Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)
Оценка 4.9

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Оценка 4.9
Контроль знаний +1
docx
английский язык
10 кл—11 кл
19.01.2017
Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)
Материал может быть использован как основа монологического высказывания учащихся по теме "Реклама-двигатель торговли", а также как иллюстративный материал к урокам. Материал способствует расширению словарного запаса учащихся. Тексты сопровождаются подборкой необходимой лексики, что облегчает тренировку навыков чтения и способствует коррекции произносительных навыков. Задания предполагают обсуждение изученного материала по опорам. Все тексты подобраны соответственно тематике. Контроль понимания текстов для чтения осуществляется с помощью 2 тестов, причем один тест направлен на контроль понимания содержания, а второй на знание грамматики раздела. Чтение и выполнение тестовых заданий к тексту может быть использовано как заключительная контрольная работа.Упражнения данного материала могут быть использованы в качестве дополнительных заданий на закрепление грамматических знаний учащихся, а также для проведения дополнительных контрольных работ. К упражнениям даются ключи. Существенной особенностью подобранного материала является то, что все грамматические упражнения составлены с использованием лексики изучаемой темы раздела.
Are you influenced by advertising.docx
­ 1 ­ Are you influenced by advertising? Цитата­ “You can tell the ideals of a nation by its advertisements.”                                                                        Norman Douglas                                   Warm up                                                 Look at the photos. What can you see in the photos? Use the Key Words to  help you.  Key words­ advertisement ­объявление; реклама;  анонс advertiser ­ специалист по рекламе commercial ­ коммерческая телепередача to be interrupted by a commercial –  прерываться рекламой to produce ­ производить, выпускать; вырабатывать make you buy one thing instead of  another­заставлять покупать одну вещь вместо другой ­ 2 ­ competition ­конкуренция,  конкуренты give true information – предоставлять правдивую информацию put the pressure on consumers – оказывать давление на покупателей help you to choose best products – помогать выбрать лучший товар to appeal ­ привлекать, заманивать  Reading  Shop till you drop, spend till the end, buy till you die. We are all consumers. But  can we afford to continue a lifestyle that causes pollution and social injustice? Imagine a room filled with people talking about you. They are discussing your  likes and dislikes, your needs, your habits, your dreams. Who do you think they  are? Concerned parents? Wrong. These people are marketing directors. They spend millions of dollars and  thousands of hours doing market research to study your spending habits. Why?  The answer is simple: money. Teenagers are the largest­growing market in the world. According to one teen­ marketing expert, every year American teenagers spend $89 billion ­ $57 billion of their own money and $32 billion of their parents'. By some estimates, teenagers  also influence more than $200 billion in sales from shampoo to personal com­ puters. So it's vital for companies to capture the young consumer before the  competition does. 'How do we appeal to teenagers?' is a very important question  for those with something to sell. Television is the most powerful means for advertisers aiming at teens. MTV has  over 200 companies, from Levi Strauss and Reebok to Apple Computers, paying  top dollars to advertise on their prime­time programmes. According to the head of  Sales and Marketing for Pepsi­Cola, 'MTV is aimed at the segment we want to  reach: teenagers.' The New York advertising agency BSB Worldwide recently videotaped the  bedrooms of teenagers in 25 countries. Their goal? To find out what the 'global  teenager' is like. The videotapes revealed remarkable similarities: the same jeans,  the same trainers, the same posters of music and sport stars on the walls. What  interests ad agencies such as BSB Worldwide? Not only what you buy, but also  what music you listen to, what movies you go to, what you do in your free time. ­ 3 ­ They know more about you than you think. They know how to appeal to your  emotions. They know all your soft spots. Teenagers, watch out! Your lifestyle is being studied. Whether you are setting or  following trends, marketers everywhere are eagerly watching you, ready to react.  And preparing to sell you more, more, more. Vocabulary  Consumer ­ потребитель to afford ­ позволять себе to cause ­ служить причиной, вызывать social injustice ­ социальная  несправедливость habit ­ привычка concerned ­ озабоченный, беспокоящийся research – исследовательская работа,  изучение by some estimates – no некоторым оценкам to influence ­ оказывать влияние sale ­  продажа vital ­ (жизненно) важный, насущный to capture ­ завладеть, захватить, увлечь, завоевать powerful ­ сильный, мощный means ­(мн. ч. means) способ, средство top dollars ­огромные деньги prime­time programmes  ­передачи, которые идут в вечерние часы и которые смотрят максимальное количество телезрителей segment ­слой (населения)  goal ­ задача, цель to reveal ­ обнаруживать, показывать, открывать remarkable ­ удивительный, поразительный  similarity ­ сходство  trainers ­ кроссовки ad agency –рекламное агентство soft spot ­слабое, уязвимое место to watch out ­ остерегаться, быть начеку to set a trend ­ задавать направление, моду marketer ­ специалист по маркетингу eagerly  ­с нетерпением, жадно Comprehension Task1 Choose the correct word or words from the drop­down menu 1. Marketing directors spend millions of dollars and thousands of hours doing  market … to study your spending habits. ­ 4 ­ A) composition B) calculation C) research 2. … are the largest­growing market in the world. A) Adults B) Teenagers  C) Children  3. … is the most powerful means for advertisers aiming at teens. MTV has over  200 companies, from Levi Strauss and Reebok to Apple Computers, paying top  dollars to advertise on their prime­time programmes. A) Television B) Redio C) Internet   Keys : 1­ c 2­ b 3­ a Task2 Complete the sentences      1. By some estimates, teenagers also … more than $200 billion in sales from  shampoo to personal computers. 2. Teenagers, watch out! Your lifestyle is … . 3. Whether you are setting or following … , marketers everywhere are eagerly  watching you, ready to react. 4. The … of an advertising agency to find out what the 'global teenager' is like.    goal       being studied    influence            trends  Keys: • 1. influence • 2. being studied • 3. trends • 4. goal Task3 Are the statements true or false? 1. Internet is the most powerful means for advertisers aiming at teens.  2. Teenagers are the largest­growing market in the world.      3. Whether we like it or not, advertising is a powerful force, and all countries  have different ways of persuading people to buy something. ­ 5 ­ Keys: True­2,3  False 1 Task4 Translate these sentences: 1. It goes without saying that all of us are influenced by adverts, commercials,  brochures, bright pictures, sample sales and free gifts that are used to advertise  goods, service and I'd say a certain way of life. 2. In fact advertising has become part and parcel of our every day life.      3. Advertisements are all around us, not just on TV, radio and in the press, but  also at sports grounds, in shop windows, and on posters, carrier bags, badges, T­ shirts, trams and buses and even hot air balloons. Grammar focus Task 1 Click the correct answer 1.  Advertising often uses the language and pictures … that we should be  ashamed of ourselves for not buying a certain product for our families or  ourselves. 2. Advertisers play on our feelings, emotions, and especially our wish to be up­ to date and … . 3. I think that I shall never see          A billboard lovely as a tree.          Perhaps, unless the billboards … ,          I'll never see a tree at all.                                                        (Ogden Nash, "Song of the Open Road," 1933) 4. LIFE itself is a unique experience and it … any advertising. 1. a) to make us believe       b) making us believe     c) to make us to believe  2. a) knowledgeable      b) knowledgefull     c) knowledgebase 3. a) falls     b) fall     c) will fall 4. a)  needn’t     b) doesn't need ­ 6 ­     c) don’t need            Keys: 1­a 2­a 3­b 4­b/a Task 2 Put the words in brackets into the correct forms 1. The numerous ads … (exploit) our wish to be as good as others. 2. … (advertise) is a form of communication used to persuade an audience (viewers,  readers or listeners) to take some action with respect to products, ideas, or services. 3. Advertising messages are usually … (pay) for by sponsors.   4. Commercial advertisers often seek to generate … (increase) consumption of  their products or services through "Branding," which involves the repetition of an  image or product name in an effort to associate certain qualities with the brand in the minds of consumers.    Keys: 1. exploit 2. Advertising 3. paid 4. increased   3  Task   Complete the sentences with the words below 1. The New York … agency BSB Worldwide recently videotaped the bedrooms of  teenagers in 25 countries. Their goal? To find out what the 'global teenager' is like. 2. The videotapes … remarkable similarities: the same jeans, the same trainers, the  same posters of music and sport stars on the walls. 3. Advertising is a message … to promote or sell a product, a service, or an idea.  Advertising reaches people through varied types of mass communication. 4. Individuals, political candidates and their parties, organizations and groups, and  the government also … . The armed forces uses ads to recruit volunteers. 1. 1)  advertised                   2)  advertising                   3) advertise  2. 1) revealed                       2)  reveals                         3) revealing 3. 1) designs                         2)  was designed               3) designed 4. 1) advertises                     2) advertise                       3) advertised Keys: 1. advertising   2. revealed 3. designed    4. advertise ­ 7 ­  Speaking Task 1 Comment the following quotations 1. "[Advertising is] the first, second, and third elements of "success."                                                                                          P. T. Barnum. 2. "You can tell the ideals of a nation by its advertisements."                                                                                    Norman Douglas. 3. "Promise, large promise, is the soul of an advertisement."                                                                                      Samuel Johnson. 4. "Advertising may be described as the science of arresting human intelligence long enough to get money from it."                                                                                     Stephen Leacock. 5. "The best ad is a good product."                                                                                      Alan H. Meyer. 6. "Let advertisers spend the same amount of money improving their product that they do on advertising, and they wouldn't have to advertise it."                                                                                       Will Rogers. Task 2 Answer the questions l. Why has advertising become part of our life? ­ 8 ­ 2. Why is advertising a powerful force? 3. How can advertising influence you? 4. What kind of adverts are instructive? 5. What adverts can be helpful? 6. Why are Americans anxious about GE food? 7. Why doesn't life need any advertising?   Task 3 I. Do you agree or disagree with the following statements? 1. Advertising has become part of our life. 2. Advertising influences everyone. 3. None of advertisements tries to make us believe that we should buy a certain  product. 4. Ads persuade us to be as good as others. 5. All advertisements are ridiculous. 6. Commercials can't be instructive. 7. Adverts for health foods are nonsense. 8. Life itself needs advertising.  II. Role play. Your friend persuades you to buy an advertised shampoo. You  are hesitating. Task 3 I. Choose the right answer. 1. Advertising a) is a means of existence b) is a guarantee of success c) doesn't play any role d) a powerful force 2. The message of advertising is a) to show the right way of life b) to be true to life c) to teach people to choose the best and cheapest d) make people buy things 3. There are some ads that can be a) aggressive b) cruel c) instructive d) violent ­ 9 ­ 4. The ads people respect are the ones that a) show expensive goods b)offer something extraordinary c) persuade people to buy goods d)act responsibility 5. Life itself a) is like a colourful ad b) is a unique experience c) needs advertising d) can advertise everything Keys: 1) d 2) d 3) c 4) d 5) b II. Advertising: Good and bad points  Give the reason for your opinion. Good points Give true information Teach you how to get the best value for the money Are truthful Help you to choose best products Help to improve your taste People seem to be happy consumers Creative / / clever/ funny/ full of humour /fantasy  Present an honest, realistic image of a product Famous people endorse products Bad points  Do not about the products’ defects one ­ 10 ­ Make you buy one thing instead of another Are misleading Show life unrealistically Put the pressure on consumers  Are impossible to check Silly/ annoying  Convince people to buy things they don’t need

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "Are you influenced by advertising?" (английский язык 10-11 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
19.01.2017