Открытый урок по английскому языку на тему "Environmental problems/ Экологические проблемы" 7 класс
Оценка 5

Открытый урок по английскому языку на тему "Environmental problems/ Экологические проблемы" 7 класс

Оценка 5
Документация
docx
английский язык
7 кл
24.02.2018
Открытый урок по английскому языку на тему "Environmental problems/ Экологические проблемы" 7 класс
Открытый урок по английскому языку на тему "Environmental problems/ Экологические проблемы" для учащихся 7 классов, в плане описаны виды работ детей, а именно парная, групповая, также представлен дидактический материал. Работа с новыми словами, составление предложений, просмотр видеоролика, составление кластера. На рефлексивном этапе предложено заполнить рефлексивный дневник, ответить на вопросы.Поурочное планирование
урок на 4.12.docx
Lesson1 Unit 4 Space and Earth  Environmental problems/ Экологические проблемы Date:5.12 Grade:7 Learning objectives(s) that this  lesson is contributing to School: 6 Teacher name: T.Vyrvinskaya absent: Number present:  7.C6 Organise and present information clearly to others. 7.L2 Understand with little support most specific information in extended talk on a limited range of general and curricular topics. 7.S1 Use formal and informal registers in their talk on a limited range of  general and curricular topics. C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings All learners will be able to:            identify most ecological problems topic related words;            pronounce most topic related words correctly; Most learners will be able to: express ideas on the topic; Some learners will be able to:  recognise all the topic related words correctly both in spelling and  pronunciation;  discuss topic related questions learn new vocabulary  Respect Science  Studies ­ Projector or Smart board to show a presentation Students will understand that every person is a representative of the  universe. ­ Students will understand the importance of recognition  about the  universe around them as they realize the world doesn't end outside the  front door Everyday classroom instructions will ensure that safety measures are  provided to prevent from the accidents in a classroom. The classroom is  aired before the lesson. Lesson objectives Language objective Value links Cross curricular links Previous learning Use of ICT Intercultural awareness Kazakh culture Pastoral Care Health and Safety Resourc es Planne Start d 3 min 5 min Planned activities 1.Leading­in stage (W) Teacher asks students about the date and day of the week and discusses the rules of  behaviour in a classroom.  Warm­up Teacher shows a video about ecological problem and asks them what they know about it.  Today we have our lesson on the topic “Environmental Problems”. 2. Teacher tells the students the objectives of the lesson know the ecological problems of the planet pronounce the words of the problems accurately It’s a wonderful world we live in. It is our Earth. For thousands of years the Earth has given support to all forms of life – human beings, animals, birds, fishes, insects and plants. But  now people all over the world think about our planet. They think about air, water, plants  and animals on the Earth. They say our planet is in danger. We have very serious  environmental problems on our Earth. Who can say what these problems are? Answer the questions. НП  Do you care about the environment?                   Do you protect the environment? How do you help the environment?                      Do you plant trees? Do you plant flowers?                                           Do you keep your schoolyard clean? Do you know the problems of the environment?   Does the government control air  pollution, water pollution? What does the environment need today? T: First of all we will review some words and word combinations on this theme. Teacher writes the name “ecological problems” on the board and inspires students to think  about they know. Students present their ideas to the whole group (whole group discussion) Teacher elicits answers on the board.  Teacher informs students about the topic of the lesson “ecological problems” and Middle 15 min   12 min End 5 min introduces the lesson objectives.  3. The main part of the lesson Vocabulary: Do you know the English equivalents of these Russian expressions? ecology environment environmental problems to protect the environment to be polluted by air pollution water pollution to drop litter to clear litter away rubbish garbage to throw away to be in (out of) danger to avoid doing smth.  acid rain habitat ozone layer True or false Work in pairs. Are these sentences true or false?КМ True False a) People are faced with the problems of pollution b) Water is polluted c) Air is polluted d) Food is healthy e) Soil is polluted f )  Wide use of the natural resources the destroys  biological balance of the environment. ­ Match the words in the box with the phrases below. КМ air soil                 animals petrol stations water pollution the environment trees plants food are harmful die from pollution is not healthy are killed for meat, skin and fur is one of the problems of the environment is polluted (x3) are cut need protection T: Ready? Let’s check. Look the video.  Teacher organize the work in groups. Every group receive the text and give the solution of  the problem. presentation True                                  False a) If we pollute the water, fish will die. b) If we pollute the soil, food will not be healthy. c) If we pollute air, people will not be healthy. d) If we don't help of the environment, it'll be too late. e) If the govenment doesn't control air pollution, water pollution, we'll regret it. Plenary One by one students present new information they learnt from the lesson (it can be one  word, fact etc.)  Рефлексия Ребята, впишите в каждую колонку таблицы ответ на вопрос: handou ts 2  http://s pacera cers.or g/pdf/s olar­ system ­ cards.p df  solar  system cards  http://s pacera cers.or g/en/pa rents­ educat ors/less on­ plans/p lanet­ jumble Что понравилось на уроке? Что не понравилось на уроке? Любопытные факты, о которых узнали. Что бы ещё хотелось узнать? Additional information Differentiation – how do you plan to give more  support? How do you plan to challenge the more able learners? Differentiation by support More support:   Monitoring  Allow thinking time. More­able learners:   Encourage students to participate in discussions  providing level related questions Assessment – how are you planning to check  learners’ learning?  The teacher observes,  guides and monitors the students helping with  spelling. Oral feedback  after completing tasks. Critical thinking it stretches their  imaginations and  thinking forcing them  to contemplate the stars and planets to be in (out of) danger to avoid doing smth.  acid rain habitat ozone layer True False water pollution ecology to drop litter environment to clear litter away environmental problems rubbish to protect the environment garbage to be polluted by to throw away air pollution Work in pairs. Are these sentences true or false?КМ a) People are faced with the problems of pollution b) Water is polluted c) Air is polluted d) Food is healthy e) Soil is polluted f )  Wide use of the natural resources the destroys biological  balance of the environment. air soil                 animals petrol stations ­ Match the words in the box with the phrases below. КМ water pollution the environment trees plants food are harmful die from pollution is not healthy are killed for meat, skin and fur                          is one of the problems of the environment is polluted (x3) are cut need protection True                                  False a) If we pollute the water, fish will die. b) If we pollute the soil, food will not be healthy. c) If we pollute air, people will not be healthy. d) If we don't help of the environment, it'll be too late. e) If the govenment doesn't control air pollution, water pollution, we'll regret it. ecology environment environmental problems to protect the environment to be polluted by air pollution water pollution to drop litter to clear litter away rubbish garbage to throw away to be in (out of) danger to avoid doing smth.  acid rain habitat ozone layer Work in pairs. Are these sentences true or false?КМ a) People are faced with the problems of pollution b) Water is polluted c) Air is polluted d) Food is healthy e) Soil is polluted f )  Wide use of the natural resources the destroys biological  balance of the environment. True False air soil                 animals petrol stations ­ Match the words in the box with the phrases below. КМ water pollution the environment trees plants food are harmful die from pollution is not healthy are killed for meat, skin and fur                           is one of the problems of the environment is polluted (x3) are cut need protection True                                  False a) If we pollute the water, fish will die. b) If we pollute the soil, food will not be healthy. c) If we pollute air, people will not be healthy. d) If we don't help of the environment, it'll be too late. e) If the govenment doesn't control air pollution, water pollution, we'll regret it. Water Pollution Water pollution is one of the famous and one of the largest problems in our world. People in Africa cannot drink  clean water; their children die because a big part of our water has been polluted. Children in Kenya often have to  go many kilometers to collect drinking water. At all over 2 million people don't have clean water. And we do not  know how it will be in future. But the pollute water killed animals and plants too. There is no ocean or sea, which is not used as a dump. Many  seas are used for dumping industrial and nuclear waste. This poisons and kills fish and sea animals. "Nuclear­ poisoned" fish can be eaten by people. Many rivers and lakes are poisoned too. Fish and reptiles cannot live in them. There is not enough oxygen in the  water. In such places all the birds leave their habitats and many plants die. If people drink this water they can die  too. It happens so because factories produce a lot of waste and pour it into rivers. So they poison water. But we MUST keep our planet and water of our planet clean. If we want to live, we should guard our clean water  and do not pollute them because we could live without food about a month but without water we could die in 4­5  days. Let's keep our water clean! Air Pollution Obviously air is essential for every life being on our planet — for people, animals and plants. Without air no life  on Earth could exist. But today we face one urgent problem — the industry keeps on developing and it results in  air pollution. There are so many factories around that exhaust wastes into the air. If you live in city you have  certainly noticed how hard it is to breath sometimes. This happens because of huge amount of cars and their  exhausts. In some countries there is even a law that allows families to have only one car to reduce the amount of  harmful substances that they throw into the air. Why is air pollution so dangerous? Of course the first reason is that we need fresh air to breathe. Another reason is greenhouse effect. Around the Earth we have an ozon layer which saves us from the harmful effect of ultraviolet  radiation. All the wastes we throw into the air destroy the ozon layer and more radiation penetrates into the  atmosphere. Consequently, the air becomes hotter and this is called greenhouse effect which results in global  warming. Why is global warming dangerous? It causes ice to melt and this can lead to world flood. There are still some measures people can take to reduce air pollution. First of all factories should use special filters on their smoke stacks. People should decrease logging and the thing every person can do is to plant more trees. In  our city we have a special event when people plant trees along the embankment. I think this is very useful. We  should also make everyone aware of global problems and have special ecological education at schools. Because  we have only one planet to live and we must save it. Unfortunately we must save it from ourselves. Soil Pollution. Soil pollution is a major problem today. The main sources of soil pollution are industrial waste and the use of  pesticides and insecticides. The destruction on forests, rising salinity in the soil and erosion of farmlands affect  soil pollution fertility. Even killing insects leads to ecological imbalance as insects provide food for birds. Fruit  and vegetables sprayed with chemicals affect their health.     Soil pollution is directly proportional to the volume of industrial waste, the use of pesticides and insecticides, the  destruction of forests, rising salinity in the soil, erosion of farmlands. Soil pollution is inversely proportional to  people health.

Открытый урок по английскому языку на тему "Environmental problems/ Экологические проблемы" 7 класс

Открытый урок по английскому языку на тему "Environmental problems/ Экологические проблемы" 7 класс

Открытый урок по английскому языку на тему "Environmental problems/ Экологические проблемы" 7 класс

Открытый урок по английскому языку на тему "Environmental problems/ Экологические проблемы" 7 класс

Открытый урок по английскому языку на тему "Environmental problems/ Экологические проблемы" 7 класс

Открытый урок по английскому языку на тему "Environmental problems/ Экологические проблемы" 7 класс

Открытый урок по английскому языку на тему "Environmental problems/ Экологические проблемы" 7 класс

Открытый урок по английскому языку на тему "Environmental problems/ Экологические проблемы" 7 класс

Открытый урок по английскому языку на тему "Environmental problems/ Экологические проблемы" 7 класс

Открытый урок по английскому языку на тему "Environmental problems/ Экологические проблемы" 7 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
24.02.2018