Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку «FOOD WE LIKE»
Оценка 4.6
Мероприятия
doc
английский язык
Взрослым
15.03.2019
совершенствовать коммуникативно-речевые навыки говорения, аудирования, чтения, письма; отработать произносительные навыки; обобщить и закрепить ранее изученный материал по теме «Еда»; создать условия для расширения знаний учащихся о здоровом питании, навыков здорового образа жизни, отрицательного отношения к вредным привычкам,
содействовать развитию мотивации к изучению иностранного языка, навыка языковой догадки, критического мышления, памяти; совершенствование внимания, самостоятельности суждений, создать условия для формирования представлений студентов о здоровом питании; воспитывать умения работать в группах; воспитывать у обучающихся самостоятельность, инициативу, ответственность.
метод.разработка.doc
Департамент внутренней и кадровой политики
Белгородской области
Областное государственное автономное образовательное учреждение
среднего профессионального образования
«Губкинский горнополитехнический колледж»
Методическая разработка
внеклассного мероприятия по английскому языку
«FOOD WE LIKE»
Преподаватель
английского языка:
М.В.Каплина Губкин, 2018
ОДОБРЕНО
УТВЕРЖДАЮ
Предметноцикловой комиссией
заместитель директора
Председатель _________/Ханина В.В./
_____________/Морозова Л.А/
Протокол №______ от _____________
Организацияразработчик:
ОГАПОУ «Губкинский горнополитехнический колледж»
Разработчик: преподаватель английского языка Каплина М.В.
Рецензент: Ханина В.В., преподаватель английского языка, отличник
профтехобразования РФ Цели: формирование коммуникативной, языковой компетенций c
применением информационных технологий.
Задачи:
Обучающий компонент: совершенствовать коммуникативноречевые
навыки говорения,
отработать
произносительные навыки; обобщить и закрепить ранее изученный материал
по теме «Еда»;
аудирования,
чтения,
письма;
создать условия для расширения знаний учащихся о здоровом
питании, навыков здорового образа жизни, отрицательного отношения к
вредным привычкам.
Развивающий компонент: содействовать развитию мотивации к
изучению иностранного языка, навыка языковой догадки, критического
мышления, памяти; совершенствование внимания,
самостоятельности
суждений.
Воспитательный компонент: создать условия для формирования
представлений студентов о здоровом питании; воспитывать умения работать в
группах; воспитывать у обучающихся самостоятельность, инициативу,
ответственность.
Планируемые результаты:
предметные: активизация лексики по теме «Продукты. Еда»;
совершенствование навыков говорения.
метапредметные:
регулятивные: умение обрабатывать информацию; формирование
коммуникативной компетенции студентов; умение творчески подходить к
выполнению заданий; контролировать и оценивать процесс и результаты своей
деятельности.
личностные: совершенствование навыков сотрудничества; умение выбирать
речевые средства для решения задачи.
коммуникативные: умение работать в группе, в паре, отвечать на вопросы и
задавать их, слушать, чётко выражать свои мысли, владеть формами
монологической и диалогической речи. Технология: ИКТ, здоровьесберегающая и игровая технология.
Формы работы: фронтальная, групповая, индивидуальная
Тип мероприятия: внеклассное мероприятие
Образовательные ресурсы, оборудование: компьютер, мультимедийный
проектор, презентация, выставка поделок тематической направленности,
готовая продукция
Прогнозируемый результат:
В ходе внеклассного мероприятия обучающиеся демонстрируют освоение
следующих общих компетенций:
ОК 2. Организовывать собственную деятельность, исходя из цели и
способов ее достижения, определенных руководителем.
ОК 3. Анализировать рабочую ситуацию, осуществлять текущий и
итоговый контроль, оценку и коррекцию собственной деятельности,
нести ответственность за результаты своей работы.
ОК 4. Работать в коллективе и команде, эффективно взаимодействовать
с коллегами, руководством, клиентами
ОК 9. Использовать информационные технологии в профессиональной
деятельности;
Участники: обучающиеся группы ТЭМ9т
Подготовительная работа:
преподаватель составляет методическую разработку;
студенты определяют состав команд, их названия и девиз.
Ход мероприятия I. Приветствие
Teacher: Good afternoon, students and our guests! I am glad to see you here! How
are you?
Students: We are fine, thank you. And how are you?
Teacher: I’m OK too. Many years ago our ancestors said: "Live not to eat but eat
to live". Of course, we can't live without food. Our theme is «Food we like»
(Слайд 1)
II. Определение темы и целей мероприятия
Teacher: Now we shall organize a competition called “Food Marathon”. Two
teams will take part in a game of the most quickwitted and the cleverest. It’s time
to introduce yourselves. Who is the captain of the 1st team?
Student 1: I’m the captain of the team. The name of our team is “Bounty”. Our
motto is “We enjoy food!”
Teacher: Who is the captain of the 2nd team?
Student 2: I’m the captain of the team. The name of our team is “Snickers”. Our
motto is “ You are what you eat!”
(Состав команд, их названия и девиз определяются заранее).
Teacher: Students, today we'll speak about healthy and useless food. We'll puzzle
our brains, we'll be engaged in creative work. All of you have a good chance to
improve your English during the game. I have invited a competent jury to count
the points. The members of our jury are …
Now I’m going to teach you how to play this game. (Слайд 2) The game has 7
contests, they are:
1. The tonguetwister
2. The proverbs
3. The categories
4. "Find the stranger"
5. The puzzles 6. The anagrams
7. Crossword
Well, I wish you success. Be active, honest and helpful!
III.Основная часть
1. Teacher: And now we come to the 1st contest of the game called “The tongue
twister”. I need 1 pupil from each team. You should read the tonguetwister as
quickly as you can.
You have 1 minute at your disposal. Each team can get 5 points. (Слайд 3)
Betty Botta bought some butter,
"But," she said, "this butter's bitter.
If I bake this bitter butter,
It would make my batter bitter.
But a bit of better butter
Would make my batter better".
2. Teacher: The 2nd contest is to match the proverbs with their equivalents. You
can get 1 point for each right answer. Look at the screen, please. (Слайд 4)
Tastes differ. Кто по яблоку в день съедает, у того доктор не
бывает.
An apple a day keeps the doctor away. Аппетит приходит во время еды.
The appetite comes with eating. Кашу маслом не испортишь.
Too much butter won’t spoil the porridge. О вкусах не спорят.
Eat at pleasure, drink with measure. Голод лучший соус.
Hunger is the best sauce. Ешь в удовольствие, пей в меру.
3. Teacher: Now, remember the words according to our topic.
Continue the list of words. There are food products here. Your task is to divide
these words into 5 categories: vegetables, fruit, drinks, fast food, sweets. Write
down your answers on a sheet of paper. (Cлайд 5) Ответы:
Vegetables: carrot, cauliflower, aubergine, pea.
Fruit: cherry, apricot, pineapple, peach, pear.
Drinks: coffee, milk, tomato juice, tea, cocoa.
Fast food: hamburgers, chips, hot – dogs, crisps, pizza.
Sweets: icecream, chocolate, cake, lollipops, sweet.
Teacher: Are you ready? Our jury checks your answers. Each team can get 5
points.
4. Teacher: Attention, please! The 4th contest is "Find the stranger". Look at the
screen, please, and find the odd words. You can get 1 point for each right answer.
(Слайд 6)
1) Cheese, coffee, kiwi, chips.
2) Sausage, water, juice, tea.
3) Butter, fish, milk, porridge.
4) Honey, candy, icecream, cutlet.
5) Cucumber, pear, apple, grapes.
5. Teacher: Shall we play one more game? I have some puzzles for you. You can
get 1 point for each right answer.
1. This fruit is orange, like the sun. (Orange)
2. This is a vegetable. It’s good for our eyes. (Carrot)
3. This vegetable can be red and yellow. (Tomato)
4. It can swim very well. (Fish)
5. Cake, lollipops, chocolate –these are ________. (Sweets)
6. We drink it. It can be orange____, apple___ or pear_____. (Juice)
7. It’s sweet, dark, brown or white. (Chocolate)
8. It’s cold and sweet, all the children like it. (Ice cream) 6. Teacher: The 6th contest is "The anagrams". You can get 1 point for each right
answer. (Слайд 7)
O O C C T E H L A (chocolate)
A E H R G M B R U (hamburger)
TA O S E T O P (potatoes)
S H M O O M U R S (mushrooms)
B C E C R R U U M (cucumber)
C O R A R T S (carrot)
7. Teacher: Look at the crossword and find 17 words connected with food. They
go across and down. You can get 1 point for each right answer. (Слайд 7,8)
L
A
C
V
Y P N C R I
Z O B
S P S M
P B A N A N A
M U S T
B
E
Z Q A M O Y R
A K N B T R R
A M
Y J
K G F
T G H O D F G H A
B
A
H J
C O N F G R
K F
S H T
I
A P E L
Y U I
A
H O N E Y
S D F
R
A
B U B
G R Z
R E A D
K L P E
I
B
V E G E
T A
B L
E I
Z
X C V
C
E W E C E
B N M L P G J
L B G U
R E A Game « What is it? »
Teacher: Now we have a rest. Участнику завязывают глаза, он должен на ощупь
отгадать, что это за продукт.
salt, sugar, flour (соль, сахар, мука)
potato, orange, apple (картофель, апельсин, яблоко)
rice, coffee , buckwheat (рис, кофе, гречка)
«Draw Grapes»
Teacher: Who will take part at next task? Участнику завязывают глаза, он
должен нарисовать гроздь винограда.
Thank you, students. Nice job!
Teacher: So, our “Food Marathon” is over. Now we speak about healthy eating.
You know the proverb «You are what you eat». It means that if you eat healthy and
useful food you can be healthy, strong. (Слайд 9)
Look at the screen, please, and name the seven important things that provide the
human body vital energy:
Carbohydrates Protein Fluid Vitamins Fats Minerals Fibre
Teacher: Answer my question: Why are they important? (Слайд 10)
Complete these sentences:
Carbohydrates Protein Fluid Vitamins Fats Minerals Fibre
… cleans the inside of the body. Fibre Fluid
… make your bones and teeth strong. Minerals
… is important for blood. Vitamins Fibre Minerals
… are useful for eyes and skin. Vitamins
…promote metabolism. Protein Fluid
… give you energy. Carbohydrates Fats … helps you to grow and increase the body’s immunity. Vitamins Minerals
”The Food Pyramid”
Teacher: Look at the screen. You see ”The Food Pyramid”. (Слайд 11)
Different kinds of food are at different levels of the pyramid. You see the bottom
of the pyramid is the biggest part. Name what it has… About 50% of our healthy
eating should be these products. At the second level are fruit and vegetables, such
as …. These should be about 30% of our diet. Above fruit and vegetables are
proteinrich food like meat, fish, beans and milk group: cheese, yoghurt … This
food should be about 18% of your diet. The top of the pyramid is the smallest part.
It has food you should eat only sometimes because they are fat, sugar.
«Do you want to be healthy? »
Teacher: Look at the screen. This boy describes his meals. (Слайд 12)
Read, please.
I am 120 kg. I usually have coffee and cakes for breakfast and sometimes I have
bacon with eggs too. At 11 o clock I often eat a bar of chocolate and some biscuits
or sandwich. I usually have a big lunch, for example, sausages and chips. Then I
have ice cream, which I love. When I watch TV I have tea and sweets. For dinner I
usually have meat and potatoes. Before I go to bed I have a cup of hot cocoa and
some small cakes.
Teacher: Imagine, please. He is your friend. Let’s give him some advices about
healthy eating habits. You must make up sentences using verbs should /
shouldn’t.
Teacher: At last make sinquan according to our topic.
Conclusion.
Teacher: I would like to finish our work. We’ve repeated vocabulary, we’ve
spoken about healthy and useless food. We’ve puzzled our brains. You’ve given
advice. You’ve worked hard today!
Let’s count your points. The winner is… But I give the presents to everyone. Reflection.
Teacher: I liked your answers. I hope you enjoy our work. Express your opinion.
(смайлики)
This is a magic apple. The apple is a symbol of health. Pass it to your guests with
best wishes to him/her: «To be healthy”. (стикеры)
Thank you for the attention.
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку «FOOD WE LIKE»
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку «FOOD WE LIKE»
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку «FOOD WE LIKE»
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку «FOOD WE LIKE»
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку «FOOD WE LIKE»
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку «FOOD WE LIKE»
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку «FOOD WE LIKE»
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку «FOOD WE LIKE»
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку «FOOD WE LIKE»
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку «FOOD WE LIKE»
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку «FOOD WE LIKE»
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.