Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)
Оценка 4.8

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)

Оценка 4.8
Разработки уроков +1
docx
английский язык
3 кл
03.03.2018
Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)
Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста Lesson plan Course book - V. Evans, J. Dooley, N.Bykova. Spotlight 3. – M.-Express Publishing\Prosveshcheniye Publishers, 2014 Module 5 “Furry friends” Lesson - 9 a Aim: By the end of the lesson the children will be able to describe the picture of an imaginary animal. Skills: listening, reading and speaking New language: active (head, legs, body, tail, thin, fat, short, long, “has got”, “It’s got a …”) Revision: mouth, nose, ears, big, small, words naming animals.
урок_анализ.docx
Кузьмин Сергей Александрович, 212-120-531 Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста Lesson plan Course book ­ V. Evans, J. Dooley, N.Bykova. Spotlight 3. – M.­Express Publishing\Prosveshcheniye Publishers, 2014 Module 5 “Furry friends” Lesson ­ 9 a Aim: By the end of the lesson the children will be able to describe the picture of an imaginary animal. Skills: listening, reading and speaking New language: active (head, legs, body, tail, thin, fat, short, long, “has got”, “It’s got a …”) Revision: mouth, nose, ears, big, small, words naming animals Stage Aim Teacher does (says) Pupils do Introductio Greetings. Introduction of a new Greets the pupils. Introduces Greet the teacher. Notes If necessary, the teacher may use L1 Listen to what they will learn in this module Name the animals (e.g. a bird, a frog, a chimp) n (2 min) Warm­up (3 min) Introducing the new words (matching) (10 min) module a new module page. To revise the names of animals To introduce the new words and do some exercises with them (to develop listening skills) Introduces the topic of the lesson (“Funny cows!”) and asks the pupils to name the animals they remember Using flashcards the teacher name the words (small nose, big ears, small head, big eyes, thin legs, fat body, short tail, long tail) and writes them on the white board.  Pupils listen to the teacher and repeat the words (listen to get the main idea) Pupils may repeat the words in chorus or one by one Removes the flashcards from the board, gives them to children, asks them to match Match the cars to the words written on the board. This task can be done in the form of a competition Кузьмин Сергей Александрович, 212-120-531 the cars to the words written on the board.  Asks the pupils to open their books and find ex. 1 p. 73. Plays the tape, asks the pupils to repeat. Shows the picture and says “It’s a cow. It’s got a big mouth!” Asks pupils to repeat, then make their own sentences (ex.1,2 p. 74) Show the picture of an imaginary animal, asks to read the example (Poggo has got a big head!) and describe the animal.  Open the books, listen for detail  and repeat Appendix 1 Listen, repeat, make their own sentences. Look at the picture, read the example, describe the animal.  Children work in pairs.  (Example: “It’s a chimp. It’s got big ears”) Appendix 2 Appendix 3 Asks pupils to divide into groups, gives out crayons and paper sheets, asks them to draw an imaginary animal and describe it to the class Fills in the evaluation chart for activities (Appendix 5) Divide into groups, to draw an imaginary animal and describe it to the class Appendix 4 After work the display is made. Fills in progress report After the lesson pupils cards (Appendix 6) put progress report cards in their portfolios To introduce the new grammar and  use it  (to develop listening, reading, speaking skills) To describe an imaginary animal using the example (to develop reading, speaking skills) To describe an imaginary animal (to develop  speaking skills, to personalise) To evaluate the work Appendix 1 Introducing the new grammar (case study) (10 min) Using the new words grammar in and new situation (10 min) Production (7 min) Assessment. Reflection. (3 min) Кузьмин Сергей Александрович, 212-120-531 Appendix 3 Appendix 2 Кузьмин Сергей Александрович, 212-120-531 Appendix4 Appendix 5 Кузьмин Сергей Александрович, 212-120-531 Appendix 6 Кузьмин Сергей Александрович, 212-120-531 Post – lesson reflection note     This lesson was taught with the pupils of the 3rd  class. There are 16 pupils in the class of ages 8­9. Speaking about learning styles of the pupils we can group them into 3 types of learners: visual (those who are good at drawing, arts and crafts), interpersonal (they are best in mixing with others, understanding others, leading) and logical (they prefer exploring patterns, logic).      Most of the pupils are interested in learning English, have a positive attitude to English classes and are very creative.            In   my   work   with   the   class   I   use   the   course­book   of   V.   Evans,   J.   Dooley,   N.Bykova.   Spotlight   3.   –   M.­Express Publishing\Prosveshcheniye Publishers, 2014. This course suits my pupils as it matches their learning styles. The materials for the lesson were taken from Module 5 “Furry friends”, Lesson  9 a. It was the first lesson on the module. That’s why more time Кузьмин Сергей Александрович, 212-120-531 was taken to introducing new vocabulary and grammar structures (head, legs, body, tail, thin, fat, short, long, “has got”, “It’s got a …”) and revising already known words (mouth, nose, ears, big, small, words naming animals).     The presentation stage began with revising words naming animals introducing new vocabulary. I tried to organize the stage so as to respond to the abilities of all the pupils­ visual learners (flash ­ cards, words written on the board), auditory learners (tape – recording), kinaesthetic learners (put the cards next to the written words).      At the practice stage I offered my pupils a series of exercises to develop their reading and speaking skills. They matched words and pictures, made sentences, discussed in pairs, drew pictures, described the picture according to the example.    At the production stage the students made a mini­project in groups, so everyone could find the task possible for his\her learning style (drawing, making sentences, presenting).    Analysing the results I can say that we reached the aim of the lesson ­ to describe the picture of an imaginary animal. 90% of pupils productively used new words and grammar structures in their descriptions. In the progress report cards 85% of pupils noted that they can identify animal body parts and describe the animal as very well,10% as OK and 5% as not very well. Besides, I think that the exercises were relevant to learners’ needs. They were fun, interesting, motivating and meaningful.

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)

Методическая разработка урока английского языка с детьми младшего школьного возраста с анализом (на английском языке)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
03.03.2018