Конспект открытого урока по английскому языку для СПО
Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
Взрослым
13.02.2017
Технологическая карта урока по теме: THE EMBLEMS OF BRITAIN
Тип занятия: комбинированный урок. Форма организации обучения: учебное занятие
Цель занятия :развитие иноязычной лингвистической компетенции. План занятия:
Организационный момент; Фонетическая зарядка; Речевая зарядка; Актуализация знаний; Введение нового материала; Первичное закрепление; Рефлексия; Подведение итогов занятия
Ход занятия: Образовательные задачи занятия:
Формировать знания по теме :»THE EMBLEMS OF BRITAIN»
Активизация лексических единиц, развитие навыков чтения на английском языке.
Актуализировать ранее полученные знания
Осуществлять поиск и использование информации по теме « THE EMBLEMS OF BRITAIN»Технологическая карта урока по теме: THE EMBLEMS OF BRITAIN
Тип занятия: комбинированный урок. Форма организации обучения: учебное занятие
Конспект открытого урока по английскому языку для СПО.docx
Планконспект
урока по теме «THE EMBLEMS OF BRITAIN »
Автор преподаватель Шварцберг Н.Б.
2016 Технологическая карта урока по теме: THE EMBLEMS OF BRITAIN
Тип занятия: комбинированный урок
Форма организации обучения: учебное занятие
Цель занятия :развитие иноязычной лингвистической компетенции
План занятия:
1 Организационный момент;
2 Фонетическая зарядка;
3 Речевая зарядка;
4 Актуализация знаний;
5 Введение нового материала;
6 Первичное закрепление;
7 Рефлексия;
8 Подведение итогов занятия
Ход занятия:
Образовательные задачи занятия:
1 Формировать знания по теме :»THE EMBLEMS OF BRITAIN»
2 Активизация лексических единиц, развитие навыков чтения на
английском языке.
3 Актуализировать ранее полученные знания
4 Осуществлять поиск и использование информации по теме « THE
EMBLEMS OF BRITAIN»
ОК 4: осуществлять поиск и использование информации
ОК 6: работать в коллективе и команде;
Развивающие задачи занятия:
1 развивать умение анализировать, самостоятельно делать выводы
и устанавливать причинно-следственные связи;
2 развивать познавательный интерес к предмету, мотивацию к
изучению предмета, развивать коммуникативные компетенции;
3 развивать самостоятельность обучающихся, умения преодолевать
трудности в учении в ходе изучения нового материала;
4 развитие критического мышления;
Воспитательные задачи занятия:
1 воспитание усидчивости и культуры учебного труда
2 воспитание стремления к преодолению трудностей
3 воспитание гуманности, чувства коллективизма, чувства такта
при общении с сокурсниками; 4. воспитание толерантности; Структура занятия:
1. Организационный момент 2мин
Приветствие, проверка
присутствующих. Объяснение хода
занятия.
Good morning boys and girls! How are you?
What date is it today? What day of the week is
it today? Who is absent?
Определение целей занятия:Today we
have the lesson on the topic “ : THE
EMBLEMS OF BRITAIN
We shall learn new words and translate
the text.
2. Фонетическая зарядка: 4мин
Oo
Soon, spoon, tool, pool, too, zoo, look,
took, good, hook, brook ,book.
Методы и приемы:
Определение целей занятия
(для мотивации учебной
деятельности)
Цель этапа: подготовить
обучающихся к активной
совместной деятельности
Методы и приемы:
Умение слышать фонемы и
правильно произносить слова
Цель этапа:
Развитие фонематического
слуха
3. Речевая зарядка: 12мин
Методы и приемы:
1.What department do you study at?
2.What will you become after graduating from the
college?
3.What century do we live in?
4.On what days do you get up later than usual?
5.At what time must you leave home so as not to be
late for the lesson?
6.What classes have you today?
7.In what way do you prefer to spend your days
off?
4. Грамматическая зарядка:
We spend much time together.
Актуализация знаний: 15мин
In Britain the Queen is the Head of State, but in
1 Умение применять ранее
полученные знания в
новых ситуациях;
2 Развитие познавательной
активности.
Цель этапа:
Развитие и понимание речи на
слух
Методы и приемы:
Наглядный – развитие fact she doesn’t rule the country asshe has no
power. She travels about the United Kingdom,
meets different people and visits schools, hospitals
and other special places. So do all the members of
the Royal Family: the Queen’s husband, her son
Prince Charles, the Queen’s daughter Princess
Anne and Princess Margaret, the Queen’s sister.
At the beginning of the 20th century many
countries all over the world were ruled by
Britain. Among them were the British colonies and
they were all part of the British Empire.
But in 1949 Britain and the former colonies
founded the Commonwealth. The Commonwealth
includes many countries such as Canada, Australia,
New Zealand and others. The Queen of Great
Britain is also the Head of the Commonwealth and
the Queen of Canada, Australia and New Zealand.
The real power in the country belongs to the
British Parliament and to the British Government
. The British Parliament has two houses: the House
of Commons and the House of Lords. The House
of Lords does not have much power but it is very
important as it can discuss and change laws, it can
delay laws too. The House of Commons makes
laws about the policy of the country, taxes and
many other things.
Введение нового материала :25мин
New words
consists of
struggle
daughter
according to
badge
ancient
settle
pitch
surprise
2.Read the text and match the countries and
emblems 10мин
England
Scotland
daffodil
thistle
наблюдательности, повышение
внимания к изучаемому
вопросу, развитие
познавательной активности
Цель этапа:
Формирование знаний
Методы и приемы:
Метод стимулирования
интереса к учению
Формирование умений находить
главное
Цель этапа:
Мотивация учебной
деятельности, объединение
обучающихся и преподавателя в
совместную учебную
деятельность.
Методы и приемы:
Репродуктивный Northern Ireland
Wales
rose
red dragon
Shamrock
Red hand
Первичное закрепление:10мин
Translate into English:
Символ Англиикрасная роза.Красная роза
была символом Ланкастров, а белая
символом Йорков. Это были две семьи,
которые сражались за унаследования
трона в «Войне роз» Это соперничество
закончилось свадьбой Генри7 и принцессы
Элизабет. С тех пор красная роза стала
символом Англии.
Рефлексия: 10мин
Questions:
1. What is the national emblem of
England?
2. Why did the English adopt this
emblem?
3. What is the national emblem of
Scotland?
4. Why did the Scots choose the
thistle for their national emblem?
5. Why did the daffodil become the
emblem of Wales?
6. Who is patron saint of the Irish?
7.What is the national emblem of Irish
and why?
Подведение итогов занятия, выставление
оценок 2мин
Home task learn by heart the text
Цель этапа:
Контроль понимания текста
Методы и приемы:
Интонационно-слуховой,
развитие слуxовой памяти и
внимания
Цель этапа:
Мотивация понимания
основного содержания текста
Методы и приемы:
Самоанализ обучающихся
Цель этапа:
Реализация задач обучения
Методы и приемы:
Словесный
Цель этапа:
Стимулировать последующую
познавательную деятельность обучающихся
Supplement 1
THE EMBLEMS OF BRITAIN
You know that the United Kingdom consists of four parts. Each part has
its own emblem.
The emblem of England is a rose. It has become a symbol of the
country since the time of War between the Lancastrians and the
Yorkists, the two contending Houses for the English throne (1455-
1485). The red rose was the emblem of Lancaster, the white rose was
that of York. The struggle between the Roses came to an end with the
marriage of Henry VII, a Lancastrian, to Princess Elisabeth, daughter of
Edward IV, a Yorkist. Since then the red rose has been the national
emblem of England.
The thistle is the national emblem of Scotland. There is a legend
according to which this plant came to be chosen as a badge.
In very ancient times the Norsemen once landed somewhere on the
east of Scotland. They wanted to settle in the country. The Scots
assembled with their arms and positioned themselves behind the river
Tay, the largest river in Scotland.
As they arrived late in the day, weary and tired after a long march,
they pitched their camp and rested, not expecting the enemy before
the next day.The Norsemen however were near.
They crossed the river Tay , intending to take the Scots by surprise
and kill them in their sleep. They took off their shoes so as to make the
least noise possible. But one of the Norsemen stepped on a thistle. The
sudden and sharp pain he felt caused him to shout. The alarm was
given in the Scottish camp. The Scots won Victory over the Norsemen,
and they adopted the thistle as their national emblem.
Welshmen all over the world celebrate St. David’s Day by wearing
either leeks or daffodils. The link between the leek and St. David is the
belief that he lived, according to the legend, for several years on bread
and wild leeks.
The daffodil is also closely associated with St. David’s Day, due to the
belief it flowers on that day. It became an alternative to the Leek as a
Welsh emblem in the present century, because some thought the leek
vulgar.
The little shamrock is the national emblem of the Irish. Every Irishman
wears this national emblem on St. Patrick’s Day, March 17. It is worn in
memory of St. Patrick, Ireland’s patron saint.
According to legend St. Patrick used a small green shamrock as an
illustration of the doctrine of the Trinity to the pagan Irish.
Another Legend goes back to the viking raids. It says that many years
ago two viking chieftains went with their men in two big boats to Ireland, the first chieftain‘s name was O’Neill. The other name is
unknown. «The first of us to touch the Irish land will be the king of it»,
they agreed.
At last they were near the Irish coast. The two boats were going faster
and faster. But the boat of O’Neill was not so fast as the boat of the
other chieftain. When the boats were quickly approaching the coast,
O’Neill cut off his right hand and threw it over to the land. His hand
touched the land and he became the king of Ireland.
Now we can see a shamrock and red hand on the emblem of Ireland.
Конспект открытого урока по английскому языку для СПО
Конспект открытого урока по английскому языку для СПО
Конспект открытого урока по английскому языку для СПО
Конспект открытого урока по английскому языку для СПО
Конспект открытого урока по английскому языку для СПО
Конспект открытого урока по английскому языку для СПО
Конспект открытого урока по английскому языку для СПО
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.