Конспект урока английского языка в 10 классе Choosing a career

Конспект урока английского языка в 10 классе Choosing a career

Разработки уроков
docx
английский язык
10 кл
07.04.2017
Конспект урока по английскому языку на тему Выбор профессии направлен на совершенствование лексико-грамматических навыков в устной речи учащихся. В школе существуют "Роснефть - классы", где проходит профильное обучение. Данный урок направлен на повышение интереса учащихся к выбранной ими профессии. Применение приемов критического мышления способствуют повышению мотивации учащихся

150.000₽ призовой фонд • 11 почетных документов • Свидетельство публикации в СМИ

Опубликовать материал

конспект по профориентации.docx
МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ИГРИНСКАЯ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА №4 Урок английского языка в 11 классе Тема: Choosing a career (Выбор профессии) Подготовила: учитель английского языка первая квалификационная  категория Корепанова Надежда Сергеевна Методическая разработка урока по английскому языку в 11 классе  п.Игра, 2017 МБОУ Игринская СОШ №4  по теме: «Выбор профессии» Класс: 11 УМК: New Millennium English, О.Л.Гроза, 2006 Тема урока: Choosing a career (Выбор профессии) Тип урока: комбинированный Учебный предмет: иностранный язык (английский) Учитель: Корепанова Надежда Сергеевна Цель урока: совершение навыков устной речи по теме Задачи урока: Образовательный аспект: развитие лексических навыков и применение  их в  устных высказываниях; развитие навыков диалогической и монологической  речи Практический аспект: активизация изученного материала в устной речи  учащихся Развивающий аспект: развитие психических функций, связанных с речевой  деятельностью, таких как внимание, способность к анализу и синтезу,  логическое мышление и память; развитие учебно­организационных умений и  навыков (работа в группах, в коллективе и осуществление самоконтроля);  развитие интеллектуальных умений и навыков (логичность высказывания);  развитие познавательной активности учащихся Воспитательный аспект: воспитание личностных качеств, таких как  активность, умение работать в коллективе, умение слушать, слышать,  общаться; воспитание патриотических чувств к Родине Технологии: технология критического мышления, здоровьесберегающие  технологии Формы работы – индивидуальная, фронтальная, групповая, парная. Оснащение урока: оформление доски, дидактический раздаточный материал по  теме, компьютер, проектор. Ход урока: 1. Организационный момент: Good morning, boys and girls. Take your sits, please. I’m very glad to see you.  (приветствие учащихся) 2. Введение в тему урока. Вызов: (читают стихотворение о человеке,  который не может определиться с выбором профессии, выводят тему урока) Today we are going to discuss a very important topic for you. Try to guess what  we are going to speak about:   I Want to Ве  Some people often say to mе:  "Have уоu decided what уоu want to bе?"  I usually answer, "I don't know,"  But it isn't really so.  I want to win аn Olympic race,  I want to see the Earth from space,  I want to travel to Katmandu  I want to bе rich and famous, too.  I want to bе оn Hollywood's screen, I want to invent а new machine,  I want to bе very clever and wise,  I want to win the Nobel prize. T­ OK. What is this poem about? P ­ It’s about one person who doesn’t know what profession to choose. T ­ Well, that’s right. And now tell me the theme of our lesson ­ … P ­ “Choosing a career”  3. Речевая разминка. Составляют вопросы, на которые попытаются найти  ответы во время урока: какую профессию выбрать, где работать, когда можно добиться успеха, кто поможет, почему важно определиться с выбором. ­ Good, look at the blackboard  now. You have to answer 5 questions today. Try to  make them What…. Where…. When….Who….Why…..  ­ What skills do we need? What profession will we choose? ­ Where will we work? ­ When will we have success? ­ Who will help us? ­ Why is it important to make a choice? 4. Совершенствование лексических навыков. Пословица направлена на  повторение ранее изученного материала о навыках, способностях, чертах  характера, необходимых для того, чтобы быть успешным ­ Here is a proverb. There is a name of a profession here Every man is a blacksmith of his fortune.  – Всякий человек своему счастью кузнец. ­ How do you understand it? What shall you do in order to be successful?  ­ OK, good for you, let’s continue. 1.What jobs do you know? (Nurse, driver, postman, waiter etс.) 2.Where do people work? (farm, factory, hospital, shop, office, post, etc.) 3.What do they usually do? (build, sell, teach, treat, design, sew, write, drive etc.) 5. Развитие навыков чтения. (учащимся предлагается текст и вырезки из  книги о профессиях в нефтяной отрасли, о необходимых навыках и знаниях) – приложение 1 6. Совершенствование навыков говорения: (учащиеся выбирают карточку с  названием профессии работника нефтяной отрасли и объясняют, почему он  должен обладать теми или иными качествами. Отвечают на вопросы учителя и одноклассников) – приложение 2 You see we have cards on your desks.  Try to make your choice today and explain why you choose this or that job. What do you need if you want to be successful? 7. Рефлексия : Now let’s summarize everything we’ve spoken today. It’s time to  answer our questions: (дают ответы на вопросы, которые сформулировали в  начале урока) ­ What skills do we need? What profession will we choose? ­ Where will we work? ­ When will we have success? ­ Who will help us? ­ Why is it important to make a choice? 8. Подведение итогов, домашнее задание: (благодарность за работу на  уроке, выставление оценок, домашнее задание на следующий урок – сочинение «Моя будущая работа», наставление учителя о необходимости выбора  будущей профессии) We had a very active lesson today. I’ll give you excellent/good marks.  May be our lesson will help you in your future life. Don’t forget about your homework  ­  composition “My future job”. You can be what you want. Make your choice, make your life and be successful. Thank you for your work. Good bye! Приложение 1. Choosing a Career    Sooner or later all of us face the problem of choosing a career when we are to decide what we are going to be in future. Choosing a career is not a simple matter — in fact, it can be one of the most important in our life. You don't need to hurry making a decision. You should examine thoroughly your abilities and character, take  a  realistic  view   of  your   strengths  and   weaknesses,   pay  attention  to  your parents'   and   friends'   advice   and   take   into   account   your   own   preferences.      Having thought carefully about what sort of person you are, try to work out a list of your occupation requirements.    Nowadays there is a great variety of jobs to any taste. Choosing a future career, we should consider the following things.    • Pay. Is the size of your salary important? Generally speaking, it is important. Of course there may be various situations, but if you are going to be independent, successful and wealthy, you have to find a well­paid job.  • Further training, promotion prospects and job conditions should also be kept in mind. Just after graduating it is very difficult to find a plum job which will respond to all your preferences. It is usually a monotonous, tedious clerical job, but if you are a capable and hard­working person, you will certainly be offered an opportunity to climb the ladder. • Place of work.  You  ought  to  decide   whether   you  want   to  work  indoors  or outdoors. Your choice may be based on your lifestyle or health condition. • Full­time,   part­time,   flexitime   jobs.   There   is   no   set   pattern   to   part­time working.   It   may   involve   a   later   start   and   earlier   finish   time   than   a   full­time position, working mornings or afternoons only, fewer working days in a week for less salary.  • Communication with different people. Meeting and dealing with people doesn't appeal to every person. Some people are not very sociable; on the contrary, they are   timid,   shy   and   diffident.   Frankly   speaking,   it   is   a   great   talent   to   have communication skills. If you think you have it, you may choose a profession involving close contacts with people, such as a lawyer, an economist, supervisor. • Business trips. You should keep in mind that some professions imply travelling all  over  the  world. Business trips may last  a week, a month and even  more. However, if you are young, ambitious and full of energy, you will be able not only to do your job successfully but also see the world. • Jobs connected with risk. Such jobs are usually well­paid, but very dangerous. A mechanic, metrologist, geophysicist, controller — these are the names of jobs which imply risk. Those, who want a rewarding but demanding job and who are ready to devote all their lives to it, may choose this kind of work.     Analyzing   all   these   points   will   help   you   not   to   make   a   wrong   choice. In case you are an aspiring, responsible, creative, optimistic, reliable person, who is ready to learn and be laborious, who is not afraid of any difficulties of the future and ready to solve any problem with a smile, the world of jobs and careers will be open to you.   Choosing a career should not only be a matter of future prestige and wealth. Work should bring real satisfaction; otherwise your whole life will become dull and monotonous. Приложение 2 Economist  Engineer Geologist Lawyer Oil­assistant Geophysicist Metrologist Controller Supervisor Mechanic
скачать по прямой ссылке
Заполните анкету и получите свидетельство финалиста.
Олимпиада-аукцион для вас и ваших учеников с мгновенными наградами.
Друзья! Добро пожаловать на обновленный сайт «Знанио»!

Если у вас уже есть кабинет, вы можете войти в него, используя обычные данные.

Что-то не получается или не работает? Мы всегда на связи ;)