Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)
Оценка 5

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)

Оценка 5
Контроль знаний +1
docx
английский язык
10 кл—11 кл
19.01.2017
Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)
Материал может быть использован как основа монологического высказывания учащихся по теме "Значение чтения", а также как иллюстративный материал к урокам. Материал способствует расширению словарного запаса учащихся. Тексты сопровождаются подборкой необходимой лексики, что облегчает тренировку навыков чтения и способствует коррекции произносительных навыков. Задания предполагают обсуждение изученного материала по опорам. Все тексты подобранны соответственно тематике. Контроль понимания текстов для чтения осуществляется с помощью 2 тестов, причем один тест направлен на контроль понимания содержания, а второй на знание грамматики раздела. Чтение и выполнение тестовых заданий к тексту может быть использовано как заключительная контрольная работа.Упражнения данного материала могут быть использованы в качестве дополнительных заданий на закрепление грамматических знаний учащихся, а также для проведения дополнительных контрольных работ. К упражнениям даются ключи. Существенной особенностью подобранного материала является то, что все грамматические упражнения составлены с использованием лексики изучаемой темы раздела.
The fascination of reading.docx
The fascination of reading    ­ 1 ­ The more we read, the more we learn, The more we learn, the more we understand what we learn, The more we understand what we learn, the more we like to read, The more we like to read, the more we read. Warm up Look at the photo. What can you see in the photo? Use the Key Words to help you. Key words­ light / heavy reading fiction / non­fiction travel books, romances, thrillers adventure, love stories detective stories fairy­tales and fantasies ghost stories and mysteries animal stories and family stories reference books to play important role to learn many things help to solve problems …can tell us a lot about … books help… discover new things escape from everyday life problems it’s a perfect way to… spend free time/ relax  to be a bookworm to be boring/annoying to give a headache to take too much time  enjoy reading to borrow books from the library to choose a book   Reading ­ 2 ­ Crispin is 16. He likes sport and he's good at school. He likes  studying languages but... he's never read a whole book. Is it possible? Certainly. Crispin is only one of the young people, who, according to  surveys by educational experts, have never managed to go through a book from  beginning to end. Let's get this clear: Crispin and his friends aren't stupid or ignorant. They know how  to read perfectly well and they've read a good number of short pieces: stories, fables,  cartoons and teenage magazine articles but the pleasure of reading has never  motivated them to choose a book and read the whole of it. Crispin's case worries a lot of adults: parents and teachers, but also children's writers  and editors. The number of young people who aren't reading is increasing. Even though they've  got interesting books at home suitable for their age group and school libraries full of  possibilities. Why do children today read so little? There are a lot of reasons. Some say television is to blame as it offers attractive  programmes which don't require the "effort" of reading. For others it's the fault of  schools which don't teach children to appreciate literature and its wonders. It's becoming easier all the time to meet children who know how to use computers or  consult video encyclopedias, but who don't know how to appreciate the fascination of reading. One children's writer says: "At the age of 7, I read a whole book alone for  the first time. For me it was a great victory. I discovered that the words and signs on  the pages became a real, exciting story in my head. For me it was as good as winning  a hard basketball match." Perhaps Crispin and his friends read so little because they've never really tried hard to do it. What's the reason, in your opinion, that young people today read so little?     Vocabulary fascination обаяние, прелесть, чары, колдовство survey исследование ignorant невежественный, необразованный fable  басня to motivate побуждать, мотивировать case случай adult взрослый editor редактор ­ 3 ­ to increase увеличивать suitable подходящий reason причина to blame] винить attractive привлекательный, заманчивый to require  требовать effort  усилие fault  вина to appreciate ценить encyclopedia энциклопедия victory победа to discover открывать, обнаруживать Comprehension Task1 Choose the correct word or words from the drop­down menu • 1. He likes studying …but  he's never read a whole book. • A) computers • B) languages • C) games • 2. Crispin is only one of the young people, who, have never …to go through a  book from beginning to end. • A) could  • B) have  • C) managed  • 3. His friends know how to read perfectly well and they've read a good number of short pieces: stories, fables, cartoons and teenage magazine articles but the  pleasure of reading has never … them to choose a book and read the whole of  it. • A) helped • B) found  • C) motivated  Keys : 1­ b 2­ c 3­ c Task2 Complete the sentences ­ 4 ­ • 1. Crispin's case worries …: parents and teachers, but also children's writers  and editors. • 2. The number of young people who aren't reading is increasing. Even though  they've got interesting books at home … their age group and school libraries  full of possibilities. • 3. Some say television is … as it offers attractive programmes which don't  require the "effort" of reading.  • 4. For others it's … schools which don't teach children to appreciate literature  and its wonders. suitable for                                the fault of    to blame a lot of adults   Keys: • 1. a lot of adults • 2. suitable for • 3. to blame  • 4. the fault of  Task3 Are the statements true or false? • 1. It's becoming easier all the time to meet children who know how to use  computers or consult video encyclopedias, but who don't know how to  appreciate the fascination of reading.  • 2. One children's writer says: "At the age of 17, I read a whole book alone for  the first time.  • 3. Perhaps Crispin and his friends read  not so much because they've never  really tried hard to do it. Keys: True­1, 3 False ­2 Task4 ­ 5 ­ Translate these sentences from the text • 1. Crispin is only one of the young people, who, according to surveys by  educational experts, have never managed to go through a book from beginning  to end. • 2. They know how to read perfectly well and they've read a good number of  short pieces: stories, fables, cartoons and teenage magazine articles but the  pleasure of reading has never motivated them to choose a book and read the  whole of it. • 3. One children's writer says: "At the age of 7, I read a whole book alone for  the first time. For me it was a great victory. I discovered that the words and  signs on the pages became a real, exciting story in my head. For me it was as  good as winning a hard basketball match." Grammar focus Task 1 Click the correct answer 1. Books can …when you are in the mood; they don't have to be taken in periodic doses. 2. Books …express every point of view; if you want a different point of view,  you can read a different book. 3. Poor reading may be a problem for you, but it is not a …one. 4. Books can express every point of view; if you …a different point of view, you  can read a different book. 5. Reading is probably the most important skill you …for success in your studies. 1.a) be read       2. a) could         3.a) hopeness        4.a) want     5.a)  need     b)  was read       b) can               b) unhope              b) wants      b) will need          c) reading          c)  must            c) hopeless            c) wanted     c) would need  Keys: 1­a 2­b 3­c 4­a 5­b Task 2 Put the words in brackets into the correct forms 1. Non­fiction books …(contain) real information and …(use) for education and  work ­ 6 ­ 2. Fiction books … (write) to give pleasure. They are also… (call) belles­lettres. 3. Books …(surround) us. They appeared ages ago and …(take) different forms. 4. The books … (copy) by hand and cost a whole fortune.  5.  There are many genres of books around us. They can …(divide) into fiction  and non­fiction books.  Keys: 1. contain, are used 2. are written, called 3. surround, took 4. were copied 5. be divided Task 3 Complete the sentences with the words below • 1. In reference books as well as in encyclopaedias you …find facts about  different objects and famous people, about countries and animals.  • 2. At school we use dictionaries …the meanings of words.  • 3. Historical books …different epochs and reigns of kings and queens. • 4. The plot of the book, on the contrary, is complex and there are many  • philosophical ideas …in the sequence of fantastical events and surroundings  Keys: 1.can  2.to learn    3. describe  4.built  Speaking Task 1 Comment the following quotations “Tell me what you read, and I will tell you what you are.”                                                                                                 J.W.Goethe “What is the use of a book,” thought Alice, “without pictures or onversation?”                                                                                               Lewis Carroll “No furniture is so charming as books, even if you never open them and read a single  word.”                                                                                                Syndey Smith “I would sooner read a time­table or a catalogue than nothing at all.”                                                                                             W.S.Maugham “Never read any book that is not a year old.”                                                                                             Ralph Emerson Task 2 Answer the questions  • 1.Why do we have to read more and more? ­ 7 ­ • 2.What kind of books do you prefer to read? • 3.Is it possible to live without books for you? • 4. How many classes of books do we distinguish? • 5. What is reading?  • 6. Why are books necessary? Task 3 Speak about a book or a story you have read, using the following pattern: • The book (story) is written by the well­known … writer…. • The title of the book (story) is…. • It’s a historical novel/ an adventure story/ a science fiction story /a novel of  everyday life… • The scene is laid in ….(place) in the …(time). • The plot of the book (story) is interesting. • The characters are well drawn. • The book tells us about a….who…. • There are some humorous /funny /sad /tragic  episodes in the book (story). • I could not help smiling /laughing /feeling sad /crying when I read about (how) … • To cut a long story short,…. • On the whole, the book (story) is …. It’s worth reading. • If you like …. I advise you to read it.

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)

Материалы к урокам по теме "The fascination of reading" (10-11 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
19.01.2017