реплики; развитию умений поискового чтения.
7 класс 2023.docx

 

 “Разговор об увлечениях и работе”

 

Цели:повторить ЛЕ по теме, научиться вести разговор об увлечениях и о разных профессиях; развивать коммуникативные универсальные учебные действия (УУД) через все виды речевой деятельности;  воспитывать уважение к людям разных профессий.

Оборудование: учебник «Spotlight»



Ход урока

 

I. Организационный момент

-Good afternoon, boys and girls!

-I am glad to see you. 

-How are you? 

-I’m fine, thank you. Vova, how is your mother? 

-Masha, is your father OK? 

-Who is absent today? 

-And who is on duty today? 

-OK. Let’s start our work. Look at the pictures on the blackboard.

They are your mothers and fathers! What profession is your mother? And your father?

She is.............  He is.......................

Can you guess what we are going to talk about? 

TOPIC -?

You are right. We’ll discuss hobbies and jobs.

 

What tasks will we do during our lesson?

 

Какие задачи мы поставим на уроке?

 

 

II. Фонетическая разминка

Take your cards  and read

 

№1  Jobs and Hobbies

Read together;  nurse, librarian, lawyer, dentist, engineer, computer programmer, farmer, office worker, housewife, driver, businessman,sportsman

karate, writing, cooking, sports, games, listining to music, watching TV, going to the theatre, dancing, swimming, reading, playing a musical instrument

 

УЧЕБНИК   Задачи: развитие фонематического слуха; отработка произношения в противопоставлении звуков [e]–[æ]; обобщение правил чтения с данными звуками.

·        Open your textbooks at p.32, ex.5. We’ll remember the sounds [e]–[æ]. Listen to the speaker, repeat and tick. Think of more words with these sounds.

·        1

·        2

·        3

·        4

·        5

·        6

·        7

·        8

·         

III. Речевая разминка

Задача: активизировать изученную ранее тематическую лексику, мотивировать учащихся на дальнейшую работу по теме.

·        Let’s remember the words we learnt last lesson.

Let’s play an interesting game. It is called “What is missing?” You can see some words on the blackboard. Can you read and translate them?

 

n.....se,

librar.....,

 law......,

den...t,

eng....r,

computer progr......

f...mer,

office wo.....r,

house......,

dr.....er

 

 

·        Try to remember these words. Now close your eyes. Open your eyes.

                          BOD.....GURD-----?

 

·         What is missing? You are right. It is bodyguard.

 

 

Запись на доске:

bodyguard - телохранитель

Are guarded     [        ?        ]     - охраняются  

politicians [      ?     ] -политики

protect [prəˈtɛkt]-защищать

clients [klaiэnts]-клиенты

bullet — proof vests [    ?       ]- пуленепробиваемые жилеты

avoid [əˈvɔɪd]-избегать

dangerous [     ?          ]- опасный

 

Чтение хором, по цепочке, в группах, запись в тетрадь с  транскрипцией, поиск [    ?       ] в словарях

 

IV. Обучение поисковому чтению. Совершенствование произносительных навыков

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ребята  по цепочке читают текст С1 — С2-С3-С4............

 

1- ряд индивидуальная работа —  читаем текст и выписываем к слову Bodyguards все существительные ассоциации

 

2- групповая работа--- Ответить на вопросы к тексту 1 2 3 4 5 6

- Read the text — Bodyguards

- Answer the questions

1- Who usually needs a bodyguard?

2- A  bodyguard is a dangerous job, isn’t it?

3- What do bodygyard do?

4- Would you like to have a  bodygyard?

5- Can a woman be a  bodygyard?

6- Would you like to be a  bodygyard?

 

3 — ряд работа в парах- ---  Why do people choose dangerous jobs?

 

 

 

 

VI. Физкультминутка  Mime and guess предлагает ученикам показать пантомиму или род занятий

- a postman

-a policeman

-a vet

-a dentist

-a dancer

Teacher:   3  Match the words and the sentences                             

       

         He protects people.                                                        a policeman

   He takes care of our teeth.                                            a postman

          He studies at school.                                                      a vet

          She brings letters and newspapers.                              a dancer

          She helps sick animals                                                   a pupil

          She works in a theatre.                                                  a dentist

 

V.  Задачи: развитие фонетических навыков; развитие умения прогнозировать содержание диалога с опорой на отдельные реплики; развитие умений поискового чтения.

-  ex.2, p.32. Listen and repeat the sentences.

- These sentences are from a dialogue between two friends. What are they talking about? Read through and check.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII. Тренировка навыков изучающего чтения

Задача: развитие умений изучающего чтения.

- ex.3, p.32. Read the dialogue and put the phrases A-F in the correct place. There is one extra phrase. Then listen, read and check if you are right.

1 E

2F

3B

4A

5D

 

VIII. Совершенствование навыков диалогической речи

Задача: развитие навыков диалогической речи (диалог-расспрос). Работаем в парах- прочитать диалог с интонацией без ошибок! Ex.3, p.32.

- It’s time to talk about your parents’ profession. What do your parents do? What do they do in their free time? Act out a similar dialogue with your partner.

Use the plan from ex.4, p.32 and the dialogue in ex.3 as a model.

Add your own ideas.

Record yourselves.

 

IX. Подведение итогов урока

Do you like our lesson today?

What do you like doing most of all?

Thank you for your work.

I am sure that our new material was interesting and useful for you.

Good-bye, children.

 

Домашнее задание: 

1--cтр. 32, упр. 4 made a dialogue —составить диалог по плану, используя схему ном 4

2 — карточка “Прочитать и ответить на вопросы”

 


 

Разговор об увлечениях и работе”

Разговор об увлечениях и работе”

Read together; nurse, librarian, lawyer, dentist, engineer, computer programmer, farmer, office worker, housewife, driver, businessman,sportsman karate, writing, cooking, sports, games, listining to music, watching

Read together; nurse, librarian, lawyer, dentist, engineer, computer programmer, farmer, office worker, housewife, driver, businessman,sportsman karate, writing, cooking, sports, games, listining to music, watching

Запись на доске: bodyguard - телохранитель

Запись на доске: bodyguard - телохранитель

Can a woman be a bodygyard? 6-

Can a woman be a bodygyard? 6-

VII. Тренировка навыков изучающего чтения

VII. Тренировка навыков изучающего чтения
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
08.01.2023