Конспект урока по английскому языку"Famous people of Kazakhstan "
Оценка 4.7

Конспект урока по английскому языку"Famous people of Kazakhstan "

Оценка 4.7
Разработки уроков
doc
английский язык
10 кл
21.01.2018
Конспект урока по английскому  языку"Famous people of Kazakhstan "
. Тренинг «Какой я хороший!» 2. Сообщение целей урока 3. Кластер «Великие люди Казахстана». 4. Деление на 3 группы по набору лидеров 5. Групповая работа с текстом. ( чтение, обсуждение) 1) группа - Abai Kunanbaev 2) группа - Mukhtar Auezov 3) группа - Chokan Valikhanov 6. Приём - таблица « Кто? Что? Когда? Где? Почему? «5-W» — Method 7. Составление теста по тексту для других групп 8. Домашние задание project work 9 . Рефлексия «Дерево чувств»конспект урока
Famous people of Kazakhstan.doc
Тема: “Famous people of Kazakhstan”           10 класс Общие  цели: Цель урока:     совершенствовать коммуникативную компетенцию  учащихся и развитие у них метапредметных и межпредметных  навыков. ­  формировать у учащихся целостную картину мира в рамках  работы по теме «Великие люди»; ­  ознакомление с доступными учащимся способами и приемами  самостоятельного изучения языков и культур,  в том числе с  использованием новых информационных технологий; ­ развивать навыки неподготовленной устной речи;                          ­ совершенствовать навыки аудирования и  самостоятельной  работы с   текстом (ознакомительное и поисковое чтение); ­ развивать у учащихся критическое мышление. Результат  обучения: ­ умение участвовать в коллективном обсуждении проблемы,  ­умение слушать и работать с разными видами информации (текст,  аудиозапись, тест, газетная статья), высказывание своего мнения  в  рамках заданной речевой ситуации  ­ умение употреблять в речи словообразовательные модели. Задания  1. Тренинг «Какой я хороший!»  2. Сообщение целей урока  3. Кластер  «Великие люди Казахстана».  4. Деление на 3 группы по набору лидеров  5. Групповая работа с текстом. ( чтение, обсуждение) 1) группа ­ Abai Kunanbaev 2) группа ­ Mukhtar Auezov 3) группа ­ Chokan Valikhanov  6. Приём ­ таблица « Кто? Что? Когда? Где? Почему?     «5­W» — Method  7. Составление теста по тексту для других групп  8. Домашние задание project work  9 . Рефлексия  «Дерево чувств» Этапы  урока Вводная  часть Действия  учителя Greeting. ­Good afternoon  children. Sit  down, please. Ход урока Действия ученика Pupils greet the teacher Pupils’ answer ­Who is on  duty  today? ­What day is it  today? 1. Тренинг  «Какой я  хороший!» Игроки всего за одну минуту должны записать перечень   всех   качеств,   которые   им   в   себе нравятся.   Затем   дайте   им   еще   одну   минуту, чтобы они записали те качества, которые им не нравятся. Когда оба списка будут готовы, пусть сравнят   их.   Обычно   перечень   отрицательных качеств бывает длиннее. Обсудите этот факт. Основная  часть 2. Сообщение  целей  урока самостоятельно определяют тему  урока. Задавая наводящие вопросы. Учащиеся составляют кластер о великих людях  Казахстана. 3. Кластер  «Великие  люди  Казахстана » 4. Деление на 3  группы по набору лидеров Лидеры в данном случае назначаются учителем, а они по очереди называют имена тех, кого они  хотели бы взять в свою группу. 5. Групповая  работа с текстом. ( чтение,  обсуждение) 1) группа ­ Abai  Kunanbaev 2) группа ­  Mukhtar Auezov 3) группа ­  Chokan  Valikhanov Учащиеся читают тексты в группах.   Abai Kunanbaev (1845­1904) Abai Kunanbaev ­ great  poet, writer, public  figure, founder of the  modern Kazakh written  literature, culture  reformer in spirit of  rapprochement with  Russian and European  culture on the basis of  the educated liberal  Islam. Abai was born on August 10, 1845 in Chingiz  Mountains, Semipalatinsk region (nowadays  administrative division) He was the son of one of  four Kunanbai’s wives. Abai’s family was  aristocratic, both grandfather (Oskenbai) and great­ grandfather (Irgizbai) predominated over the sort as  governors. He was lucky relatively to family  cosiness and house upbringing as both mother  Ulzhan and grandmother Zere were extremely  charming and gifted natures. Exactly following  mother's example name given by his father  "Ibragim" was replaced by caressing "Abai", that  means “circumspect, thoughtful”. With this name  Abai lived his life and has gone down in history. The joining to oral people amateur of and house  education with mullah started in early childhood has been continued in madrasah of Ahmed­Riza imam.  At the same time he was studying in Russian school  and by the end of five years' study he starts to write  poems. From age of 13 Kunanbai starts to accustom  Abai to administrative activity of the head of a sort.  Abai’s appeal to the Russian culture which has  experienced in XIX century the period of "storms  and impacts" in literature and art, appeared to be  especially natural so as poetic word was highly  appreciated in east tradition. Pushkin, Lermontov,  Goethe and Byron's poetry appeared to be really  close to Abai, and he subtly transferred the spirit of  the translated poems and adapted for attitude of his  nation.  During 20 years versatility blossoms the Abai’s  genius, he gains extraordinary authority, huge and  hitherto unknown popularity in steppe. Akyns,  singers, composers was flowing down, the talented  youth was crowding about him. Social­philosophical and literary schools were created. But as the master of thoughts Abai causes wild  envy, blind fury shown in guileful forms. The last  stroke of destiny was concerned with death of  Abdrahman and Magavya. He rejected treatment of an illness and voluntary condemn himself to death.  He is buried near his wintering in Zhidebai valley,  not far from Chingiz mountains.  Mukhtar Auezov (1897­1961) Auezov Muhtar  Omarhanovich – the  great writer, known in  many countries. Auezov  was born on September  28, in 1897 in Chingiz  volost (nowadays Abai  region).  Auezov’s family was  kindred with Abai  Kunanbaev’s family.  Mukhtar’s grandfather Auez was a friend and  admirer of Abai’s creativity. Mukhtar Auezov got  his education at Russian school, teacher's seminary,  at philological faculty of the Leningrad (St.­ Petersburg) university, in postgraduate study of the  Central Asian University. The first and earliest Auezov’s work was the play  "Enlik­Kebek" based on the national legend about  tragical destiny of two young people, dared to put  the feelings above patrimonial conflicts. The plot is  similar to history about enmity of Montekki and  Kapuletti families in Shakespeare's play "Romeo  and Juliet". The play "Enlik­Kebek" for the first  time was put in yurt of Abai’s wife Aigerim and  since then didn’t descend from the Kazakh stage. The fruitfulness of Auezov’s creativity was  expressed in creation of a plenty of stories,  narratives, plays, many of them are screened and  came widely in theatrical repertoire. The completion of Auezov’s creative researches was found in a  novel­epopee "Abai’s Path", consisting of four  books. The first book is the youth of the future poet  opening social contradictions and wakening in him the poetic talent, aspiration to serve through songs  to the freedom and validity – the source of the  beauty. M. Auezov’s creative heritage is extremely diverse  and great. Besides works of art it includes numerous sketches, publicistic articles, scientific researches.  The great writer died in 1961. Auezov ­ the first collector, the composer and the  editor of post revolutionary publications of Abai  Kunanbaev’s works, his first scientific biographer  and the researcher of the creativity of the great  Kazakh poet and  thinker. Chokan Valikhanov  (1835­1865) The Great scientist­ historian, ethnographer,  geographer, economist,  traveller. Officer of the  Russian army, diplomat, the official of the Russian administration. Chokan Chingisovich Valihanov (his full name  Mohammed ­ Hanafiya, nickname was given by his  mother) was born in November, 1835. The initial  diploma was received in native village Kushmurune  at one private Kazakh school, where he learned the  Arabian language, received representation about  east poetry and studied in drawing. The last  employment was his genuine passion and Chokan’s  kept sketches demonstrate that the great talent of the remarkable artist lived in him. Since childhood  Chokan’s father involved him in gathering the  materials concerning legends and national traditions, and involved him in a circle of highly educated  Russian scientists, engineers, officers. Chokan’s further career was predetermined by family tradition and received education: he is the  Russian officer, diplomat and official. The most ancient and steady roots of the Kazakh  mentality have found reflection in a number of his  researches, in particular, in clauses "Traces of  shamanism in Kirghiz (Kazakhs)" and "About  Moslem in steppe". Living for two years in Petersburg, Chokan worked  in the general staff on the preparation for the edition of the map of Asia, he participated in editions of  works of Russian geographical society. Here  Chokan published the works devoted to history and  culture of Central Asia and the foreign East; among  them researches "Kirghiz" (Kazakhs), "Traces of  shamanism in Kirghiz", "About Kirghiz nomads'  camp" and others that contains the huge material  about history, ethnographies of Kazakhs, their life,  customs and culture. He wrote the national epic  poem "Kozy­Korpesh and the Bayan­Sulu".  Nowadays nearby to natural boundary Kogen­Togan where was buried in 1865, tragically lonely Chokan  Valihanov, in the Altyn­Emel district, in honor of  the 150­anniversary from the date of his birth (1985) the memorial complex is constructed. Chokan’s tradition of careful gathering of a spiritual heritage of people has found worthy continuers,  including Zataevich that has kept samples of  Kazakh sing creativity for world musical culture.  Chokan’s idea about the cultural­historical  communication of Kazakh and Russian people was  developed by L.I.Gumilev in the concept. Учащиеся заполняют таблицу в группах. Заполняется на стадии осмысления по ходу  работы с информацией Составляют тесты для другой группы.  Взаимообмен тестами. Взаимооценивание. 6. Приём ­  таблица « Кто?  Что? Когда? Где? Почему?     «5­W» —  Method 7. Составление  теста по тексту для других групп 8. Домашние  задание  project work 9 . Рефлексия   «Дерево чувств» Подведени е итогов Записывают домашнее задание Если чувствую себя хорошо, комфортно, то  вешаю на дерево яблоки красного  цвета, если  нет,  зелёного

Конспект урока по английскому языку"Famous people of Kazakhstan "

Конспект урока по английскому  языку"Famous people of Kazakhstan "

Конспект урока по английскому языку"Famous people of Kazakhstan "

Конспект урока по английскому  языку"Famous people of Kazakhstan "

Конспект урока по английскому языку"Famous people of Kazakhstan "

Конспект урока по английскому  языку"Famous people of Kazakhstan "

Конспект урока по английскому языку"Famous people of Kazakhstan "

Конспект урока по английскому  языку"Famous people of Kazakhstan "

Конспект урока по английскому языку"Famous people of Kazakhstan "

Конспект урока по английскому  языку"Famous people of Kazakhstan "

Конспект урока по английскому языку"Famous people of Kazakhstan "

Конспект урока по английскому  языку"Famous people of Kazakhstan "

Конспект урока по английскому языку"Famous people of Kazakhstan "

Конспект урока по английскому  языку"Famous people of Kazakhstan "
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
21.01.2018