Методическая разработка урока на тему "Вкусное угощение" (4 класс, английский язык)
Оценка 4.9

Методическая разработка урока на тему "Вкусное угощение" (4 класс, английский язык)

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
4 кл
25.01.2018
Методическая разработка урока на тему "Вкусное угощение" (4 класс, английский язык)
Бланк кроссворда
Урок Tasty treats.docx
Этапы урока 1. Мотивирование к учебной деятельности. Прием Логическая цепочка. Good afternoon. Glad to see you. Hope you are fine. Sit down. My name is Anna  Nikolaevna. I’m your English teacher for this lesson. Well. Let’s start. Look at the screen, please.(на экране hippo, salad, Birthday, for)(Слайд 1) You  can see 4 words. Use these words and make a sentence. (Birthday salad for hippo)  Great! What are we going to do at the lesson today? (have a birthday party, make a salad, invite guests) 2 мин 2. Организация познавательной деятельности. But where are the guests? Where are tasty treats? Today we are going to invite some guests to hippo’s birthday and make a tasty  salad for him. Start from the guests. They are animals of course.(открыть несколько букв в  слове) Прием Мозговой штурм. 1. I have some riddles (puzzles) for you:  It’s funny. It likes bananas (monkey)  It lives in water, but it is not  a fish.  It is kind and intelligent (dolphin)  It has a long neck and a lot of spots. It’s yellow and brown (giraffe)  It’s green. It’s fast. It has a long tail. It looks like a snake (lizard)  It’s green and long. It has a lot of teeth. It’s very dangerous (crocodile)   It’s very grey. It has a big mouth (hippo) 1мин 2. Now fill in the missing letters:  m…nk…y  dol… …i…  gi…a…fe  l…z…rd  cro…odil…  hi… …o 2мин Now let’s cook a birthday salad for our hippo. I have got some ingredients.  Игровой прием. 1. Touch, smell and try to guess what it is (определяют на ощупь и по запаху  продукты) salt  сoconut   olive oil     orange 2 мин lemon sugar tomato Will you please look at the screen. There is a rule. Let’s remember it. (Слайд 2)  ИКТ. Работа по образцу. Example: Pupil 1­How many coconuts do we need? (карточка)                 Pupil 2­ Not many.                 Pupil 1­How much sugar do we need?                 Pupil 2­Not much. 2 мин на случай если нужно будет вспомнить исч.  и неисч. сущ. 3. Закрепление и включение в систему знаний. 1. Work in pairs. Ask and answer. (Задание на экране) (Слайд 3) 2 мин. Фронтальная проверка. 1 мин Our salad is ready. It’s time to eat it. Where are our animals? 1. Let’s play a game which is called “Mime” (объяснить правила на русском  языке). Try to guess what animal it is. Физкультминутка с элементами  игры.  Lizard  Hippo  Giraffe  Crocodile  Monkey  Dolphin  2мин 2. Do the crossword  4мин 4. Рефлексия рефлексия «Незаконченные предложения». Каждому раздать листочек. Complete the sentences:  I know the following words   I can ask How… ? How…?  I can answer a…, not…, not …   5 мин  If you liked the lesson, clap.      Our hippo is very happy and it gives you these sweets. Раздаю конфетки от  именинника 1мин

Методическая разработка урока на тему "Вкусное угощение" (4 класс, английский язык)

Методическая разработка урока на тему "Вкусное угощение" (4 класс, английский язык)

Методическая разработка урока на тему "Вкусное угощение" (4 класс, английский язык)

Методическая разработка урока на тему "Вкусное угощение" (4 класс, английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
25.01.2018