Lesson plan for 1st grade 'Colours'
Оценка 4.6

Lesson plan for 1st grade 'Colours'

Оценка 4.6
Разработки уроков
doc
английский язык
1 кл
30.09.2018
Lesson plan for 1st grade 'Colours'
Краткосрочный план урока предназначен для учеников 1 класса по обновленной программе. Ученики работают в группах, парах и индивидуально. Используются разные виды и технологии на всех этапах урока. Урок проходит в игровой форме. Полезен для учителей английского языка. Соответствует всем требованиям.Этот краткосрочный план урока предназначен для учеников 1 класса по обновленному содержанию образования. Межпредметная связь с предметом художественный труд.В разрезе уроков About myself является 4-ым уроком. В данном плане есть такие виды работ как групповая, индивидуальная и парная работы. Используется компьютерные технологии и технологии развивающего обучения.
1_5_English Grade 1 Unit 1 All about me Colours LESSON PLAN.doc
LESSON: Unit 1 All about me Colours Date: 1A­17.09, 1B,V­18.09 CLASS: 1 Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to Lesson objectives     School: Auliekol school­gymnasium named  after S.Baimagambetov Teacher name: Kozhagaliyeva Guldana  Zhenisovna Number present:  absent: 1.L3    recognise with support simple greetings recognise the spoken form of a limited range of basic and everyday  classroom words  1.S3  pronounce basic words and expressions intelligibly  1.S1  make basic personal statements and simple statements about  objects All learners will be able to: listen and repeat the names of all colours recognise with support simple greetings Most learners will be able to: recognise and name some colours recognise the everyday classroom words Some learners will be able to: recognise and name all colours   make basic simple statements about objects Previous learning Learners were introduced to colours in their English subject area  class. Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Resources ORGANIZATIONAL MOMENT  Pre­teaching. Teacher: How are you today?  Children: We are fine, thank you!  Teacher: Look at the picture and guess the topic of the  lesson. PPT  Plan Planned timings Beginning     The topic of the lesson is... Which colours can you already say in English? Can you recognize them?   Children: Apple is green   Orange is orange Ice­cream is white              Taxi is yellow                  Middle DEMONSTRATION Pupils pronounce basic words. Teacher: Watch! Listen! Repeat! Teacher presents the names of colors through a short  video presentation  purple, blue, yellow, pink, green and  pupils repeat .  2.Teacher shows the colours and the pupils name them  without the Teacher’s support  Pupils listen and recognise colours. PAINTING Teacher: You can see colors in the Art room.  1. Art teacher invites pupils to sit at the tables. Teacher  explains how to use paints and brushes. 2. Pupils are given worksheets with words of colours.  3. Pupils recognize colours and paint. Teacher: 1, 2, 3! Stop! SING­ A­SONG Pupils pronounce basic words and expressions  intelligibly. Pupils sing a “Colour Song” to revise the colours. PAINTING Teacher: Colour in and describe the pictures which you  hear and see in the song. Video Learn Colours with  Animal Erasers! https://www.youtube. com/watch?v=_      UIc18NlJMQ Color Songs  Collection Vol. 1" https://www.youtube. com/watch?v=  b8AKVfdAJuQ Teacher: Now we are going to practice to say colours. Repeat after me first: The apple is red. The tree is green. The ball is blue. The lemon is yellow. The hat is black. The juice is orange. Pupils come to the board one by one  and describe their  pictures. READING Pupils recognise and name colours. Teacher: You can see colours in the Library.  1.Introduce the Book  Librarian shows the learners the cover of the story and  introduces the title, the author and the illustrator. 2.Picture Walk book.  pictures.   Take the learners on a picture walk through the   Challenge the learners to look carefully at the  3.Read­Aloud  Point out to the learners that on each page a new  coloured rabbit is featured.   Say the English names of each coloured rabbit  and have the learners repeat it.  Librarian reads the story using props (all of the  colored rabbits)   Have the children sit in a circle and give each  child a coloured animal to hold.   Direct each learner with a prop to bring his prop  to the middle of the circle when each colored  rabbit is introduced in the story.  After reading the entire book, together as a class, say all of the names of the colored animals in the book  ASSESSMENT Pupils colour the rabbits according to the teacher’s  instructions. Crayons, worksheets End REFLECTION  What is your favorite colour?  How many colors do you know?  Where did we see colours today? Can you paint pictures with different colours?  Crayons, worksheets Additional information Differentiation – how do you plan to give more support?  How do you plan to  challenge the more able  learners?  Tasks were formulated at  all levels according to  Bloom’s Taxonomy levels       Support:  Questions that do not have  right or wrong answers       Challenging:  Evaluative questions  which promote further  discussion.   Application questions that  allow students to relate the  topic to their own lives and  experiences. Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links     through questioning and  the redirection of  questioning in feedback  activities through observing how  pupils  colour objects   that  are featured in the song through formative task  through observing how  pupils  identify the coloured animals from the book  Cross curricular link with  Art and Music, Literature  Learners will be safely  arranged and seated in front  of the monitor away from  electrical outlets and cables.  Use water based markers  Use water based paints  Ensure proper ventilation  for painting  Potentially hazardous  components include graphite and some pigments in  colored pencils  E­book: White Rabbit’s  Color Book by Alan Baker  Students learn to be patient  and helpful through pair  work Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most  relevant questions from the box on the left about your lesson.   Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic?  What did the learners  learn today?  What was the learning  atmosphere like?  Did my planned  differentiation work  well?  Did I stick to timings?  What changes did I  make from my plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?

Lesson plan for 1st grade 'Colours'

Lesson plan for 1st grade 'Colours'

Lesson plan for 1st grade 'Colours'

Lesson plan for 1st grade 'Colours'

Lesson plan for 1st grade 'Colours'

Lesson plan for 1st grade 'Colours'

Lesson plan for 1st grade 'Colours'

Lesson plan for 1st grade 'Colours'

Lesson plan for 1st grade 'Colours'

Lesson plan for 1st grade 'Colours'

Lesson plan for 1st grade 'Colours'

Lesson plan for 1st grade 'Colours'
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
30.09.2018