КТП 5 класс
Оценка 4.7

КТП 5 класс

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
23.09.2019
КТП 5 класс
КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс.КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс. КТП 5 класс.
Excel Grade 5 LessPlans Mod 1.docx
MODULE 1 Lesson plan LESSON: Module 1 Lesson 1 School:  Date: CLASS:  Learning objectives(s) that this lesson is  contributing to Lesson objectives Previous learning Plan Teacher name: Number present:  absent: R2   L5   S6   S7 All learners will be able to: identify some specific information from the text and use some target vocabulary to describe  some features of houses accurately in response to prompts and in production tasks Most learners will be able to: identify most specific information from the text and use a range of target vocabulary to  describe some features of houses accurately in response to prompts and in production tasks Some learners will be able to: Identify all specific information from the text and use a range of target vocabulary to describe  some features of houses accurately in response to prompts and in production tasks vocabulary for rooms of the house/ basic shapes / has got Excel Resources Class CD Teacher  Notes Planned timings Planned activities Beginning the lesson S7 What’s in this module? Read the title of the module Home & Away! and ask Ss to suggest what they think it  means. Go through the topic list and stimulate  a discussion to prompt Ss’ interest in the  module. To present vocabulary for rooms  Play   the   recording.   Ss   listen   and repeat chorally or individually.  Draw Ss’ attention to the pictures and elicit which room is which. Main Activities To present/practise vocabulary related to  furniture   S6 Play the next recording. Ss listen and repeat   chorally   or   individually.   Elicit the L1 equivalents from various Ss. Explain   the   task   and   read   out   the headings, if necessary. the   example sentences aloud and then Ss work in closed pairs and write the words under the headings and make sentences of translating   them       Read   7 S7 R2 L5  their own. Ask   various   Ss   around   the   class   to read   their   sentences   aloud   to   check Ss’ answers. To predict the content of a text Class CD  Direct Ss’ attention to the pictures and elicit what they show. Ask Ss to say what they think the buildings look like. Give   prompts   if   necessary.   Ask: Which building looks like: a football? a violin? a piano? Play   the   recording.   Ss   listen   and follow the text in their books.   Direct Ss to the Word List to look up the   meanings   of   the   words   in   the Check these words box. To read for specific information  Allow Ss time to read the text again and answer the questions.  Check Ss’ answers. To check comprehension of a text    Allow  Ss two  minutes  to  go  through the text. Ss close their books and try to remember two things from each text and tell their partner. Ask some pairs to report back to the class. Ss open their books and check. Play   the   video.   Ss   watch   it   then answer the questions that accompany it. Video Ending the lesson To develop critical thinking skills S6    Explain the task and read the prompts aloud. Brainstorm   with   Ss   for   interesting ideas. Allow Ss time to write their sentences, then ask various Ss around the class to read their sentences aloud. Additional information Differentiation – how do you plan to give  more support? How do you plan to  challenge the more able learners? Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? support less able readers by encouraging  them to confirm with another learner where  target information is in text challenge more able learners by adding two or  three more words to the final task e.g. outside  space. monitor groups as they complete  comprehension tasks and check  understanding through follow­up  questions in checking plenary monitor pronunciation in checking  final sentence task and highlight  any word stress issues on board 8 Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links cross­curricular links: Art and  Design Reflection Were the lesson objectives/learning objectives  realistic?  Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and  why? Answer the most relevant questions from the box on the left  about your lesson. 9 Lesson plan LESSON: Module 1 Lesson 2 School:  Date: CLASS:  Learning objectives(s) that this lesson is  contributing to Lesson objectives Previous learning Plan Teacher name: Number present:  absent: C6  S1  S5  S7  W3  W8 All learners will be able to: use, pronounce and spell some target vocabulary accurately in production tasks with support Most learners will be able to: use, pronounce and spell most target vocabulary accurately in production tasks and integrate with some success in extended writing task Some learners will be able to: use, pronounce and spell a range of target vocabulary accurately in production tasks and  integrate to good effect in extended writing task basic rooms of houses / vocabulary for basic features and furnishings of rooms Planned timings Planned activities Beginning the lesson To present vocabulary for furniture and  appliances Excel  Resources Class CD Teacher  Notes S7  Draw Ss’ attention to the picture. Play  the recording. Ss   listen   and   repeat   chorally   or individually. Elicit the L1 equivalents. Main Activities To categorise vocabulary C6 W8 S1  Read the  Study Skills box aloud to explain the function of the task.  Write the headings on the board. Ss look at the picture for a minute then close   their   books.   Ss   copy   the headings into their notebooks and try to   list   as   many   words   as   they   can remember under each heading. Ss in pairs   check   their   answers   and   add more words under each heading.  Check Ss’ answers on the board. To activate and consolidate vocabulary   Explain the task and read the example aloud. Ask various Ss to say what there is in each room. 10 W3 Ending the lesson S5 To write about your ideal bedroom    Explain the task and allow Ss some time to draw their ideal bedroom and write about it. Ss then compare with their partner and note the similarities and differences. Ask various pairs around the class to present   their   ideal   bedroom   to   the class. Alternatively, assign the task as HW and   check   Ss’   answers   in   the   next lesson.   Display   the   drawings   to   the class.. Game A Play in teams. One team says a letter from  the English alphabet. The other team says a word which starts with this letter and is  related to houses/rooms/furniture/  appliances. If the team can’t think of a word  within 5” they miss their turn. Any correct  answer gets 1 point. The team with the  most points wins. Team AS1: P! Team BS1: Pillow! Which room am I in? B Play in pairs. Say a sentence about a room  you are in. Your partner says the name of  the room. A: There’s a wardrobe in it. B: Bedroom! Additional information Differentiation – how do you plan to give  more support? How do you plan to  challenge the more able learners? Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? support less able learners by getting them to  highlight problem parts of word spellings e.g.  double letters, long vowel sounds monitor learner spellings in  categorisation task and provide  remedial support provide challenge for more able learners by  getting them to sit back­to­back while  describing their rooms and spotting differences this way. check learner pronunciation in  whole class feedback and drill  and highlight word­stress to board as necessary Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links cross­curricular links: Art and  Design Answer the most relevant questions from the box on the left  about your lesson.   Reflection Were the lesson objectives/learning objectives  realistic?  Did I stick to timings?  What changes did I make from my plan and  why? 11 12 Lesson plan LESSON: Module 1 Lesson 3 School:  Date: CLASS:  Learning objectives(s) that this lesson is  contributing to Lesson objectives Previous learning Plan Teacher name: Number present:  absent: C4  UE4  UE11 All learners will be able to: use and pronounce some target structures accurately in controlled tasks with support Most learners will be able to: use and pronounce most target structures accurately in controlled tasks with support Some learners will be able to: use and pronounce most target structures accurately in controlled tasks with little support basic uses of determiners with singular and plural nouns  /  basic uses of impersonal it/there  structures Planned timings Planned activities Beginning the lesson To present there is/there are Excel  Resources Teacher  Notes UE11  Explain that we use  there is  to talk about   the   existence   of   sth   in   the singular and there are in the plural.  Read the examples in the table aloud and   then   elicit   the   answers   to complete the rules from Ss around the class. Main Activities To practise there is/there are UE11 UE4  Explain   the   task   and   read   the example aloud. Ss complete the task.   Check Ss’ answers. To practise there is/there are through  personalisation  Explain the task and allow Ss time to complete   the   sentences   about   their own bedrooms.  Check Ss’ answers around the class. To revise a/an and present some – any  Read the first two example sentences aloud   and   elicit   that   we   use  a with singular   items   that   begin   with   a consonant sound and an with singular items that begin with a vowel sound.  Read   the   next   example   sentence aloud and explain that we use  some 13 in   affirmative   sentences   for   plural items.  Read the final two example sentences aloud and explain that we use any in negative   plural   sentences   and interrogative plural sentences. Ask different Ss to read the examples aloud, then elicit when each is used to complete the rules.  To practise using some and any Allow Ss some time to complete the sentences. Check Ss’ answers. UE4 Ending the lesson Additional information Differentiation – how do you plan to give  more support? How do you plan to  challenge the more able learners? Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? monitor less able groups in controlled tasks  and provide support through further modelling  and drilling provide extra challenge by getting more able  learners to use short answers ‘yes there is/no  there aren’t’ by asking them to confirm  answers given by others. monitor pair sentence completion  tasks and encourage learners to  give feedback to each other on  answers check pronunciation in whole  class feedback and remodel/drill  use of weak forms  ‘a’ / ‘some’   and contractions where  necessary Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links cross­curricular links: languages  [contrasts with L1] Answer the most relevant questions from the box on the left  about your lesson. Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic?  Did I stick to timings?  What changes did I make from my plan and  why? 14 Lesson plan LESSON: Module 1 Lesson 4 School:  Date: CLASS:  Learning objectives(s) that this lesson is  contributing to Lesson objectives Previous learning Plan Planned timings Teacher name: Number present:  absent: UE6  UE13   S2   L5 All learners will be able to: use and pronounce some target language accurately in response to prompts and in  controlled tasks with support Most learners will be able to: use and pronounce most target structures accurately in response to prompts and in  controlled tasks with support Some learners will be able to: use and pronounce most target structures accurately in response to prompts and in  controlled tasks with little support basic ordinal numbers / basic prepositions of location Planned activities Excel Resources Teacher  Notes Beginning the lesson To present prepositions of place UE14   Ss   close   their   books.   Present prepositions of place using your book. Put your book on the desk, then ask and answer: Where’s my book? It’s on the desk. Put your book in your bag, then ask and answer:   Where’s my book?  It’s in my bag, etc.   Present   the   rest   of   the prepositions of place in the same way. Then put your book in various places around the classroom and ask Ss to tell you its location. Ss open their books. Refer Ss to the drawings and the example and explain the   task.   Elicit   answers   from   Ss around the class.  Main Activities UE14 To practise prepositions of place Explain the task and allow Ss some time to complete the text. Check  Ss’ answers by asking various Ss to read out the completed text. To   present   ordinal   numbers   and   practise   pronunciation;   to practise asking and answering questions using ordinal numbers Play the recording with pauses for Ss to listen and repeat chorally   or   individually.  Pay   special   attention   to   Ss’  15 UE 6  pronunciation and intonation and correct where necessary.  Read the task aloud and draw Ss’ attention to the prompts, then read out the example. Ss complete the task in pairs. Monitor the activity around the class and ask some Ss to ask and answer in front of the class. To pronounce /θ/, /δ/ Class CD Explain to Ss that th can be pronounced two ways. Play the recording. Ss listen and repeat.    Draw Ss’ attention to the words ending in  th and inform them that whenever an ordinal number ends in th it always has a /θ/ sound and that all pronouns that begin with  th have a /δ/ sound. Elicit other words with the same sounds from Ss around the class.  To practise describing location  Explain the task and read the example exchange aloud. Ss work in pairs and ask and answer questions.  Monitor the activity around the class and then ask some pairs to act out their exchanges. To listen for specific information    Explain the task. Play the recording. Ss listen and note the mistakes. Check Ss’ answers. S2 Ending the  lesson L5 Additional information Differentiation – how do you plan to  give more support? How do you plan to challenge the more able learners? Assessment – how are you planning to  check learners’ learning? monitor less able groups in controlled  tasks and highlight any errors in spelling  for learners to self­correct monitor pair sentence completion tasks and  encourage learners to give feedback to each  other on answers challenge more able learners to produce easily confusable  sound ordinal sound contrasts e.g.13th/30th  16th/60th  check pronunciation in  whole class feedback and  remodel/ drill final sounds Cross­curricular  links Health and safety  check ICT links cross­curricular  links: languages  [contrasts with L1] Answer the most relevant questions from the box on the left  about your lesson. Reflection Were the lesson objectives/learning objectives  realistic?  Did I stick to timings?  What changes did I make from my plan and  why? 16 Lesson plan LESSON: Module 1 Lesson 5 School:  Date: CLASS:  Learning objectives(s) that this lesson is  contributing to Lesson objectives Previous learning Plan Planned timings Beginning the lesson S7 Teacher name: Number present:  absent: C1  R2  S7    L5 All learners will be able to: identify some specific information in listening and reading texts and use some target  vocabulary accurately in production tasks with support Most learners will be able to: identify most specific information in listening and reading texts and use most target  vocabulary accurately in production tasks with support Some learners will be able to: identify all specific information in listening and reading texts and use most target vocabulary  accurately in production tasks with little support some common insect vocabulary /  basic ‘scanning’ strategy Planned activities Excel  Resources Teacher  Notes To present vocabulary for household  insects  Direct Ss’ attention to the pictures.  Play the recording with pauses for Ss to repeat chorally or individually. Elicit the L1 equivalents.  Main Activities To predict the content of a text R2 C1   Ask   Ss   to   read   the   title   and   the introduction and then elicit the topic of the text. Play the recording and Ss listen and follow the text in their books.  Direct Ss to the Word List to look up the   meanings   of   the   words   in   the Check these words box. To read for specific information  Allow Ss time to read the text again and answer the questions.  Check Ss’ answers. To check comprehension of a text  Ss read the text in Ex. 2. Ss close their books and talk in pairs about what they learnt from the text that they didn’t know before.  Monitor the activity around the class 17 and then ask some Ss to tell the rest of the class their answers. Play the video. Ss watch it and then do the exercises that accompany it  Video To listen for specific information Class CD L5 Ending the lesson Additional information  Explain the task and ask Ss to read through   the   gapped   text   about   the museum   and   think   about   what information may be missing.0  (e.g. 1 noun, 2 noun, 3 number, 4 noun, 5 number, 6 number)  Play the recording. Ss listen and fill the gaps.  Check Ss’ answers and read through the Did you know? box. Differentiation – how do you plan to give  more support? How do you plan to  challenge the more able learners? Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? support by eliciting from less able learners  what kind of information they are listening for  in text completion task use thumbs up and down  technique and follow up questions to check comprehension Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links cross­curricular links: Biology [types of insect] challenge more able learners to mark the word stress on new vocabulary and confirm with  each other. Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic?  Did I stick to timings?  What changes did I make from my plan and  why? Answer the most relevant questions from the box on the left  about your lesson. 18 Lesson plan LESSON: Module 1 Lesson 6 School:  Date: CLASS:  Learning objectives(s) that this lesson is  contributing to Lesson objectives Teacher name: Number present:  absent: S2 S6  W2  UE5 UE8 All learners will be able to: use some target language accurately to form questions and in spoken and written production  tasks with support Most learners will be able to: use most target language accurately to form questions and in spoken and written production  tasks with support Some learners will be able to: use most target language accurately to form questions and in spoken and written production  tasks with little support Previous learning basic uses of imperative forms / insect vocabulary from previous lesson Plan Planned timings Planned activities Beginning the lesson To present the imperative Excel Resources Teacher  Notes UE8  Draw   Ss’   attention   to   the   table   and elicit   how   the   imperative   is   formed (with the verb but without the subject. The   negative   imperative   is   formed with Do not/Don’t and the verb).  Write   the   following   on   the   board   to explain the use of the imperative. – Be quiet! (order) – Fold the paper in half. (instruction) – Have a biscuit. (offer) – Call me later, please. (request) To practise the imperative  Explain the task. Ss complete it.  Check Ss’ answers on the board. 19 Main Activities To find information about insects and  present it to the class W2 S6 UE5    Explain  the  task.  Ask  Ss  how  much they know about insects. Ask Ss to work in groups and look up information on the Internet using the key   word   in   the   search   bar   or   in encyclopaedias   /   other   reference books. Tell Ss that they can use the website   suggested   on   the   Express Publishing website to help them. Ask various groups of Ss to present their work to the class. To prepare a quiz about insects and play it  with the class   Explain the task. Ask Ss to prepare a series of quiz questions. Ss work in groups. They decide who will do the research, who will write the questions and who will type them up and design the quiz layout. Ending the lesson Play the quiz in groups. S2 SMILE  Direct Ss’ attention to the joke.  Elicit   why   a   spider   needs   so   many socks. Additional information Differentiation – how do you plan to give  more support? How do you plan to  challenge the more able learners? Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? pair less able and more able learners to  together for quiz task assigning less able  learner role of writing down questions monitor learner spellings in written production tasks and provide  remedial support provide more able learners challenge by giving them a specific ‘insect’ research challenge.  monitor use of imperative forms  and target vocabulary and  feedback to whole class in plenary Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links cross­curricular links: Biology  [facts about insects]  Answer the most relevant questions from the box on the left  about your lesson.   Reflection Were the lesson objectives/learning objectives  realistic?  Did I stick to timings?  What changes did I make from my plan and  why? 20 Lesson plan LESSON: Module 1 Lesson 7 School:  Date: CLASS:  Learning objectives(s) that this lesson is  contributing to Lesson objectives Teacher name: Number present:  absent: L5   L7   S2   S5   S6  S7 All learners will be able to: take part in some exchanges using some target language accurately and intelligibly and  identify some target information in listening task Most learners will be able to: take part in a range of exchanges using most target language accurately and with some  appropriate intonation and identify most target information in listening task Some learners will be able to: take part in a range of exchanges using most target language accurately and with clear  intonation and identify all target information in listening task Excel  Resources Teacher  Notes Previous learning some awareness of question intonation Plan Planned timings Planned activities Beginning the lesson S6 L7 To identify the situation and speakers in a  dialogue Ask Ss to read the first exchange and elicit  answers to the questions in the rubric. To identify the context of a dialogue and  practise pronunciation/intonation   Explain   the   task.   Ss   read   the sentences and say what they think the  (talking   about dialogue   is   about someone’s room and things). Play   the   recording.   Ss   listen   and check. To practise intonation Play the recording with pauses for Ss to repeat  the sentences chorally or individually. Elicit the  L1 equivalents. 21 Main Activities L5 S7 S2 S5 To listen for specific information Play the recording. Ss listen and follow the  dialogue in their books and mark the  statements. Check Ss’ answers. To learn synonymous phrases Read the phrases aloud. Refer Ss back to the  dialogue and elicit the synonymous ones from  various Ss around the class. To act out a dialogue  Play the recording for Ex. 3 again. Divide the class into groups of three and ask them to take roles and read the dialogue aloud.  Monitor the activity around the class and   ask   some   groups   to   read   the dialogue aloud in front of the class. To practise role­playing Explain the situation.   Remind   Ss   that   they   can   use   the dialogue in Ex. 3 s a model as well as   any   ideas   of   their   own   to complete the task. Encourage Ss to try and be original and not just copy the dialogue. Ss   complete   the   task   in   pairs.   To help Ss, draw the following diagram (See   T’s   Book)   on   the   board   and elicit appropriate phrases Ss should use.   Write   them   on   the   board.   Ss can refer to the diagram while doing the task.  Ending the lesson Monitor the activity around the class and then ask pairs of Ss to act out their dialogues in  front of the class. Additional information Differentiation – how do you plan to give  more support? How do you plan to  challenge the more able learners? Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? monitor less able groups in preparing role play and production tasks and support with further  modelling and drilling monitor accuracy and  interactional appropriacy in role  play tasks  challenge more able learners to give more  expansive answers in response to role play  prompts monitor pronunciation  performance in final activity and  give feedback to whole class Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links cross curricular links: languages  [intonation contrasts with L1] 22 Answer the most relevant questions from the box on the left  about your lesson. Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic?  Did I stick to timings?  What changes did I make from my plan and  why? 23 Lesson plan LESSON: Module 1 Lesson 8 School:  Date: CLASS:  Learning objectives(s) that this lesson is  contributing to Lesson objectives Teacher name: Number present:  absent: C1 C6 C8  R2  W1 All learners will be able to: identify some specific information in texts and research and write short organised text using  some of their own words Most learners will be able to: identify most specific information in texts and research and write short organised text using a  range of their own words Some learners will be able to: identify all specific information in texts and research and write more extended organised text  using a range of their own words Previous learning basic vocabulary of geographical location / features of buildings Plan Planned timings Planned activities Beginning the lesson To stimulate interest in the topic and listen  and read for specific information Excel  Resources Teacher  Notes C1  Refer Ss to the pictures and ask Ss to tell you what they know about these landmarks. Elicit answers and ask Ss to tell you what information they would like to know about them and write it on the   board  (e.g.   Where   are   they located?   What   are   they   made   of? When were they built?) Play   the   recording.   Ss   listen   and follow the texts in their books and find the answers to their questions.   Direct Ss to the Word List to look up the   meanings   of   the   words   in   the Check these words box. Main Activities To read for specific information R2  Ss read the questions and then read the text again and answer them.  Check Ss’ answers. To consolidate information from a text   This   task   may   be   completed   with books closed or open. Elicit   sentences   from   various   Ss 24 C6 W2  C8 Ending the lesson around the class.  Play the video. Ss watch it, then do the exercises that accompany it. Video To write about a special building in your  country   Explain the task and brainstorm with Ss   about   special   landmarks   in   your country they may know about. Assign the task as HW and tell Ss to work in pairs and collect information about   a   building/landmark   using   the Internet,   encyclopaedias   or   other reference books and use it to write a short paragraph.  Remind   Ss   to   include   the   name, location and special features and ask Ss to stick a picture to decorate their piece of writing. To create a poster on special buildings in  the country Ss work in groups. They find pictures of special buildings and landmarks in their country. Then, they design and layout a poster using these  materials. Ss display their posters to the class. Additional information Differentiation – how do you plan to give  more support? How do you plan to  challenge the more able learners? Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? monitor less able groups in writing task and  provide support through further modelling and  providing sentence starters provide challenge to more able learners by  suggesting two or three words they should  feature in their posters monitor poster production drafting and encourage learners to give  feedback to each other on  answers monitor final posters and give  whole class feedback on some  key areas of language in them  Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links ICT links: internet [using search  tools effectively] Answer the most relevant questions from the box on the left  about your lesson. Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic?  Did I stick to timings?  What changes did I make from my plan and  why? 25 Lesson plan LESSON: Module 1 Lesson 9 School:  Date: CLASS:  Learning objectives(s) that this lesson is  contributing to Lesson objectives Teacher name: Number present:  absent: C8  R1  W6  W7 All learners will be able to: identify some specific information in reading text and use some target vocabulary and  structure accurately in writing task with support Most learners will be able to: identify most specific information in reading text and use most target vocabulary and  structure accurately in production tasks with support Some learners will be able to: identify all specific information in reading text and use most target vocabulary accurately in  writing task with little support Previous learning basic vocabulary for buildings/facilities /  simple comparatives and superlatives Plan Planned timings Planned activities Beginning the lesson To predict the content of a text Excel  Resources Teacher  Notes R1 Main Activities W6  Direct Ss’ attention to the picture and    tell them that this is the London Eye.  Design   & Elicit   the   meaning   of Technology  (a   school   subject   that covers   all   forms   of   art) and   explain that some buildings/ structures can be considered a work of art because of their unusual design. Explain the task and allow some time to   read   through   the   statements   and decide which are true and which are not. Play the recording. Ss listen and follow the text in their books and check if they were correct. To check comprehension of a text by using  target vocabulary to expand the topic  Explain the task and allow Ss time to read the text again.  Direct Ss to the Word List to look up the   meanings   of   the   words   in   the Check these words box.  Read   the   example   aloud   and   then elicit   sentences   from   Ss   around   the 26 C8 W7  class. Play the video. Ss watch it, then do the exercises that accompany it. Video To write a short text about a strange  structure/building  Explain the task and ask Ss to look up information on the Internet using the key   phrase   in   the   search   bar   or   in encyclopaedias/other reference books.    Remind them to answer the questions   in the rubric. Ss work in groups and write a short text   using   the   information   they collected. Encourage   Ss   to   stick   a   picture   to illustrate their piece of writing.  Ending the lesson Ask some Ss to read their text to the class. Ss  can display their texts to the class. Additional information Differentiation – how do you plan to give  more support? How do you plan to  challenge the more able learners? Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? monitor less able groups in writing task and  provide support through further modelling and  providing sentence starters use thumbs up and down  technique and follow up questions to check comprehension challenge more able learners to write a text in  two distinct paragraphs highlight errors in text in pencil for learners to self­correct before  display Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links cross­curricular links: Art and  Design [architecture] Answer the most relevant questions from the box on the left  about your lesson. Reflection Were the lesson objectives/learning objectives  realistic?  Did I stick to timings?  What changes did I make from my plan and  why? 27 Lesson plan LESSON: Module 1 Lesson 10 School:  Date: CLASS:  Learning objectives(s) that this lesson is  contributing to Lesson objectives Teacher name: Number present:  absent: R1  R2   W1  W7 All learners will be able to: identify some main ideas and specific information in the text and write an email with some  appropriate features of style and organisation with support Most learners will be able to: identify most main ideas and specific information in the text and write an email with a range  of appropriate features of style and organisation with support Some learners will be able to: identify all main ideas and specific information in the text and write an email with a range of  appropriate features of style and organisation with little support Previous learning basic outline features of and email / basic linking in extended writing Plan Planned timings Planned activities Beginning the lesson To predict the content of a text Excel  Resources Teacher  Notes R2 Main Activities R1 S4   Ask Ss to read the first sentence in each  paragraph   and   elicit   what   they think the email is about. Allow Ss some time to read the whole email and check their answers.  Direct Ss to the Word List to look up the   meanings   of   the   words   in   the Check these words box. To understand the topic of each paragraph  in a text  Read the Study Skills box aloud.  Allow Ss time to read the text again and elicit which paragraphs match the topics in the rubric. To personalise the topic and talk about  your house   In   pairs   Ss   ask   and   answer   the questions. Ask various Ss to report back to the class   on   their   house   to   check   Ss’ answers. 28 W1 W7 To write an informal email about your  house (plan, write and check sentences  with support)   Explain the task and tell Ss they can use their answers from Ex. 3 to help them. Point out that Ss should follow the plan to write their email. Ss   complete   the   task   in   class   or   it may   be   assigned   as   HW.   Point   out that Ss can use prepositions of place to add to their description and make it more interesting. Also, encourage Ss to use adjectives such as big, small, etc. As an extension give Ss the text in the  Suggested Answer Key without paragraphs or  putting the paragraphs in a muddled order. Ask Ss to find where each paragraph starts/ends  and to put the sentences/paragraphs in the  correct order. Ending the lesson Additional information Differentiation – how do you plan to give  more support? How do you plan to  challenge the more able learners? Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? support less able learners in writing by eliciting in small groups model topic sentences for their paragraphs  following speaking activity do a  quick spelling elicitation of words  learners have used to the board give more able learners challenge of sorting  jumbled model email from this section to find  where each paragraph starts/ends and to put  the sentences/paragraphs in the correct order. take in final pieces of writing for  feedback comment and  assessment Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links ICT links:  format and features of  email communication Answer the most relevant questions from the box on the left  about your lesson. Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic?  Did I stick to timings?  What changes did I make from my plan and  why? 29 Lesson plan LESSON: Module1 Lesson 11 School:  Date: CLASS:  Learning objectives(s) that this lesson is  contributing to Lesson objectives Teacher name: Number present:  absent: C10  S3  S6  R1  R6  W3  W8 All learners will be able to: use some language from the module to express views and write some relevant questions  accurately Most learners will be able to: use a range of language from the module to express views and write a range of relevant  questions accurately Some learners will be able to: use a wide range of language from the module to express views and write a range of relevant questions accurately Previous learning expressing likes and dislikes / basic subject and object question structures Plan Planned timings Planned activities Excel Resources Teacher  Notes Beginning the lesson S3 S6 C10 To discuss values and express own points  of view. Ask learners to discuss statements and  quotations To test knowledge learnt in this module   Explain the task. Allow Ss some time to   read   the   sentences   and   decide whether each one is true or false. Alternatively,   you   may   allow   Ss   to review   the   module   and   find   the relevant   information   to   help   them. Check Ss’ answers. Main Activities To write a quiz W3  W8  Explain the task and allow Ss time to look   through   Module   1   and   think   of quiz questions in pairs.  Tell Ss they can use the quiz in the previous   task   as   a   model.   Offer   an example.  e.g.   The   London   Eye   is   in Windsor. (F) Ss   swap   their   quizzes   with   another pair and do it and then report back to the class.  30 R6 R1 S3 Ending the lesson To read for coherence and cohesion; to  understand the author’s purpose   Explain   the   task   and   elicit   the meanings of the words in the list. Allow Ss some time to read through the song and fill in the missing words. Play the recording. Ss listen and check their answers. To read for information; to understand  purpose  Allow Ss some time to talk amongst themselves   in   pairs   and   think   about the question. Ask various Ss around the   class   to   say   why   home   is important to the singer. To personalise the topic    Ask Ss to give a reason why they like their homes. Ask Ss to complete the sentence from their own point of view. Elicit   answers   from   Ss   around   the class. Game Play in teams or pairs. Say the name of a  room. The other team/person says a piece of  furniture or an appliance we can find in this  room. A: bedroom B: bed Additional information Differentiation – how do you plan to give  more support? How do you plan to  challenge the more able learners? Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? prompt less able learners to ask a range of  questions with different question starters and  highlight areas of questions that need to be  corrected before proceeding to quiz provide challenge for more able learners to try and write another short verse for the song monitor question production in  group activity  monitor pronunciation of new  vocabulary from Module  Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links cross­curricular links: Music  [rhyme and meanings of lyrics] Answer the most relevant questions from the box on the left  about your lesson. Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic?  Did I stick to timings?  What changes did I make from my plan and  why? 31

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс

КТП 5 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
23.09.2019