Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"
Оценка 4.6

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Оценка 4.6
Контроль знаний
docx
английский язык
9 кл
01.04.2017
Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"
Данный конспект урока по теме "ЯНАО". Данный материал можно использовать как и внеурочное занятие. Цель урока: развитие коммуникативных навыков, умение навыков работы с источником. Основные формы работы: групповые и парные. Необходимые оборудования для проведения урока: компьютер, карточки с заданиями, проектор.
ЯНАО.docx
The theme of the lesson: “Yamalo­Nenetsky Autonomous Region” The Lesson Objectives: 1. to develop communication skills, master new lexical units; 2. to practice using reading for detail, to practice using reading for specific information; 3. to develop a sense of respect for the other person. Students’ Level: The pupils of the 9th Form. The pupils must find the information about region. Materials Needed: The cards with the tasks, a map, a pen, a pencil. Equipment:  1) For teacher: computer; Power Point; the cards with tasks; crossword, projector, text.                 2) For students: the cards with tasks, the texts; crosswords Teacher preparation:  To prepare the text, crossword, the cards with the tasks. Read the information about the region, make the  presentation, make the lesson plan. Universal learning activities: Personal: To repeat the lexical material, motivate learning activities, form interest to this theme,  learn personal meaning teachings, generate interest in the doctrine. Regulatory: To correlate completed assignment with model, mark the work, determine the information to repeat at home. Communicative: To take part in the dialogue, listen to and understand the companions, to make the statements in conformity with  communicative task, issue thoughts in speech, read the text inwardly, understand the text, find the information  from the text, and cooperate to jointly address problems. Subject skills: To read the text with a detailed understanding, engage in dialogue. The basic concepts: Lexical units­ the names of districts, native nationalities. Work with the text. Form of  work: Front and group, individual. Time Teacher activity Lesson procedure Student activity The 1st stage­ Motivation  Interaction Stage aim Personal: To prepare the  students for  working in the  lesson, repeat  the lexical  material, motivate  learning  activities. Communicative: To take part in  the dialogue,  listen to and  understand the  companions. 2 min. 3 min. 5 min. Teacher­Students To greet the teacher,  answer the questions,  take part in the dialogue. (­Good morning! We are  glad to see you too. ­How are you? ­I’m fine, thank you. ­ Today is the…of…. ­Today is…. ­ I am on duty today.) Teacher­Student Student­Student,  work in the group. To work in the group,  discuss the questions,  look at the Slide 1 and  answer the questions. (“We can see the map of  Yamalo­Nenetsky  Autonomous Region” “I think, we shall speak  about Yamalo­Nenetsky  Autonomous Region”) To take the text and  begin to learn it. (Supplement 1) 1) To greet the  schoolchildren. (­Good morning,  children! I am glad to see  you.) 2) To organize the  dialogue between  teacher and the  students. (­ How are you? ­ What date is it  today? ­What month is it? ­What season is it? ­Who is on duty  today? ­Who is absent? ) To offer to look at  the Slide 1  ( The map of  Yamalo­Nenetsky  Autonomous  Region), ask the  children, create the  problem situation in  the lesson.  ( “ What can you see  in this slide?” “ What about will  we tell today?”) To give the text  “Yamalo­Nenetsky  Autonomous  Region” The 2nd stage ­ Operational and cognitive  Teacher­student, student­student To show the Slide 2  ( The map of  Yamalo­Nenetsky  Autonomous  Region) and ask the  children. (“ Where is   Yamalo­Nenetsky  Autonomous Region situated?” To work in the group,  listen to the teacher, look at the map, look through  the text, discuss  and  answer the questions. ­ ­ (“Yamalo­ Nenetsky  Autonomous  Region is situated in the Russian  Arctic zone.” “The   administrative “ What is the   administrative center of  Yamalo­ Nenetsky  Autonomous  Region?” “Call the names of  the districts centers” ­ center of   Yamalo­Nenetsky Autonomous  Region is  Salekhard.” It consists of  Nadymsky,  Priuralsky,  Purovsky,  Selkupsky,  Tazovsky,  Shuryshkarsky  and Yamalsky  districts with the  following  districts centers:  Salekhard,  Gubkinsky,  Labytnangi,  Muravlenko,  Nadym,  Noyabrsk. (Slide 3) “Call the native  nationalities of  Yamalo­Nenetsky  Autonomous  Region” “What resources  does the region  have?”) To   prefer   to   match the   sentences   and translation. (Supplement 2)  (Slide 5) To prefer to  complete  the  sentences according  to the text.  (Supplement 3) (Slide 6) To offer to answer  true of false. If false, give the right  answer. (Supplement 4) (Slide 7) ­ There are Nentsy, Khanty, Mansy,  Selkupy. (Slide 4) ­ We know that the region is rich in  natural gas, crude oil.) To work in the group,  look at the text, discuss  and do the task. Teacher­student. Student­student To work in the group,  discuss, complete the  sentences. Student­student To work in the group,  discuss, work with the  text, to give the right  answer. Student ­student 5 min. 5 min. 5 min. Personal: To form interest  to this theme. Communicative: To make the  statements in  conformity with communicative  task, issue  thoughts in  speech, read the  text inwardly,  understand the  text, find the  information  from the text,  cooperate to  jointly address  problems. Regulatory: To correlate  completed  assignment with  model. 5 min. To offer to arrange  the sentences  according to the text. (Supplement 5) To work in the group,  discuss, arrange the  sentences according the  text. (Slide 8) Student­student 5 min. To offer to retell the  text. To work in the group,  discuss, make up a short  story and one of the  members of the group  retells the text. Student­student­ teacher 5 min. The 3rd stage­ Reflexive­evaluation   Student independently To do the crossword,  systematize the  information of the lesson, think, chose the end of  phrases, mark own work  during the lesson.  To organize the talks about the  information from the lesson and ask the  students to do the  crossword.  (Supplement 6) Slide 9 To ask students to  choose the end of  phrases. NOW I KNOW… WHAT I HAVE  LEARNED… WHAT I WOULD  LIKE TO LEARN  …   Personal: To learn  personal  meaning  teachings,  generate interest  in the doctrine. Regulatory: To mark the  work, determine  the information  to repeat at  home. Bibliography 1. Живой Ямал. Каталог выставки «Арктика – Антарктика» в Бонне (1997­1998)./ И.Крупник,  Н.Наринская.­М.: Советский спорт, 1998 г. 2. Фотоальбом «Ямал – край земли»/ А.Головнёв, 1995 г. 3. Фотоальбом «Meet Yamal» о ЯНАО/ «Русская коллекция» Санкт Петербург, С. Алексеев,  Ю.Морозов, 1996 г. Yamalo­Nenetsky Autonomous Region Supplement ­ 1 Yamalo­Nenetsky Autonomous Region is situated in the very heart of the Russian Arctic zone. The region is renown in the domestic and world economics as a major fuel and energy supplier, natural gas resources are accumulated inside the region’s bowels. The region also supplies its customers with products of deer­breeding, fishing, fur trade. The perspective plans for Yamal include creation of a major mining industry base here. The area of the Yamalo­ Nenetsky Autonomous Region is 750.6 thousands square kilometers. The population is about 500, 000 people, 83% of the population live in towns, and 17% live in villages. We can see here the representatives of different nations who live in Russian Federation and small ethnic groups of the Far North. Yamalo­Nenetsky Region is the native land of some of the smaller peoples of the Far North, such as Nentsy, Khanty, Mansy, Selkupy. About 14 thousand natives are nomads. What   about   the   climate   it   is   continental,   with   long   and   severe   winters.   Average temperatures in January: 23­27 degrees below zero, with absolute minimum being minus 59 degrees. The summer is brief and cool, average temperatures in July: 5­16 degrees above zero, with absolute minimum being minus 5 degrees. It’s recommended to use insect repellents in summer to protect oneself from mosquitoes and gnats. The   territory   of   the   autonomous   region   consists   of   Nadymsky,   Priuralsky,   Purovsky, Selkupsky,Tazovsky, Shuryshkarsky and Yamalsky district with the following district centers: Salekhard, Gubkinsky, Labytnangi, Muravlenko, Nadym,  Noyabrsk,  Novy Urengoi, as well as eight industrial settlements and 103 villages. Salekhard is the administrative center, the oldest and the only city above the Polar Circle with a 418­year history. Match the sentences and the translations. 1. Yamalo­Nenetsky Region is the native land of some of the smaller peoples of the Far  North. Supplement ­ 2 2. The region supplies its customers with products of deer­breeding, fishing, fur trade. 3. Salekhard is the only city above the Polar Circle with a 418­year history. 4. They recommended using insect repellents in summer to protect oneself from mosquitoes  and gnats. 5. Average temperatures in January are 23­27 degrees below zero, with absolute minimum  being minus 59 degrees. А) Летом рекомендуется использовать репелленты для защиты от гнуса. Б) Средняя температура января ­23С, ­27С, абсолютный минимум ­59С. В) Ямало­Ненецкий автономный округ ­ это родная земля северных малых народов. Г) Регион поставляет традиционную продукцию оленеводства, рыболовства, пушно­мехового промысла. Д) Салехард ­ единственный город с 418­летней историей на Полярном круге. Complete the sentences according to the text. Supplement ­ 3 1. The region also supplies its customers… 2. One third of the world’s natural gas resources… 3. The region is providing… 4. The area of the Yamalo­Nenetsky Autonomous Region is… 5. Salekhard is… 6. The territory of the autonomous region consists of… 7. The districts centers are… 8. The average temperatures in July are… 9. We can see here the representatives of… 10. The climate is… Answer  true or false. If false, give the right information. 1. The region is providing a great part of Russia’s natural gas, crude oil and condensed gas  output. 2. One second of the world’s natural gas resources is accumulated inside the region’s bowels. 3. The area of the Yamalo­Nenetsky Autonomous Region is 640.6 thousand square  Supplement     ­   4 kilometers. 4. About 20 thousand natives are nomads. 5. The summer is brief and warm. 6. In summer people protect themselves from mosquitoes. 7. The territory of the region consists of seven districts. 8. Salekhard is the youngest city above the Polar Circle. Supplement ­ 5 Arrange the sentences according to the text. 1. Salekhard is the administrative center. 2. The area of the Yamalo­Nenetsky Autonomous Region is 750.6 thousand square  kilometers. 3. The summer is brief and cool. 4. Yamalo­Nenetsky Autonomous Region is situated in the very heart of the Russian Arctic  zone. 5. The perspective plans for Yamal include creation of a major mining industry base here. 6. About 14 thousand natives are nomads. 7. The territory of the autonomous region consists of as well as eight industrial settlements  and 103 villages. 8. One third of the world’s natural gas resources are accumulated inside the region’s bowels. Do the crossword. Yamalo­Nenetsky Autonomous Region Supplement – 6 There are 9 words hidden in the square. Can you find them?   S A L E K H A R D N   K H A N T Y E E E R L C S A K H R T H N K T A Z O V S K Y  T U I N T U A Q I A S P C O N P J G D M Y Y K M A N S Y E A B N A D Y M T A S L Y

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"

Конспект урока по английскому языку на тему "ЯНАО"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
01.04.2017