Конспект урока 4 класс Биболетова
Оценка 4.9

Конспект урока 4 класс Биболетова

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
4 кл
15.05.2018
Конспект урока 4 класс Биболетова
Подробное поурочное планирование для 4 класса по УМК Биболетова, второй урок по счету, нацелен также на повторение дифтонгов, английского алфавита, глагола be в Present Simple - знакомство с отрицательным предложением; ознакомление с правилами чтения буквосочетаний: ai, ay, ey, oi, oy.
Отрицательная форма to be.docx
L e s s o n  2 Ц е л ь : :  формирование  произносительных навыков; Образовательная: повторение дифтонгов, английского алфавита, глагола be в Present  Simple (отрицательные  предложения); ознакомление с правилами чтения буквосочетаний: ai, ay, ey, oi, oy. Развивающая: развитие произносительных навыков Воспитательная: воспитание любознательности. ИКТ оснащение: проектор, компьютер, электронное приложение к учебнику. Оборудование: карточки со звуками. S t a g e s I. Introduction. II. Warming­up. Дежурный отвечает на вопросы учителя. III. Phonetic exercises. 1. Reciting the poem. Перед стихотворением учитель показывает карточки со звуками  [aı], [ ıɔ ], [ ]  əʊ и просит повторить слова. T e a c h e r . Repeat the words after me. enjoy [ ıɔ ] why, cry [aı] highway [aı] moment [ Why cry about bad weather? Enjoy it! Each moment is treasure, Enjoy it! We are all travelers of highway, Enjoy the trip! ]əʊ (By Richard M. Sherman, Robert B. Sherman) 2. Reading^  [i:] see tea evening tree green [ :]ɔ corn horse morning short warm IV. Phonetic review. Diphthongs. T e a c h e r . Let’s remember! Pupils pronounce the following diphthongs after the teacher. P1. [aı], [eı], [ ıɔ ]! ʊə P2. [ıə], [ ə ], [e ]! ʊ əʊ P3. [a ], [ ]! Pupils give examples on each sound. P1. fine [aı], gate [eı], boy [ ıɔ ]. P2. here [ıə], poor [ P3. now [a ], snow [ ʊə ə ], hair [e ]. əʊ ]. ʊ V. Reading rules. R e m e m b e r   a n d   l e a r n !  1)    2)   VI. Games with the letters. 1) Game “Write the mixed letter”. Ц е л ь  игры: формирование навыка орфографической памяти. На доске написана часть алфавита с пропущенными буквами. Ученики должны записать пропущенные буквы. T e a c h e r . Please, write these mixed letters. A, … , C, … , … , F, … , H, I, … , … , L. 2) Game “The first letter”. Ц е л ь  игры: тренировка, ориентированная на усвоение алфавита. T e a c h e r . Listen to these words and pronounce the first letter of the word: horse, house. P1. The letter “H”. T e a c h e r .  Lemon, lamp. P2. The letter “L”. T e a c h e r . Jam, jack. P3. The letter “J”, etc. VII. Grammar review. Negative sentences with the verb to be. 1. Present Simple. Singular  1. I am not  2. You are not / aren’t / ’re not  3. He  She  It  is not / isn’t / ’s not  1. We  2. You  3. They Plural  are not / aren’t / ’re not 2. Grammar exercises. 1. Make these sentences negative.     1) He is a student.     2) They are from London.     3) We are pupils.     4) She is a teacher.     5) He is eleven. 2. Make these sentences negative in the contracted form. E x a m p l e : My name is not / isn’t / ’s not Tony.     1) I am from Oxford.     2) I am eleven.     3) My grandmother and grandfather are from London.     4) They are British. VIII. The conclusion of the lesson. T e a c h e r . You are interested in learning English. You know English vowels. You know English alphabet. You can use the verb to be. Let’s sing our “Happy song”. Pupils sing the song with different movements(если останется время) Homework: write a composition about yourself.

Конспект урока 4 класс Биболетова

Конспект урока 4 класс Биболетова

Конспект урока 4 класс Биболетова

Конспект урока 4 класс Биболетова

Конспект урока 4 класс Биболетова

Конспект урока 4 класс Биболетова
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.05.2018