КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
Оценка 4.9
Документация
docx
английский язык
Взрослым
01.02.2018
КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК по специальностям 19.02.10 Технология продукции общественного питания; 35.02.07 Механизация сельского хозяйства; 38.02.01 Экономика и бухучет по отраслям
Контрольно-оценочные средства (КОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины ОУД.03 Иностранный язык. КОС включают контрольные материалы для проведения
промежуточной аттестации в форме дифференцированного зачёта
КОСы 1 курс по английскому языку.docx
Министерство образования и молодежной политики
Ставропольского края
ГБПОУ «Государственный агротехнический колледж» с. Московское
РАССМОТРЕНО и ОДОБРЕНО
На заседании П(Ц)К
Протокол № __ от ____________
Руководитель ________________
УТВЕРЖДАЮ
Заместитель директора по УР
_______________ Л.С. Набокова
«__» ______________ 2017 г. КОНТРОЛЬНООЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА
по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
по специальностям
19.02.10 Технология продукции общественного питания
35.02.07 Механизация сельского хозяйства
38.02.01 Экономика и бухучет по отраслям
Вид аттестации: ДИФФЕРЕНЦИРОВАННЫЙ ЗАЧЕТ
Учебный год 20172018 семестр 2
Курс _1 группы № _10, 11, 12, 18
Составители: О.Н. Пономаренко, К.С. Самофалова
с. Московское 2017 г.
1. Общие положения
Контрольнооценочные средства (КОС) предназначены для контроля и оценки
образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной
дисциплины ОУД.03 Иностранный язык.
КОС включают контрольные материалы для проведения промежуточной аттестации в форме дифференцированного зачёта.
КОС разработаны в соответствии с:
основной профессиональной образовательной программой по специальностям
19.02.10 Технология продукции общественного питания
35.02.07 Механизация сельского хозяйства
38.02.01 Экономика и бухучет по отраслям;
программы учебной дисциплины ОУД.03 Иностранный язык.
2. Паспорт контрольно оценочных средств по дисциплине
ОУД.03 Иностранный язык
№
п/п
1
2
Контролируемые разделы
(темы) дисциплины
Основное содержание.
Профессионально
направленное содержание
Наименование
оценочного средства
Практические занятия, тестирование,
устный и письменный опрос
Практические занятия, тестирование,
устный и письменный опрос
3. Результаты освоения учебной дисциплины, подлежащие проверке
Результаты обучения
Основные показатели оценки
(освоенные умения, усвоенные
результатов
знания)
Умение общаться (устно и
письменно) на иностранном языке на
профессиональные и повседневные
темы.
Умеет составлять высказывание
(диалог) по каждой теме УД.
Умение переводить (со словарём)
иностранные тексты
Умеет переводить текста со
словарем
профессиональной направленности.
Умение самостоятельно
совершенствовать устную и
письменную речь, пополнять
словарный запас.
Умеет самостоятельно пополнять
словарный запас и совершенствовать
устную и письменную речь.
Знание лексического (12001400
Знает ЛЕ по каждой теме УД
лексических единиц) и
грамматического минимума,
необходимого для чтения и перевода (со словарём) иностранных
текстов профессиональной
направленности.
4.Распределение оценивания результатов обучения по видам контроля
Наименование элемента умений или
знаний
языке
У 1: Общаться устно и письменно на
иностранном
на
профессиональные и повседневные
темы.
У 2:
Переводить со словарем
иностранные тексты профессиональной
направленности.
3:
У
совершенствовать
письменную
словарный запас.
речь,
Самостоятельно
устную
и
пополнять
З. 1: Грамматический и лексический
минимум по каждой теме учебной
дисциплины.
Виды аттестации
Промежуточная
аттестация
Дифференцирован
ный зачет
Дифференцирован
ный зачет
Дифференцирован
ный зачет
Дифференцирован
ный зачет
Текущий
контроль
Устный
опрос
Устный
опрос
тестовые
задания
Устный
опрос
Устный
опрос
тестовые
задания
Контрольные материалы для проведения промежуточного контроля в
форме дифференцированного зачёта по английскому языку
Форма проведения дифференцированного зачёта: письменный опрос
Цель контроля: проверка качества усвоения основных положений раздела
«Основное содержание» за II семестр
1. Прочитайте текст и выполните задания А1–А7. В каждом
Вариант I
задании
обведите цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами
варианту ответа. Llandudno
Llandudno is truly a fine and handsome place, built on a generously proportioned
bay and lined along its broad front with a huddle of prim but gracious nineteenth
century hotels that reminded me in the fading light of a lineup of Victorian
nannies. Llandudno was purposebuilt as a resort in the mid1800s, and it
cultivates a nice oldfashioned air. I don’t suppose that Lewis Carroll, who
famously strolled this front with little Alice Liddell in the 1860s, would notice a
great deal of change today.
To my consternation, the town was packed with weekending pensioners.
Buses from all over were parked along the side streets, every hotel I called at was
full, and in every dining room I could see crowds – veritable oceans – of
nodding white heads spooning soup and conversing happily. Goodness knows
what had brought them to the Welsh seaside at this bleak time of year.
Farther on along the front there stood a clutch of guesthouses, large and
virtually indistinguishable, and a few of them had vacancy signs in their windows.
I had eight or ten to choose from, which always puts me in a mild fret because I
have an unerring instinct for choosing badly. My wife can survey a row of
guesthouses and instantly identify the one run by a whitehaired widow with a
fondness for children, and sparkling bathroom facilities, whereas I can generally
count on choosing the one run by a guy with a grasping manner, and the sort of
cough that makes you wonder where he puts the phlegm. Such, I felt, would be the
case tonight.
All the guesthouses had boards out front listing their many amenities –
COLOUR TV, HOSPITALITY TRAYS, FULL CENTRAL HEATING, and the
coyly euphemistic EN SUITE ALL ROOMS, meaning private bathrooms. One
place offered satellite TV and a trouser press, and another boasted CURRENT
FIRE CERTIFICATE – something I had never thought to look for in a B&B. All
this heightened my sense of unease and doom. How could I possibly choose
intelligently among such a variety of options?
I selected a place that looked reasonable enough from the outside – its
board promised a color TV and coffee making facilities, about all I require these
days for a Saturday night – but from the moment I set foot in the door I knew it
was a bad choice. I was about to turn and flee when the owner emerged from a
back room and stopped my retreat with an unenthusiastic “Yes?” A short
conversation revealed that a single room with breakfast was for £19.50. It was
entirely out of the question that I would stay the night in such a dismal place at
such an exorbitant price, so I said, “That sounds fine,” and signed in. Well, it’s so
hard to say no.
My room was everything I expected it to be – cold and cheerless with laminated furniture, grubbily matted carpet, and those mysterious ceiling stains
that bring to mind a neglected corpse in the room above. There was a tray of coffee
things but the cups were disgusting, and the spoon was stuck to the tray.
The bathroom, faintly illuminated by a distant light activated by a length of string,
had curling floor tiles and years of accumulated dirt packed into every corner.
I peered at the yellowy tile around the bath and sink and realized what the
landlord did with his phlegm. A bath was out of the question, so I threw some
cold water on my face, dried it with a towel that had the texture of shredded
wheat, and gladly took my leave.
A1 Llandudno is described as a
1) fashionable 19th century resort.
2) beautiful growing resort.
3) place where Lewis Carroll lived.
4) place famous for its comfortable hotels.
A2The phrase “veritable oceans” in paragraph 2 refers to
1) hotel dining rooms.
2) hotel guests wearing white hats.
3) old people dining in cafes.
4) buses crowded with old Welsh people.
A3When choosing a guesthouse the narrator was worried because he
1) wasn’t good at making the right choice.
2) could not find a place run by a kind old widow.
3) did not know what to look for.
4) missed his wife for help.
A4The narrator thought that the choice of a guesthouse used to be easier because
1) all hotels had a private bathroom.
2) there were fewer options on offer.
3) there were fewer guest houses.
4) they were all of B&B type.
A5Why did the narrator agree to the room?
1) He felt sorry for the landlord.
2) He could not refuse the offer.
3) It was really cheap. 4) There was a TV and a coffee maker.
A6Why was the bath out of the question?
1) The water was too cold.
2) There was no hot water.
3) The bathtub was dirty.
4) There was no light.
A7What is the narrator’s attitude towards the room he stayed in?
1) Surprised.
2) Indifferent.
3) Positive.
4) Critical.
2. Прочитайте приведённые ниже тексты. Преобразуйте, если
необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце
строк, обозначенных номерами B1–B7, так, чтобы они
грамматически соответствовали содержанию текстов.
Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск
соответствует отдельному заданию из группы B1–B7.
A cup of coffee
Once I was travelling in Italy. It was a lovely day. I wandered along the
street
B1 until I came upon some parasolshaded tables which seemed to
_____________ I
very nice. I settled and opened my book. It was taking a long time for the
waiter
B2 to arrive, but I was in no hurry. I was sure that the waiter ______________
soon. COME
But finally, becoming impatient, I turned to signal for service and saw
B3 the neon sign. That was the ______________ moment ...
BAD
I discovered that I was sitting outside a store selling garden furniture.
The Great Wall of China
The Great Wall of China runs for 6,700 kilometers from east to west of
China.
B4 It is one of the _______________ wonders of the world.
GREAT B5 The Great Wall _______________ in order to protect the country
BUILD
the country form different aggressors.
B6 The construction of the Wall _______________ in the 6th
BEGIN
century BC and lasted until the 16th century AD.
B7 Since then, the Great Wall of China _______________
BECOME
a symbol of wisdom and bravery of the Chinese people and a monument to
Chinese
nation for many hundreds of years.
Вариант II
1. Прочитайте текст и выполните задания А1–А7. В каждом
задании обведите цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую
выбранному Вами варианту ответа.
Why I sent Oxford a rejection letter
A little over a month ago, I sent Oxford a rejection email that parodied the
thousands that they send each year. Much to my surprise, it has become a bit of an
Internet hit, and has provoked reactions of both horror and amusement.
In my letter I wrote: "I have now considered your establishment as a place to read
Law (Jurisprudence). I very much regret to inform you that I will be withdrawing
my application. I realize you may be disappointed by this decision, but you were in
competition with many fantastic universities and following your interview, I am
afraid you do not quite meet the standard of the universities I will be considering."
I sent the email after returning from my interview at Magdalen College, Oxford, to
prove to a couple of my friends that Oxbridge did not need to be held in awe. One
of them subsequently shared it on Facebook because he found it funny.
I certainly did not expect the email to spread as far as it has. Varying between
offers of TV interviews and hundreds of enthusiastic Facebook messages, it has
certainly been farreaching. Many of my friends and undoubtedly many strangers
were unable to comprehend that I'd sent such an email to this bastion of prestige
and privilege. Why was I not afraid of damaging my future prospects as a lawyer?
Didn't I think this might hurt my chances with other universities?
For me, such questions paint a picture of a very cynical society. I do not want to
study law because I want to be rich, or wear an uncomfortable wig and cloak.
Perhaps optimistically, I want to study law because I am interested in justice. To me, withdrawing my application to an institution that is a symbol of unfairness
in both our education and the legal system (which is so dominated by Oxbridge
graduates) makes perfect sense, and I am reluctant to be part of a system so heavily
dominated by such a narrow group of selfselecting elites.
So, why did I apply in the first place? If you're achieving high grades at Alevel (or
equivalent), you can feel quite a lot of pressure to "prove yourself" by getting an
Oxbridge offer. Coupled with the fact that I grew up on benefits in council estates
throughout Bristol – not a type of heritage often associated with an Oxbridge
interview – I decided to give it a try.
It was only at the interview that I started to question what exactly I was trying to
prove. I was well aware that fantastic candidates are often turned down, and I did
not believe that this was a true reflection of their academic potential.
Although I share concern that not going to Oxbridge gives you a "chip on your
shoulder", I did not write to Oxford to avoid the risk of being labeled as an
"Oxbridge reject": I already am one. Last year I made an (admittedly weak)
application to Cambridge and was inevitably rejected postinterview.
A year ago, I was in awe of the beautiful buildings of Oxbridge, but today I am in
awe of the sheer number of people who, like me, have managed to not take it so
seriously. Ultimately, I am not harming Oxford by laughing at it, and it is an
amazing feeling to realize that so many people are enjoying my email. Actually, I
was amazed to know how many people of different ages bothered to read it and
even to leave their comments about it in Facebook. I had fun reading some of
them, too.
A1 The email letter the author sent to Oxford was meant to be …
1) desperate.
2) respectful.
3) mocking.
4) regretful.
A2 The letter caused so much response because people …
1) fully agreed with the message.
2) were outraged with the letter.
3) wanted to defend Oxbridge.
4) found the topic exciting.
A3 The author accuses society of cynicism because …
1) universities are very selective. 2) people supported Oxbridge.
3) people seem to be more worried about reputations.
4) lawyers do their job for high incomes.
A4 Judging by paragraph 7, the author comes from a family which is …
1) educated.
2) big.
3) aristocratic.
4) not very rich.
A5 The author believes that the selection to Oxbridge …
1) is hard to understand.
2) is unfair.
3) reveals candidates’ abilities.
4) needs improvement.
A6 The expression “chip on your shoulder” in paragraph 9 means …
1) feelings of unfair treatment.
2) reflection of one’s potential.
3) belowaverage performance.
4) record of achievements.
A7 “It” in ‘have managed to not take it so seriously’ in the last paragraph refers to
…
1) Oxbridge rejection.
2) Oxford.
3) university studies.
4) university interview.
2. Прочитайте приведённые ниже тексты. Преобразуйте, если
необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце
строк, обозначенных номерами B1–B7, так, чтобы они
грамматически соответствовали содержанию текстов.
Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск
соответствует отдельному заданию из группы B1–B7.
A lesson on efficiency
I remember my last year at school very well. There were three boys
B1
_______________________William in my class. put that gum you __________________ in the
NAME
Miss Fisher, one of the teachers, called them all William,
B2 and we _____________________ which one she was talking to.
NOT KNOW
One day, during a lesson on efficiency, she thundered, “William,
B3
CHEW
wastepaper bin at once!” All three of them started to rise, paused, then
walked to the
front of the class to dispose of their gum. The teacher beamed. “Three for
one!
Now that's efficiency.”
What country has no rivers?
Hard to believe it, but there is such a country! Libya
B4
LOCATE
B5 on the Mediterranean Sea. It’s the __________________
FIFTEEN
largest country on Earth. But more than 90 percent of Libya is desert,
and there’s not a single permanent river in Libya! This huge country,
more than four times the size of California, has a
B6 __________________ population than a number of cities in California.
SMALL
B7
BECOME
_________________ in North Africa and borders
Libya __________________ an independent nation in 1951.
Критерии оценивания знаний, умений и навыков обучающихся
«5»
Владения
тематикой
общения,
использование
языковых явлений
и речевых средств,
прозрачность и
логичность
изложения
мыслей,
«4»
Несколько
неточностей в
грамматическо
м оформлении
предложений,
некоторое
отклонение от
поставленной
задачи общения;
незначительное
«3»
Слабое владение
технологией
общения, что
проявляется в
отсутствии
спонтанности
речевого
высказывания,
самостоятельност
и и активности в
«2»
Неумения
использовать
разные виды
предложений,
примитивност
ь изложения
мыслей, узкий
диапазон
лексики,
слишком краткое
изложение
текста;
непонимание
информации в
аудиозаписи.
нарушение
правил
письменного
речевого
этикета;
полное
понимание
информации
только с
опорой на
печатный
текст и
неполное без
него
диалоге, наличие
грамматических
ошибок в
высказываниях,
создающих
трудности в
восприятии
текста; слабо
используется
изученная лексика,
слишком кратко
излагается
содержание
текста,
практически
отсутствует
собственная точка
зрения на суть
проблемы; слабое
восприятие
информации на
слух.
отсутствие
грамматических
ошибок, влияющих
на понимание
речи,
эмоциональность,
спонтанность
ответов; полное
восприятие
высказываний в
аудиозаписи,
понимание
основного
содержания
аутентичных
текстов,
понимание
информации с
опорой на
печатный текст
и без него;
соблюдение
правил
письменного
этикета.
Время выполнения: 90 минут.
Ответы
Вариант I Вариант II
1
1
3
1
2
2
3
4
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
2
B1 Me
B2 would come
B3 Worst
B4 Greatest
B5 was built
B6 Began
B7
has become
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
1
3
4
3
4
2
1
1
2
named
didn’t
know
are
chewing
located
fifteenth
smaller
became
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7 Литература:
1. Кузовлев, В.П. Английский язык: Учеб. для 1011 кл. общеобразоват.
учреждений./ В.П. Кузовлев. – М.: Просвещение, 2010
2. Кузовлев, В.П. Английский язык: Книга к учеб. для 1011 кл.
общеобразоват. учреждений./ В.П. Кузовлев. – М.: Просвещение, 2010
3. Кузовлев, В.П. Английский язык: Рабочая тетрадь к учеб. для 1011 кл.
общеобразоват. учреждений./ В.П. Кузовлев. – М.: Просвещение, 2010
КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА по учебной дисциплине ОУД.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.