Конспект урока по английскому языку "Образование в Британии" (6 класс)
Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
18.10.2017
Данный конспект урока основан на сингапурской методике с использованием обучающих структур для развития коммуникативных навыков учащихся. Цели и задачи урока соответствуют возрастным особенностям учащихся, третий урок в цикле "Моя школа". Учебно-методический материал под редакцией Ю.А.Комаровой, И.В.Ларионова, К.Макбетт издательства "Русское слово"
КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ.docx
КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
В 6 КЛАССЕ:
«Образование в Британии»
УЧИТЕЛЬ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
1 КВАЛИФИКАЦИОННОЙ
Хабибуллина Р.М.
КАТЕГОРИИ
Конспект урока английского языка в 6 классе по учебнику Ю.А.Комаровой,
И.В.Ларионова, К.Макбетт
Предмет: иностранный язык (английский)
Класс: 6
Тема: Образование в Британии
Цель урока:
Общеучебная: формирование общеучебных умений и навыков ( проведение
информационносмыслового анализа текста, развитие навыков чтения ,отражение в
письменной или устной форме результатов своей деятельности, владение умениями
совместной деятельности.
Развивающие аспекты: развитие навыков чтения с полным пониманием,
активизация лексического материала
Познавательный аспект: учащиеся знакомство со страноведческим материалом по
проблеме «Образование в Великобритании»
Воспитательный аспект: воспитание умения работать в команде, чувства
взаимопомощи, уважительного отношения друг к другу, а также культуры языкового
общения Stages of
the lesson
Procedure
Time
Teacher: Good morning, children. I’m glad to see
2 мин
Слайд
1
you today. How are you today?
Pupils: Fine! And you?
Teacher: So am I, thank you. You can sit down.I’ll
ask you some questions. If you answer “Yes”, you
will stand up.
Структура Тейк Офф – Тач Даун (Take Off –
Tough Down)
Who lives far from the school?
Whose favourite season is winter?
Who studies English?
Whose birthday is on December?
Who likes to solve Maths problems?
Who lives near the school?
Who likes History lesson?
Who has got a computer at home?
Thank you!
Слайд 2
Last lesson you learnt new words about school
subjects.Let’s remember them. Listen and repeat,
1 мин
please. You can see these words on the slide
English Maths Science French
Music
Art and Design History Geography
Drama
PE (Physical Education) ICT (Information and
Communication Technology)
Brilliant! Слайд 3
Now it’s time to check homework . You had to
make RAFT. You were in the role of head
4 мин
teachers. You had to make an ideal timetable
using active vocabulary. Look at the wall. You can
see your classmates’ work there.
Who will begin?
Role –head teacher –designers
Audience students of the 6th form
Form – the timetable
Topic school subjects
A student answer from every group.
Excellent job!
Слайд 4
Next stage of the lesson is work in groups.
I offer you to make Talking Mat. Students
12 мин
number 1 take the paper. The students number 2
hand out felttippens to each students. In the
middle of the paper you should write the word
“School”. Every person has own colour. You can
write down the words, word combination from the
topic “School”. Also you can draw or paste the
pictures that you prepared. You have 2 minutes.
Now, stand up please. Push your chairs. Bring
your felttip pens and change with your places.
Table number 1 goes to the table number 2; table
2 to he table 3, table3 to the table 1. You can
comment, connect the words, pictures by arrows,
answer the question. You should do it silently. You
have 2 minutes.
Please return to your places. Sit down, look through your management. Discuss what changed,
find and answer the question. You have 2minutes.
Participants present their Talking Mat
Слайд 5
Well done!
New material
Look at the board, please.
Слайд 6
1. What can you see? Think and write down
На обдумывание 20 сек, записывают, отвечают
2. What do you think about it? Think and write
down
Думают 20 сек и записывают, отвечают
3. What would you like to know? Think and write
down
Думают 20 сек, записывают, и отвечают
Wonderful!
Students number3 please, open the blue envelopes
and hand out the papers with the tasks
T: Tasks for the students.
1.Please, read these statements and put “+” or “”
if you think that they are false or true on the
column “Before reading” (1 мин)
Before reading
Statements
In the BRIT school students
4мин
18мин
want to study during the
break
Students usually play the
guitar together and write
songs, practice dance
exercises
They like to do their
homework in the library
(библиотека)
The students pay money to go to the school.
They don’t study the normal
school subjects: History,
Maths, English and IT
What has changed?
Which statement is important
for you?
2. Open your textbooks on p.51, ex.1. Read loudly
one by one.
3. Please complete the column “After reading” (1
мин)
4. After completing:
What have changed?
Which statement is important?
5.Would you like to study at the BRIT School?
Why? Why not?
5.Ответы на вопросы в учебнике (3 мин)
Fantastic!
Slide7
Подведение итогов
3 мин
Составить ТИМ ЧИР
Обобщение изученного материала урока.
So, let’s sum up our theme. What is school for
you? Let’s work in groups and think of Team
Cheer about our school.
Your are clever and hardworking students. I’m
looking forward meeting with you again.
Slide 8
Homework
“400 Rubles Summary” to write an essay “My
dream school”
Конспект урока по английскому языку "Образование в Британии" (6 класс)
Конспект урока по английскому языку "Образование в Британии" (6 класс)
Конспект урока по английскому языку "Образование в Британии" (6 класс)
Конспект урока по английскому языку "Образование в Британии" (6 класс)
Конспект урока по английскому языку "Образование в Британии" (6 класс)
Конспект урока по английскому языку "Образование в Британии" (6 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.