Lesson plan
Оценка 4.7

Lesson plan

Оценка 4.7
Документация
docx
английский язык
1 кл
30.01.2017
Lesson plan
Lesson plan for 1 st grade Smiles book Author Virginia Evans and Jenny Dooley Translations by n. Mukhamedjanova Fhirst theme is Greetings and names Hello good bye! Today I want to write a lesson plan about Colours After the lesson pupils should answer the question What colour is it?
Colours.docx
LESSON 3: Unit 1 Colours. Date: CLASS: 1 Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to Lesson objectives School: №168 Teacher name:Zhumakozhaeva A Number present:  absent: 1.L3    recognise with support simple greetings recognise the spoken form of a limited range of basic and everyday  classroom words 1.S3  pronounce basic words and expressions intelligibly 1.S1make basic personal statements and simple statements about  objects All learners will be able to:  listen and repeat the names of all colours Most learners will be able to: recognise and name some colours   Some learners will be able to: recognise and name all colours Previous learning Greetings and names Plan Planned timings Beginning 10  minutes Planned activities (replace the notes below with Resources your planned activities) ORGANISATION MOMENT: (BT: apply) 1.Teacher invites learners to stand in a circle and to  greet each other, to ask and answer the questions:  What is your name? My name is..... How are you? I am fine, thank you. 2. Teacher asks learners to guess the topic of the  lesson by showing pictures: apple is green, orange is orange, ice­cream is white, taxi is yellow, etc.  Pictures: green apple,  orange, ice­cream,  grapes, taxi, etc.  Video “Colours” Flashcards: Colours Middle 15 ­25  minutes PRE­LEARNING (BT: remember) 1.Teacherpresents names of colours through short  visual presentation 2.Play a game “Tell the colour” (BT: recognise and  apply) There are flashcards of colours on the board.  Learners close their eyes and at this moment  Teacher takesaway one card. Learners should find  what colour is hidden. SINGNING 1.Learners sing a rainbow song (BT: practice) Rainbow song http://www.youtube.co m /watch? v=uTDJiPdz3L0 PRACTICE ( BT: name and apply) 1. Learners practice with each other to pronounce  colours intelligibly.Some of them should name  colours to each other and the others should raise  named colours. End 5 minutes REFLECTION  Teacher: Let`s name and raise colours.  Ex: Name Red andraise a Red pencil.  Colorful balloons Coloredpencils Additional information Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you plan to challenge the more able   Create mixed ability  pairs for speaking  activity.  Assessment – how are you  planning to check learners’ learning?   through questioning and  the redirecting of  questioning in feedback  activities through observation in  pair work Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links  Art Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.   Reflection Were the lesson  objectives/learnin g objectives  realistic?  What did the  learners learn  today?  What was the  learning  atmosphere like?  Did my planned  differentiation  work well?  Did I stick to  timings? What  changes did I  make from my  plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next  lesson?

Lesson plan

Lesson plan

Lesson plan

Lesson plan

Lesson plan

Lesson plan
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
30.01.2017