Данный конспект урока составлен для урока английского языка в 7 классе по линии УМК "Счастливый Английский.ру" под редакцией авторов учебника М. Ю. Кауфман и К. И. Кауфман . Тема представленного вам конспекта урока - “Повторяем времена английского глагола: The Present Simple Tense и The Past Simple Tense”.
07.09.docx
Планконспект урока по английскому языку на тему:
“Повторяем времена английского глагола: The Present Simple Tense и The
Past Simple Tense”
Тип урока: комбинированный
Цель урока: контроль усвоения и активизация пройденного грамматического
материала
Задачи:
образовательные:
активизировать употребление в речи грамматического материала (The Present
Simple tense и The Past Simple Tense) ;
активизировать лексику по темам “Travelling in Russia and abroad”, “Visiting
Britain”;
воспитательные:
воспитывать у обучающихся толерантность у носителям иного языка и
культуры;
развивающие:
развивать навыки говорения, аудирования;
развивать умение обобщать.
Оборудование: учебник «Английский язык. Серия «Новый курс английского
языка для российских школ»: 3 год обучения. 7 класс, О.В.Афанасьева,
И.В.Михеева,2007; раздаточный материал (Приложение 1), файлы, маркеры,
бумажные салфетки, компьютер, экран проектора, словари.
Прилагаемые медиаматериалы: презентация Power Point Ход урока
I ) Организационный момент
Good afternoon!
Good afternoon teacher!
Sit down. How are you today? Is everything OK?
Yes, thank you.
Fine. Today we are going to revise the topics “Present и Past Simple”. Let’s
start.
II ) Работа с лексикограмматическим материалом
1) Составить сводную таблицу 2 времен: Present и Past Simple (работа в
маленьких группах, с использованием материала учебника стр.18, 21, а так же
всех доступных источников: справ. материала из тетради, таблиц на доске; 57
мин)
Now you are to make up the summary table about two tenses. You work in
small groups of 3 and can use your text books p.18, 21 and the dictionaries.
Present Simple
(настоящее простое)
Past Simple (прошедшее
простое)
словамаркеры
особенности
образования
утвердительной формы
вспомогательные
глаголы
2) Заполнить таблицу (работа в парах, без использования доп.источников;
57 мин) Your next task is to fill in the table. You work in pairs.
Перевод
идти (о дожде)
мочь, уметь
давать
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Глагол в Present
Simple
put
Глагол в Past Simple
get
see
think
ate
skied
read
3) Аудирование (заполните пропуски) ( работа индивидуальная,
прослушивание текста 2 раза; 3 5 мин)
Now we are going to listen to a small text about Victor’s trip to London. We
are going to listen to it for 2 times and after you are to write down the answers on
the folders and show them to us.
1. Victor went to Scotland in …………………………………………………
a) June b) July c) August
2. He went there with his ……………………………………………………
a) mother b) father c) parents
3. The weather was ………………………………………………..
a) good b) bad c) not very good
4. Victor’s family stayed ……………………………………
a) in a food hotel b) with Mr David Backham c) on the beach
5. Mr Backham’s house is situated in a place famous for
its……………………………………….
a) good weather b) forests c) history
6. Victor thought his holidays were ……………………………………. a) terrible b) wonderful c) not very good
7. Victor wrote to his friend in ………………………………
a) English b) Russian c) French
8. Victor ……………………….. wrote to his friend,
a) often b) never c) sometimes
9. Victor …………………………….. Scotland’s famous festival.
a) visited b) liked c) couldn’t visit
4) Работа с Present Simple: Раскройте скобки, поставив глаголы в Present
Simple ( работа индивидуальная; 57 мин)
Put the verbs in brackets into the Present Simple. You are to work
individually.
My friend Cathy 1)……………. (have) a horse. It 2) ………………..… (be) a
beautiful animal with big eyes and a long tail. Its name is Bella and it 3)
……………………..……. (love) people. It 4) …………………………. (not/bite)
or kick and it is always friendly. It 5) ……………………..…. (eat) apples but it 6)
……………………………. (not/eat) meat. Cathy usually 7) …………………..….
(ride) her horse every day after school. And 8) …….….. you ……….……… (like)
horses?
5) Работа с Past Simple: Раскройте скобки, поставив глаголы в Past
Simple ( работа индивидуальная; 57 мин)
Put the verbs in brackets into the Past Simple. You are to work individually
Pamela:
Tony:
Pamela:
Tony:
Pamela:
What 1) ………………………………………. (you/do) last
weekend?
I 2) ……………………. (go) to my cousin’s house.
3) …….......... (be) it far?
No, it only 4) ………….. (take) us 30 minutes to go there. And
what 5) ………………………… (you/do) last weekend?
My family and I 6) …………………… (take) the dog and we 7)
…………… ( have) a picnic on the beach. 6) Pаскрыть скобки, используя оба времени: (работа индивидуальная,
затем взаимопроверка; 10 минут. Критерии оценки: 12 ошибки –« 5», 34
ошибки – «4», 56 ошибок – «3», 7 и более – «2»)
Put the verbs in brackets into the Present or the Past Simple. You are to
work individually then change with each other and give a mark.
Last summer I …………… (be) abroad for three weeks. My father
………………….. ( go) to France on business and ……………… ( take) me with
him. In Paris we ……………………. (stay) in a hotel. We …………………..
(have) breakfast early in the morning. Then my dad …………………………
(drive) to work and I …………………………… (ride) to the swimming bath.
When I ………………………….. ( come) to Paris, I …………………………….
(know) only 2 or 3 French words. Soon I ………………… (begin)
………………………………..(understand) French. I think I can
………………………… (speak) French a little now.
III) Подведение итогов, домашнее задание
Your hometask is to put the verbs in brackets into the Present or the Past
Simple and to translate. You all worked hard and your marks are …….. Thank
you for the lesson. 1)
словамаркеры
особенности
образования
утвердительной формы
вспомогательные
глаголы
2)
Перевод
Приложение 1
Раздаточный материал
Present Simple
(настоящее простое)
Past Simple (прошедшее
простое)
Глагол в Present
Simple
put
Глагол в Past Simple
1
2
3
4
5
идти (о дожде)
get
ate
skied мочь, уметь
давать
6
7
8
9
10
3)
see
think
read
1. Victor went to Scotland in …………………………………………………
a) June b) July c) August
2. He went there with his ……………………………………………………
a) mother b) father c) parents
3. The weather was ………………………………………………..
a) good b) bad c) not very good
4. Victor’s family stayed ……………………………………
a) in a food hotel b) with Mr David Backham c) on the beach
5. Mr Backham’s house is situated in a place famous for
its……………………………………….
a) good weather b) forests c) history
6. Victor thought his holidays were …………………………………….
a) terrible b) wonderful c) not very good
7. Victor wrote to his friend in ………………………………
a) English b) Russian c) French
8. Victor ……………………….. wrote to his friend,
a) often b) never c) sometimes
9. Victor …………………………….. Scotland’s famous festival.
a) visited b) liked c) couldn’t visit
4) My friend Cathy 1)……………. (have) a horse. It 2) ………………..… (be) a
beautiful animal with big eyes and a long tail. Its name is Bella and it 3)
……………………..……. (love) people. It 4) …………………………. (not/bite)
or kick and it is always friendly. It 5) ……………………..…. (eat) apples but it 6)
……………………………. (not/eat) meat. Cathy usually 7) …………………..….
(ride) her horse every day after school. And 8) …….….. you ……….……… (like)
horses?
What 1) ………………………………………. (you/do) last
weekend?
I 2) ……………………. (go) to my cousin’s house.
3) …….......... (be) it far?
No, it only 4) ………….. (take) us 30 minutes to go there. And
what 5) ………………………… (you/do) last weekend?
My family and I 6) …………………… (take) the dog and we 7)
…………… ( have) a picnic on the beach.
5)
Pamela:
Tony:
Pamela:
Tony:
Pamela:
6)
Last summer I …………… (be) abroad for three weeks. My father
………………….. ( go) to France on business and ……………… ( take) me with
him. In Paris we ……………………. (stay) in a hotel. We …………………..
(have) breakfast early in the morning. Then my dad …………………………
(drive) to work and I …………………………… (ride) to the swimming bath.
When I ………………………….. ( come) to Paris, I …………………………….
(know) only 2 or 3 French words. Soon I ………………… (begin)
………………………………..(understand) French. I think I can
………………………… (speak) French a little now.
Домашнее
задание
:
1. My friend (to know) Spanish very well. 2. Who (to ring) you up an hour ago?
3. He (to live) on the third floor.
4. It (to take) you long to find his house yesterday?
5. When your lessons {to be) over on Monday?
6. I (to have) dinner with my family yesterday.
7. Her friends (to be) ready at five o'clock.
8. One of her brothers (to make) a tour of Europe last summer.
9. Queen Elizabeth II (to be) born in 1926. She (to become) Queen of England in
1952.
10. You always (to get) up at seven o'clock? — No, sometimes I {to get) up at half
past seven.
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.