Рассказ об артисте театра. Чтение буквы Ее.
Цель деятельности педагога: обеспечить условия для актуализации учащимися правил образования притяжательного падежа имен существительных, отработки умения использовать изученный грамматический и лексический материал в речи; развивать фонетические навыки, навыки аудирования и устной монологической речи; способствовать развитию логического мышления, воображения, познавательных и речевых умений.
Сценарий урока
I. Warming-up.
Teacher. What is you mother’s (father’s, brother’s) name? Has Petya got a pet? What is his pet’s name? Is Petya’s pet black?
II. Phonetic activities.
1. Фонетическая зарядка.
Teacher. Meet Mr Tongue, please.
Mr Tongue. Repeat the sounds and the words after me:
[еə] – bear, care; [ı] – pig, skip;
[e] – elephant, pen; [ɒ] – fox, dog;
[æ] – rabbit, parrot; [ð] – mother, father;
[ʌ] – monkey, run; [ɜ:] – girl, shirt.
2. Чтение слов в транскрипции.
Teacher. Read and translate the words.
На доске дана транскрипция следующих слов:
bear; fox; swim;
pig; dog; run;
elephant; monkey; jump;
rabbit; hat; skip.
3. Развитие коммуникативно-речевых навыков.
My dear cat
Sleeps in the hat.
The hat is tall.
The cat is small.
III. Lexical activities (ex. 3, p. 71).
Key: 5 white dogs, 4 red foxes, 2 brown monkeys, 7 pink pigs.
IV. Listening.
Ex. 1, p. 71.
Pupil 1. His friend is Tomas. His friend is Martin. His friend is Alice.
Ex. 2, p. 71.
Pupil 1. He is a rabbit. He is merry. He is clever. He is not brave. He can play football.
Pupil 2. He is Martin.
V. Reading.
Ex. 4, p. 72; ex. 5, p. 72.
Учащиеся читают слова за учителем хором, затем каждый самостоятельно.
Ex. 7, p. 72.
Key: Pen, red, ten, hen.
Ex. 8, p. 72.
Key: Ten pencils, seven pens, a red pencil, a big bag.
VI. Writing.
Ex. 1, p. 37 (WB).
Key: Eight pigs, six cats, ten rabbits.
Ex. 3, p. 37 (WB).
Учащиеся выполняют задание в рабочих тетрадях.
Homework: ex. 4, p. 37 (WB).
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.