Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”
Оценка 4.8

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Оценка 4.8
Мероприятия
docx
английский язык
Взрослым
15.03.2018
Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”
Содержание разработки направлено на ознакомление с основными экологическими проблемами, формирование и совершенствование навыков говорения и аудирования по данной теме, развитие творческих способностей и умения самостоятельно конструировать знания, анализировать и подводить итоги. Материал методической разработки представлен в виде кратких тематических сообщений, проиллюстрированных презентацией Power Point и видеороликами. Приложение 1 содержит тематические карточки с микротекстами и иллюстрациями для оформления постеров.
для размещения.docx
“ Современные проблемы экологии ” ЦЫКАЛОВА Т.Ю. Методическая разработка внеклассного мероприятия по дисциплине  ОУДб 02 “Иностранный  язык ” для студентов I курса  специальности 34.02.01. Сестринское дело 2017 Содержание Пояснительная записка…………………………………………………………...3 Цели мероприятия…………………………………………….…………………..4 План мероприятия ….…………………………………………………………….5 Ход мероприятия……….…………………………………………………………6 Использованные источники…………………………………………………….12 Приложение 1 ……………………………………………………………………13 2 Пояснительная записка Данная методическая разработка составлена в соответствии с рабочей программой по дисциплине  ОУДб  02 “Иностранный   язык ”  и предназначена для проведения внеклассного мероприятия при изучении темы ”Современные проблемы   экологии”     со   студентами  I  курса  специальности   34.02.01. Сестринское дело на базе основного общего образования. Предлагаемая разработка может быть использована и  для аудиторной работы студентов в качестве урока обобщения и систематизации знаний по данной теме. Содержание   разработки   направлено   на   ознакомление   с   основными экологическими   проблемами,   формирование   и   совершенствование   навыков говорения и аудирования по данной теме, развитие творческих способностей и умения самостоятельно конструировать знания, анализировать и подводить итоги. Материал   методической   разработки   представлен   в   виде   кратких тематических сообщений, проиллюстрированных презентацией  Power  Point  и видеороликами.   Приложение   1   содержит   тематические   карточки   с микротекстами и иллюстрациями  для оформления постеров.  3 Тема: «Current ecological problems». Цели: Образовательные: 1. Актуализировать лексические навыки в соответствии с темой на уровне предложения и сверхфразового единства. 2. Систематизировать знания, полученные при изучении темы “Современные проблемы экологии”. 3. Использовать межпредметные связи в обучении иностранному языку. Развивающие:  1. Содействовать развитию коммуникативной компетенции студентов. 2. Содействовать формированию речевой компетенции студентов на основе изученных лексических единиц, речевых и грамматических структур в рамках данной тематики. 3. Содействовать  развитию умения самостоятельно конструировать  знания, анализировать и подводить итоги. 4. Содействовать развитию умения работать в группе. Воспитательные: 1.   Стимулировать   интерес   учащихся   к   учебному   процессу,   в   частности   к изучению английского языка. 2.Содействовать   формированию   эмоционально­позитивного   отношения   к 4 процессу сотрудничества. 3.Содействовать формированию навыков взаимоконтроля и взаимопомощи по ходу выполнения задания. Оснащение: 1. Компьютер: ­ Иллюстрированное сопровождение устных сообщений  презентацией Power Point ­ Видеоролики 2. Раздаточный материал для оформления постеров. План мероприятия: I.Организационный   момент:   приветствие,   ознакомление   участников   и слушателей с целью и ходом проведения мероприятия. II. Вступительные слова ведущих.  III.   Тематические   сообщения   в   сопровождении   презентации  Power   Point   и видеороликов: 1. Air pollution 2. Water pollution 3. Soil pollution 4. Acid rain 5. Radiation 6. Rubbish IV. Оформление постеров. V. Защита творческих проектов. VI. Сообщение о проблемах окружающей среды в Таганроге. VII. Подведение итогов мероприятия. 5 Ход мероприятия: I.   Организационный   момент:   приветствие,   ознакомление   участников   и слушателей с целью и ходом проведения мероприятия. (слайд 1) ( Данное мероприятие является завершающим при изучении цикла тем экологической   направленности.     В   ходе   изучения   темы   студенты разделены на микрогруппы, которые ведут работу по сбору информации, подготовке сообщения и выполнению видеоролика по определенной теме. В аудитории студенты сидят микрогруппами). Hello, everybody! Today we are going to discuss one of the most urgent problems in the world, the problem of environmental pollution. As you know the problem is very actual nowadays and is discussed in many countries, it is covered on TV and mass media. Let's see the plan of our meeting (слайд 2) • Watching videos and speaking about the main problems of environment • Group working: Making posters • Discussing projects 6 • Discussing environmental problems in Taganrog. We   have   six   groups   here.   Each   group   will   speak   on   the   problem   they   have prepared. Let’s start our work! II. Вступительные слова ведущих.            Ведущий 1 (слайд 3) Environmental pollution is one of the most serious problems today. For thousands of   years   people   lived   in   harmony   with   environment,   but   the   development   of civilization   increased   man’s   harmful   interference   in   nature.   Man   invented machines and instruments and they pollute the world we live in. People dirty the air with gases and smoke, poison the water with chemicals and other harmful substances. Ведущий 2(слайд 4) Environmental pollution causes global warming, destruction of the ozone layer and other disastrous processes. Beautiful old forests disappear forever. This upsets the oxygen balance and many rare species of animals, birds, fish and plants disappear forever. The pollution of air and destruction of the ozone layer are the results of man’s attitude towards nature.           Ведущий 1 (слайд 5) Today we are going to speak about the most urgent environmental problems: Air pollution, Water pollution, Soil pollution, Acid rain, Radiation, Rubbish. III. Тематические сообщения в сопровождении презентации Power Point: Ведущий 1 (слайд 6) One of the most important environmental problems is water pollution. Let’s listen about it. (просмотр видеоролика) (Участники мероприятия просматривают ролик, затем слушают устное сообщение с электронным сопровождением.) Студент 1 Water pollution 7 People   pollute   their   surroundings   in   various   ways.  One  of   the   most important pollution is in the oceans. Many ships sail in the ocean water – fishing, carrying people, carrying oil. If a ship loses some of the oil in the   water,   or   trash   from   the   ships   is   put   into   the   ocean,   the   water becomes   dirty.   Fish   is   dying   in   the   sea   or   getting   contaminated. Fishermen catch contaminated fish and sell it in the markets. People may get sick from eating them. Lakes and rivers are polluted too. People dirty the   water   with   chemicals   and   other   substances.   Some   beaches   are considered dangerous for swimming. Ведущий 2 (слайд 7) The   development   of   industry   causes   air   pollution.   It   causes   global   warming, destruction of the ozone layer and other disastrous processes. This group will tell us about it. (просмотр видеоролика) (Участники мероприятия просматривают ролик, затем слушают устное сообщение с электронным сопровождением.) Студент 2 Air pollution Air   pollution   is   one   of   the   most   important   environmental   problems. Every year world industry pollutes the atmosphere with millions tons of dust and other harmful substances. They destroy the ozone layer which protects the Earth from the dangerous light of the Sun. People dirty the air with gases and smoke. Many cities cities suffer from smog. Cars and factories pollute the air we use. Motor vehicles fill the air with the noise. Badly polluted air can cause illness and even death. Ведущий 1 (слайд 8) 8 Acid rain is a kind of air pollution. The problem is very urgent today. (просмотр видеоролика) (Участники мероприятия просматривают ролик, затем слушают устное сообщение с электронным сопровождением.) Студент 3 Acid rain There are many consequences of damaging the environment. Acid rain is a kind of air pollution. It destroys the balance of nature.  It is caused by factories that burn coal, oil or gas and send smoke high into the air. The wind carries the smoke far from the factories. The rain in many places is not natural. It is full of acid chemicals. Ведущий 2 (слайд 9) People pollute the world in different ways. They damage the soil with fertilizers, chemicals and rubbish. Let’s listen about it. (просмотр видеоролика) (Участники мероприятия просматривают ролик, затем слушают устное сообщение с электронным сопровождением.) Студент 4 Soil pollution The   problem   of   soil   pollution   is   very   complicated.   People   use   fertilizers   and pesticides for growing crops. Too many fertilizers damage the soil, plants and animals. Factories discharge wastes and they pollute the soil. The pollution of soil reduces the amount of land available for growing crops. People ruin natural beauty by scattering rubbish and litter on the land. Ведущий 1 (слайд 10) Many countries face the problem of radiation. Radiation can be very dangerous and 9 cause illness. (просмотр видеоролика) (Участники мероприятия просматривают ролик, затем слушают устное сообщение с электронным сопровождением.) Студент 5 Radiation Radiation is an invisible pollutant. It comes from radioactive substances, nuclear  weapon testing  and  nuclear  power plants.  Small  emounts  of radiation are produced by electronic devices, computers, TVsets, Xray machines, microwave ovens. The exposure to large amounts can cause cancer.   The   amount   of   radioactive   waste   is   constantly   increasing. International   agreements   ban   testing   of   nuclear   weapons   in   the atmosphere. Ведущий 2 (слайд 11) Our cities and towns are badly polluted with rubbish. People put trash into rivers, along   the   roads   and   in   the   streets.   This  is  a  real  problem  today.   (просмотр видеоролика) (Участники мероприятия просматривают ролик, затем слушают устное сообщение с электронным сопровождением.) Студент 6 Rubbish. Environmental pollution brings ugliness to our naturally beautiful world. People ruin natural beauty by scattering rubbish on the land and in the water.  Factories   discharge   much  of  the   material  that  pollute   air  and water. They pollute the water with chemicals. Animals can eat rubbish 10 and   get   sick.   Rubbish   dirty   our   world.   People   should   clean   their surroundings. We should remember the three Rs: recycle, reduce, reuse. Energy and water should be reduced, reused, waste must be reduced. Some   types   of   wastes   can   be   recycled.    Old   paper,   metal   must   be recycled. We can reuse glass bottles, plastic containers.  Ведущий 1  The protection of the environment is a universal concern.  Ведущий 2 We must be very active to create a serious system of ecological security. IV. Оформление постеров. (слайд 12, 13) ­ Now we are going to do some group work. You are supposed to make posters covering   the   main   environmental   problems.   Each   group   will   get   some   paper, pictures and some texts. First give your poster a name, then formulate the problem, illustrate it with a picture and give some ideas to solve it.  You have about 10 min. to do it. (Преподаватель   предлагает   микрогруппам   оформить   тематические постеры. Каждая микрогруппа получает раздаточный материал. Слайд 13   иллюстрирует   технологию   выполнения   задания.   Время  выполнения задания­10 мин.) V. Защита творческих поектов. ­  Now  the  speakers  from  each  group will   tell  us  about   the problems  they’ve covered and suggest some ways to solve it. (слайд14) (Представители   микрогрупп   защищают   проекты   перед   аудиторией. Оформленные постеры крепятся на доске.) VI. Сообщение о проблемах окружающей среды в Таганроге. Ведущий 1 Our town suffers many environmental problems too. Let’s listen about them. 11 (слайд 15) Студент 8 (слайд 16,17,18,19) Environmental problems in Taganrog There are environmental problems in Taganrog too. Plants puff their wastes high into the air and upset oxygen balance. The water in the Azov   Sea   is   polluted,   many   fish   are   dying.   People   dirty   their surroundings   and   scatter   rubbish   everywhere.   Parks   and   squares   are often dirty. One can see paper, bottles, cans and tins in flowerbeds. If we want our town to be healthy and beautiful we must learn to protect it from pollution. Ведущий 2 But our town is very beautiful. We should take care about it and keep it clean. (слайд 20,21) VII. Подведение итогов мероприятия. (слайд 22) We’ve covered the most urgent environmental problems today. Hope you will think about nature and keep your surroundings clean. Thanks  for  work  and attention! Использованные источники: 1. http://www.sustainablebabysteps.com/kinds­of­environmental­pollution.html (10.12.2017 г.) 12 2. http://www.dinternal.com.ua/topics/environment­pollution (10.12.2017 г.) 3. http://www.uccee.org/Environmental_Pollution.html (10.12.2017 г.) 4. https://www.conserve­energy­future.com/pollutiontypes.php (10.12.2017 г.) 5. https    ://   www   .  google    .  ru   /  image (10.12.2017 г.) AIR POLLUTION Приложение 1 13 THE PROBLEMS: PEOPLE DIRTY THE AIR WITH GASES AND SMOKE CARS AND FACTORIES POLLUTE THE AIR WE USE POLLUTED AIR CAN CAUSE ILLNESS MANY CITIES SUFFER FROM SMOG Solution: FACTORIES MUST CONTROL THEIR WASTES. MORE TREES SHOULD BE PLANTED. THE PROBLEMS: Rubbish 14 People ruin natural beauty by scattering rubbish on the land and in the water. Factories discharge wastes that pollute air and water. Solution: PEOPLE SHOULD REDUCE POLLUTING ACTIVITIES. PEOPLE SHOULD CLEAN THE SURROUNDINGS 15 ACID RAIN  THE PROBLEMS: The waste gases cause acid rain.  Acid rain destroys the balance of nature. Plants and animals disappear, in many lakes fish are dying.  Our forests are dying from acid rains. Solution: PEOPLE SHOULD REDUCE POLLUTING ACTIVITIES. MORE TREES SHOULD BE PLANTED. 16 RADIATION THE PROBLEMS: Radiation comes from radioactive substances, nuclear weapon testing and nuclear  power plants.  The exposure to large amounts can cause cancer.  The amount of radioactive waste is constantly increasing.  Solution: INTERNATIONAL AGREEMENTS SHOULD BAN TESTING OF NUCLEAR WEAPONS SCIENTISTS SHOULD STUDY THE WAYS TO ELIMINATE RADIOACTIVE WASTE 17 THE PROBLEMS: Water pollution Ships lose oil in the water and the water becomes dirty.  Many fish are dying in the sea, others are getting contaminated.  People dirty the water with chemicals and other substances.  Some beaches are considered dangerous for swimming. Solution: WE MUST TAKE CARE OF NATURE GOVERNMENTS   SHOULD   ENFORCE   LAWS   THAT   REQUIRE ENTERPRISES TO REDUCE POLLUTING ACTIVITIES DON’T THROW TRASH INTO THE WATER! 18 THE PROBLEMS: Factories discharge wastes and they pollute the soil. Soil pollution The pollution of soil reduces the amount of land available for growing crops. People ruin natural beauty by scattering rubbish and litter on the land. Solution: FACTORIES MUST CONTROL THEIR WASTES. PEOPLE SHOULD REDUCE POLLUTING ACTIVITIES. 19 20

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”

Методическая разработка внеклассного мероприятия “ Современные проблемы экологии ”
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.03.2018