Конспект урока по английскому языку
Оценка 4.6

Конспект урока по английскому языку

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
9 кл
23.03.2018
Конспект урока по английскому языку
Данный конспект урока составлен идля урока английского языка в 9 классе по линии УМК "Счастливый Английский. ру" под редакцией авторов учебника - М. Ю. Кауфман и К. И. Кауфман . Тема представленного здесь плана урока - «Одежда. Мода для подростков».
konspekt_uroka_9_kl.docx
План­конспект урока английского языка в 9 классе по теме «Одежда» Цель урока: формирование языковой компетенции учащихся в рамках темы                         урока. Обучающие:  Задачи урока ­ ознакомить учащихся с лексико­грамматическим материалом (ЛЕ по теме «Одежда. Мода для подростков», словообразование: суффиксы прилагательных); ­ активизировать речемыслительную деятельность учащихся в рамках данной тематики; ­ сформировать умения использовать ЛЕ и РО в устной и письменной речи; ­ создать образно­конкретное представление о факторах, влияющих на выбор при покупке одежды, при покупке одежды среди подростков; ­ продолжить формирование навыков аудирования, чтения, говорения , письма; ­ продолжить формирование навыков самостоятельной работы, работы со справочной литературой (грамматический справочник, словарь). Развивающие: ­  развитие   коммуникативных   навыков   и   логики   мышления,  языковой догадки; ­ развитие коммуникативной культуры; Воспитательные: ­   формирование   эстетической   культуры   личности,   уважительного отношения к мнению другого человека. Тип урока: комбинированный Формы работы учащихся: фронтальная, индивидуальная, парная. Необходимое техническое оборудование: CD к УМК, CD плейер. Базовый учебник: ­ Английский язык: счастливый английский.ру/ Учебник для                                    9 кл. общеобраз. учрежд. – Обнинск: Титул, 2012. ­ Рабочая тетрадь №1, CD к УМК ­ Рабочие листы (worksheets). Ход урока Unit 2 Do clothes open all doors? Lesson 1 What’s  in?  1. Организационный момент. Приветствие. Постановка целей урока. Т: ­ Good morning, boys and girl! I’m glad to see you. I hope you are ready to work hard today. We are beginning a new unit today. Please, open your books at p.47. Read the name of the unit. ­ What are we going to talk about?  2. Этап актуализации темы. T: ­ Are clothes important for you? ­ Do you often buy clothes? ­ Who helps you to choose new clothes? ­ Do you follow fashion? ­ Who is more interested in fashion: boys or girls? ­ What clothes do you have in your wardrobes? ­ What do people need clothes for? T:  Well, to discuss this matter we need some words. Look at your worksheets, try to remember as many word connected with the topic as you can. You can do it in pairs. You’ve got 2­3 minutes. verbs: to wear, types: sport clothes, clothes are                                  adjectives: nice,                         T: Let’s see what words you could remember ­ verbs ­ ­ nouns adjectives And now you are to  learn some new word.  Ex.2., p.47.  Read the word and expressions once again and add them to the word­web. You’ve got  2­3 minutes. 3. Формирование аудитивных навыков, навыков чтения и письма. Т: As you remember, the characters of the book are in the USA now. Let’s remember  their names.  1. Ex.2., p.47. Read the task (Attitude towards shopping). 2. Ex.3, 4, p.47­48. Read the task. Misha Rob MarkE Emily I 1. Attitude towards shopping 2. ­ likes to wear expensive clothes - doesn’t like to pay a lot of money for clothes - doesn’t care about clothes - likes to buy things in the sales - wears only expensive clothes - doesn’t buy expensive clothes - « Clothes make the man» - « Never judge a book by its cover» T: Who do you agree with?  (Do you agree with rob or with Mark?)  Why? 4. Формирование лексико грамматических навыков учащихся, развитие  навыков поискового чтения. Ex.2., p.47. Read the task. 1) Работа с лексикой      * W.b. Ex. 1, 2, p.24.  (meaning, synonyms, opposites). 2) Грамматика: суффиксы прилагательных    ­ ful (­less)   ­ able ( ­ible)   ­ al  Ex.6., 7., p.49.  Read the task. 5. Формирование навыков чтения  и письма. Ex.8., p.50.  (Match) Misha Rob Mark Emily casual  clothes fashionable clothes original  clothes designer clothes thinks clothes make the man feels more comfortable in them doesn’t like to stand out to show his individuality T: ­ What clothes do you prefer wearing? Why?     ­ What’s important for the friend when they choose their clothes?      ­ Who do you agree with? Why? mentioned in the text important for me Ex.9., p.50.  Important factors when you buy clothes 1. price 2. comfort 3. fashion in your class (group) 4. fashion magazines 5. adverts on TV 6. parents’  advice 7. friend’s  advice 8. other people’s style (famous people, role model) 9. individuality 10. status 11. 7. Рефлексия.   Ex.9., p.50.  8. Заключительный этап.   T: Today we have talked about clothes, shopping, fashion in our life. You ‘ve all  worked hard and I’m pleased with your work. So your  marks are: Well done.  Your home task is:   ­ Express your personal attitude towards clothes. Ex. 2., p.47­48 will help you;  ­ W.b. A­C, p.25­26.  (A­C, p. 50.)   T: The lesson is over. Good bye. Worksheet (for students)    1. Remember as many word connected with the topic as you can. You can do it in pairs.         You’ve got 2­3 minutes. Worksheet verbs: to wear,                       Clothes are types: sport clothes,       adjectives: nice,                    Ex.2., p.47. Read the task ( 1. Attitude towards shopping).  Ex.3, 4, p.47­48. Read the task ( 2.).    Misha Rob MarkE Emily I thinks clothes make the man feels more comfortable in them doesn’t like to stand out to show his individuality mentioned in the text important for me 1. Attitude towards shopping 2.  ­ likes to wear expensive clothes - doesn’t like to pay a lot of money for clothes - doesn’t care about clothes - likes to buy things in the sales - wears only expensive clothes - doesn’t buy expensive clothes - « Clothes make the man» - « Never judge a book by its cover» Ex.8., p.50.  (Match) Misha Rob Mark Emily casual  clothes fashionable clothes original  clothes designer clothes Ex.9., p.50.   Important factors when you buy clothes 1. price 2. comfort 3. fashion in your class (group) 4. fashion magazines 5. adverts on TV 6. parents’  advice 7. friend’s  advice 8. other people’s style (famous people, role model) 9. individuality 10. status 11. 12. 13.

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
23.03.2018