Конспект урока по английскому языку
Оценка 4.6

Конспект урока по английскому языку

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
9 кл
23.03.2018
Конспект урока по английскому языку
Данный конспект урока составлен для урока английского языка в 9 классе по линии УМК "Счастливый Английский. ру" под редакцией авторов учебника - М. Ю. Кауфман и К. И. Кауфман . Тема представленного здесь плана урока - «Мода в нашей жизни».
moda.docx
Конспект урока английского языка в 9 классе по УМК  К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман “Счастливый английский.ру”/”Happy English.ru”  по теме: «Мода в нашей жизни». Цель: практическая – систематизация лексического материала по теме «Мода». Задачи: 1.Образовательные:   ­  совершенствовать   умения   и   навыки   практического владения   английским   языком   по   данной   теме   в   монологической   и диалогической форме.    2.       Развивающие:   ­  развивать   умения   выражать   свою   точку   зрения   и обмениваться мнениями, используя речевой этикет.          ­  развивать познавательную, мыслительную деятельность. 2.Воспитательные: ­  формировать уважительное отношение к мнению другого человека и эстетическую культуру личности. Тип урока: систематизация и совершенствование лексического материала. Методы и приемы:             ­ по источникам информации­ вербальный, наглядный, практический; ­   по   степени   взаимодействия   ­   беседа,   индивидуальная,   групповая   работа, работа в парах; ­ по характеру познавательной деятельности – урок комплексного применения знаний; ­ в зависимости от конкретной дидактической цели – применение на практике. Оборудование:   картинки   из   журналов   мод,   раздаточный   материал,   компьютер   с аудиозаписями. Ход урока:                                                                      Орг. Момент Цели и задачи Речевая зарядка Аудирование  ­  Good morning, my dear boys and girls. I’m very glad to see  you.            How are you? Who is absent today? ­ ­ ­ ­ ­ (T) Yesterday I bought a new magazine. Look at it. How do  you think what it is about? And why have I brought it today? (Ch) It’s about clothes. It’s about famous designers. It’s about fashion…. And “fashion” is the topic of our lesson… (T) Yes, you are right. Today we continue to speak about  clothes, shopping and fashion in our life. (T) We can say that people like wearing different clothes.  Some of us like stylish or glamorous clothes the other prefer  casual clothes.  ­ What clothes do you prefer? ­ Do you like to stand out?... Meet Helen. She’s from England. She wants to tell us what  clothes she likes to wear .  Listen  and say what she likes. Hello! I’m Helen. I am from England. I like to wear  fashionable clothes. All my classmates say that I’m trendy. Yes, I am! I enjoy  wearing trendy clothes. I like to look cool and attractive. It’s  very important to know what is in fashion at the present  moment. I like shopping and spend hours picking clothes that  suit me. My classmates say that I am interested in fashion too  much, but it’s not that bad, is it? Sometimes I can appear in  something really gorgeous. When you are up with the latest  fashions you feel you are an individual. If I could I would  wear different pieces of clothing every day. I wish I had lots of money to do that. ­ Do you care about fashion? ­ (T) You can agree that shopping is the most favourite pastime  for many people. What is shopping for you?                     Do you like shopping? How many hours can you spend doing shopping? ­  (T) Nowdays shops are full of different clothes specially for  teenagers. Look at the list of factors that are important for  many teenagers, when they buy clothes. Choose three factors  which are the most important for you: ­ Price ­ Comfort ­ Fashion in my class ­ Fashion magazines ­ Adverts on TV ­ Parent’s advice ­ Friend’s advice ­ ­ Status  Individuality Контроль  домашнего  задания Чтение с  извлечением  необходимой  информации                                   Let’s see where you prefer to buy clothes. Let’s listen to your  home dialogues. ( In a shop) ­ ­ (T) Thank’s. (T) Grown­ups are used to give you advice. Do you often  follow them? ­ Read the following article and answer the questions, please. Advice. ­ Dress for the occasion. You’ll look silly, if you turn up in a  mini­dress and heels as for the party. ­ Wear something you feel comfortable in. Don’t wear an outfit  just because you think he’ll like it. If you are not completely  happy with it, then you’ll be too busy worrying about it to  enjoy yourself. ­ Go easy on the make­up. Most  boys aren’t actually fond of  tons of make­up. ­ Relax. He’ll probably be as nervous as you are, so just enjoy  yourself. ­ ­ ­ 1. Who are these advice addressed to? to those who are going to a new school; to those who are going to the disco; to those who are going to the first date. 2. Are they aimed at girls or boys? (Ch) 1. These advice are addressed to those who are going to the first date.        2. I think they are aimed at girls. (T) Imagine you’are going to your first date. What will you  wear? Работа в группах ­ (T) Let’s work in groups. Choose some pictures and situations. Match them.  For different occasions people dress differently.  Explain your choice. Ребята садятся по группам в зависимости от того, какую одежду  они предпочитают (casual, classic, sport clothes), выбирают  картинки и ситуации ( camping; birthday party; date; school;  theatre…).  Example: Classic dresses! I can wear a classic dress to the theatre.  Classic dresses are elegant. They will never go out of fashion.   ­ ­ ­ ­ ­ (T) Let’s speak about a very pleasant thing. Do you like  compliments? Do you like to give or receive compliments?   Let’s give compliments to each other. (Everybody gets a card,  boys ­ with      the names of girls; girls ­ with the names of  boys.) (Ch): “Sasha, you’re a pretty girl”.           “John, you’re a stylish boy”…. (T) Some of these words and expressions will help you:  to be trendy; to look smart and attractive; really posh; fancy;  elegant; an individual; wear self­made or design clothes; really extravagant; to be fashionable; to be stylish;… (T) Today we have talked about clothes, shopping and fashion  in our life. We have all worked hard.. I’m very pleased with  your work at the lesson. Your marks are…Well done! I hope  you’ve enjoyed our lesson. (T) Your homework is to express your personal attitude  towards fashion. Choose from the suggestions below: “Fashion is important. I don’t care what I wear Clothes do not make  the man but…” Говорение Заключительный  этап Домашнее  задание The lesson is over. Good – bye!

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
23.03.2018