Конспект урока по английскому языку
Оценка 4.6

Конспект урока по английскому языку

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
3 кл
27.04.2018
Конспект урока по английскому языку
Данный конспект урока составлен для урока английского языка в 5 классе по линии УМК " Счастливый Английский. ру " под редакцией авторов учебника - М. Ю. Кауфман и К. И. Кауфман . Тема представленного здесь плана урока - Простое настоящее время.
10.02.16.docx
Урок английского языка в 3 классе Дата: 10.02.2018 Учитель: Трофимова Е.А. Тема: «Present Simple». Цели:  1.Автоматизировать употребление глаголов в структурах в Present Simple. 2.Контрастировать употребление глаголов в 3 лице единственном числе и  других форм  в Present Simple. 3.Обучать аудированию с извлечением детальной информации. 4.Совершенствовать навыки рефлексии учащихся при выполнении отдельных  заданий. 5.Прививать интерес к английской песне  Оборудование: картинки с изображением кошки, мышки, домика, монстра,  грамматическая таблица «Present Simple», карточки со словами.  План урока: 1.Начало урока. Беседа с дежурным. 2.Речевая разминка. Песня. 3.Изучение темы 4.Музыкальная физминутка. 5.Выполнение упражнения. 6.Домашнее задание. 7.Итоги урока. Оценки.   Этапы 1.Орг.момент Ход урока ­ Good morning, dear children! ­ Good morning, good morning,   Good morning to you.   Good morning, good morning,   We are glad to see you! ­ Who is on duty today? What date is it today? What day  of the week is it today? What is the weather like? What  season is it? Do you like this weather? (Дежурный отвечает на вопросы, учащиеся помогают  задавать вопросы) ­Today we’ll sing songs, we’ll speak English in Present  Simple, we’ll learn a poem about the cat and the mouse,   we’ll do some exercises… ­You have three cards on your desks: red, blue, green. At  the end of the lesson you will raise one. The red one­ I worked very well. The blue one­ I could work better. The green one­ I didn’t work. 3.  А сейчас мы с вами разучим песенку: Little mouse, little mouse, Where is your house? ­Little cat, little cat I have no flat. ­Little mouse, little mouse, Come into my house! ­Little cat, little cat I can not do that You want to eat me. Происходит разучивание песни поэтапно: 1 этап: замена слов (mouse, house, cat) картинками. 2 этап: убираем слово little. 3этап: убираем your, my, me. 4этап: I, you, where. 5этап: flat, that, eat. Остаются слова: is, have, come, can, want. Teacher: Что объединяет эти слова? Pupils: Все эти слова в Present Simplе .(Возможно  повторение правила). 4. ­ Let’s speak in Present Simple. Look at the blackboard  and read these words.  (Повторяются глаголы, дни недели, обстоятельства  времени) Pupils: I get up at 7 o’clock. I visit my friends on Monday.  I go to school in the morning… I don’t go to bed in the afternoon. I don’t watch TV at 5  o’clock…. Do you play football in the evening? – Yes, I do. ­No, I don’t.  ­Are you tired? Let’s relax! Put on your head­phones, sing  and dance. Исполняется песня  2.Речевая  разминка  3)Изучение темы 4)Музыкальная  минутка «We are having fun!». We are sailing on the lake, on the lake, on the lake, We are sailng on the lake,  We’re having fun. ­2­ We are swimming in the sea, in the sea, in the sea, We are swimming in the sea, We’re having fun. We are playing in the snow, in the snow, in the snow, We are playing in the snow, We’re having fun. We are running in the park, in the park, in the park, We are running in the park,  We’re having fun. ­Open your books at page 66 exercise 1, read it and then  listen. Прослушивается текст с целью дальнейшего контроля  понимания при помощи упражнения 2. ­Выполнение упражнения 3 на правильность  составления предложений и их написания. Например, Cindy/ get up/ 6 o’clock/ the morning. Cindy gets up at 6 o’clock in the morning.  ­ We have learned what and when Helen does, but what  and when Lin and Eddy do we’ll learn from the song «This is the time I go to school !» . (Аудирование песни). This is the time I go to school, go to school, go to school,  This is the time I go to school, It’s eight o’clock in the morning! This is the time I eat my lunch, eat my lunch, eat my lunch, This is the time I eat my lunch, It’s twelve o’clock, noon! This is the time I watch TV, watch TV, watch TV, This is the time I watch TV, It’s six o’clock in the evening! This is the time I go to bed, go to bed, go to bed, This is the time I go to bed, It’s nine o’clock at night! Teacher: Are there any verbs in Present Simple in the  song? Pupils: go, eat, watch . ­ Your home task will be reading and translating this song. ­ Our lesson is coming to the end. Now it is the time to  raise the cards. Red, blue or green? 7.Продолжение  темы 7.Домашнее  задание. Оценивание (Учащиеся поднимают карточку и таким образом  оценивают свою работу на уроке). You are excellent pupils! Tell me, please, what was the  most interesting (difficult) thing at our lesson? The lesson is over. Good­bye!

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
27.04.2018