Конспект урока по английскому языку на тему "Москва".
Оценка 4.9

Конспект урока по английскому языку на тему "Москва".

Оценка 4.9
docx
21.05.2022
Конспект урока по английскому языку на тему "Москва".
урок по английскому языку на тему Москва.docx

Методическая разработка урока по английскому языку «Москва».

Афанасьева О.В. Английский язык. Учебник для 10 кл. общеобразовательных учреждений. –М.: Издательский центр «Академия», 2020.
Курс: 1.

«Moscow».


Цели урока:

дидактическая: обобщить материал по теме: «Moscow»,
активизировать и совершенствовать лексический материал и развивать фонематический слух по теме, обобщить пройденный грамматический материал;
воспитательная:

- формировать коммуникативную культуру, воспитывать у обучающихся
уважение к истории, традициям России;

развивающая: развивать социально-культурные компетенции, расширять кругозор, развивать творческие способности, развивать чувство ответственности за порученное дело, развивать умение быстро принимать решение, стимулировать процессы произвольного внимания и памяти.

Оборудование: доска, магниты, иллюстрации с достопримечательностями Москвы, России, карта современной России, флаг Российской Федерации;

словари, компьютер, символы России, Москвы, телевизор.

Раздаточный материал: тесты о Москве, текст о столице России.

 

Ход урока


1.
Организационный момент.
Teacher: Good day, boys and our guests! Nice to see you today. Welcome to our open English lesson.
So, What is the date today? What is day today? So, in the beginning of our today,s lesson I want to ask you, what holiday will be celebrated
byRussia on June 12?
Ответы: The Independence Day of Russia, Russia Day День России, Russia Day is the national holiday of the Russian Federation, celebrated on June 12. It has been celebrated every year since 1992.
Teacher: Yes, I agree that this holiday is Russia Day or The Independence Day of Russia.

II. Закрепление полученных знаний и практических умений:

1.Повторение лексики по данной теме:

Vocabulary:

ancient – древний

blind – ослепить

destroy –разрушать

legend – легенда

mansion – особняк

masterpiece – шедевр

reconstruct - перестраивать

restore – восстанавливать

studio – студия

target – мишень, цель, объект

tartar yoke – татарское иго

unique - уникальный

 

III.Практика в устной речи и говорении «Russia».

Teacher: Look at the map of the world.

Работа с картой.

Вопросы:
1.How many seas and oceans are washed by Russia?

Ответы обучающихся: 12 seas and 3 oceans.

2. What seas and oceans?

Ответы обучающихся:The Baltic sea, the Black sea, The sea of Azov, The Caspian sea, The Barents sea, The Laptev Sea, The Kara sea, The East Siberian sea, The Chukchi sea, The Bering sea, The sea of Okhotsk, The sea of Japan;
Oceans: the Pacific ocean, the Arctic ocean, The Atlantic ocean.

3.What are the longest rivers of Russia?

Ответы обучающихся:The longest rivers are the Volga, the Ob, the Yenisei and the Lena.

4. What are the main mountains in Russia?

Ответы обучающихся:The main mountains are the Urals, the Caucasus and the Altai.

5. What is the current population of Russia?

Ответы обучающихся: The current population of Russia is more than 146 million people.
IV
. Грамматика. Закрепление темы: Конструкция вопросительного вопроса. Степень сравнения прилагательных.

7. What is the longest river in Russia and Europe?

Ответы обучающихся: The longest river of Russia and Europe is Volga.
8.What is the deepest lake in the world?

Ответы обучающихся: The deepest lake in the world is Baikal.
IV.
Работа с текстом «Moscow». Практика в чтении, говорении.
        Moscow is the capital of Russia, its political, economic, commercial and cultural centre. It was founded 8 centuries ago by Prince Yuri Dolgoruky. Historians have accepted the year of 1147 as the start of Moscow's history. Gradually the city became more and more powerful. In the 13th century Moscow was the centre of the struggle of Russian lands for the liberation from the Tartar yoke. In the 16th century under Ivan the Terrible Moscow became the capital of the new united state. Though Peter the Great moved the capital to St. Petersburg in 1712, Moscow remained the heart of Russia. That is why it became the main target of Napoleon's attack. Three-quarters of the city were destroyed by the fire during Napoleon's occupation, but by the mid-19th century Moscow had been completely restored. After the October revolution Moscow became the capital again.

        Now Moscow is one of the largest cities in Europe. Its total area is about nine hundred square kilometres. The population of the city is over 8 million.

        Moscow is one of the most beautiful cities in the world. The heart of Moscow is Red Square. It has more historical associations than any other place in Moscow. The Kremlin and St. Basil's Cathedral are masterpieces of ancient Russian architecture. The main Kremlin tower, the Spasskaya Tower, has become the symbol of the country. On the territory of the Kremlin you can see old cathedrals, the Bell Tower of Ivan the Great, the Palace of Congresses, the Tzar-Cannon and the Tzar-Bell, the biggest cannon and the bell in the world. St. Basil's Cathedral was built in the mid- 16th century in memory of the victory over Kazan. There is a legend that Ivan the Terrible blinded the architects Barma and Postnik, because he didn't want them to create another masterpiece.

       There are a lot of beautiful palaces, old mansions, cathedrals, churches and monuments in Moscow. Now Moscow is being reconstructed and we all hope that in a few years the city will become even more beautiful.

       There are more than 80 museums in Moscow. The largest museums are the Pushkin Museum of Fine Arts and the State Tretyakov Gallery. Other unique museums include the All-Russia Museum of Folk Arts, the Andrei Rublev Museum of Early Russian Art, Alexei Bakhrushin Theatre Museum, Mikhail Glinka Museum of Musical Culture and many others.

        Moscow is famous for its theatres. The best- known of them is the Bolshoi Opera House. Drama theatres and studios are also very popular.

Moscow is a city of students. There are over 80 higher educational institutions in it, including several universities.

       Moscow is the seat of the Russian Parliament (the Duma) and the centre of political life of the country.


V. Закрепление пройденного материала.

a) Заполните пропуски подходящими по смыслу словами.

1. In the 13th century Moscow was the centre of the ……… of Russian lands for the liberation from the … …. .

2. The Kremlin and St. Basil's Cathedral are ……… of ancient Russian ………...

3. There are a lot of beautiful ……., old ……., cathedrals, ……… and monuments in Moscow.

4. There are over 80 higher ……  ……  in Moscow, including several …………...

б) Отметьте в тексте предложения, являющиеся эквивалентами русских.

1. Историки приняли 1147 год как начала истории Москвы.

2. С Красной площадью связано больше ассоциаций, чес с любым другим местом в Москве.

3. Существует легенда, что Иван Грозный ослепил архитекторов Браму и Постника, так как не хотел, чтобы они создали еще один шедевр.

4. Москва – это центр политической жизни страны, место, где находится русский парламент (Дума).

VI. Подведение итогов урока.

T: Сейчас, в конце давайте говорить о нашем уроке. Что вам было интересно? Какие интересные факты вы узнали?

Выставление оценок за урок.

VII. Домашнее задание.

Расположите пункты плана согласно логике повествования.

1.     Red Square.

2.     Museums and theatres.

3.     Historical background.

4.     Modern city.

 

 


 

Методическая разработка урока по английскому языку «Москва»

Методическая разработка урока по английскому языку «Москва»

III .Практика в устной речи и говорении «

III .Практика в устной речи и говорении «

Napoleon's occupation, but by the mid-19th century

Napoleon's occupation, but by the mid-19th century

VI. Подведение итогов урока.

VI. Подведение итогов урока.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
21.05.2022