Притяжательный падеж.
Цели деятельности педагога: создать условия для овладения учащимися правилом образования притяжательного падежа имен существительных; обеспечить развитие навыков чтения; способствовать развитию творческих способностей, мышления, познавательных и речевых умений.
Сценарий урока
I. Phonetic activities.
1. Фонетическая зарядка.
Teacher. Meet Mr Tongue, please.
Mr Tongue. Repeat the sounds and the words after me:
[æ] – cat, rabbit; [i:] – see, tea;
[ı] – swim, skip; [w] – what, where;
[u:] – zoo, pool; [p] – pig, pen;
[ð] – mother, father; [b] – book, bad.
2. Чтение слов в транскрипции.
Teacher. Read and translate the words.
На доске дана транскрипция следующих слов:
cat; hat; sing;
rabbit; bag; skip;
pig; stick; dance;
pink; swim; climb.
II. Lexical activities.
Teacher. Let’s play the game “Snowball”.
Один ученик произносит слово, другой – добавляет к сказанному слову еще одно слово, и так далее по цепочке.
Pupil 1. A pig.
Pupil 2. A pink pig.
Pupil 3. His pink pig.
Pupil 4. His pink pig is sad. Etc.
III. Grammar activities (the construction “Have you got a … ?”).
Ex. 2, p. 69.
Pupil 1. Have you got a pen?
Pupil 2 (Cat). Yes, I have. I have got a pen.
Pupil 1. Have you got a book?
Pupil 2 (Cat). Yes, I have. I have got a book.
IV. Reading.
Ex. 3, p. 69.
Key: 1) Ann’s cat is black.
2) Sam’s rabbit is grey.
3) Tim’s bag is blue.
4) Jill’s hat is red.
5) Jim’s stick is red.
Ex. 5, p. 70.
Pupil 1. [ı] – pig, swim, slim, big, skip, sit, pink, his.
Pupil 2. [æ] – rabbit, fat, has, Ann, cat, and, can, hat, bag.
Pupil 3. [h] – has, hat, his.
Ex. 6, p. 70.
Key: It is a cat.
V. Writing.
Учащиеся выполняют упражнения 1–3 на с. 36 рабочей тетради.
Homework: ex. 4, p. 36 (WB).
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.