Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)
Оценка 5

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
26.02.2017
Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)
Урок-повторение, контроль знаний по теме "Еда". В процессе урока учащиеся демонстрируют усвоение лексики по теме, усвоение употребления структуры there is/there arе;, some, any. Учащиеся демонстрируют навыки аудирования, чтения, навыки диалогической речи по теме, навыки перевода предложений, содержащие структуру there is/there are.Разработка урока в 6классе
Урок английского языка в 6 классе.docx
Урок английского языка в 6 классе Тема урока: "Моя любимая еда" Цели урока: образовательная: оценить и скорректировать знания, полученные по данной теме; совершенствовать коммуникативные компетенции; информировать о здоровом питании как об одном из аспектов здорового образа жизни воспитательная: сформировать гуманные отношения (терпимость, тактичность, вежливость, доброжелательность, честность), дисциплинированность, ответственность, само- и взаимоконтроль развивающая: развить память, мышление, речь, сенсорную сферу (развитие тонкости различения звуков, интонаций речи) Тип урока: урок контроля, оценки коррекции знаний, умений, навыков Форма урока: смотр знаний Ход урока I. Организационный момент -Goodmorning! -Glad to see you! (We’re glad to see you too!) -Alina, how are you? (I’m fine! Thank you! How are you?) -I’m all right, thanks. Nastya, and what about you? -So am I, thanks. Please sit down. What date is it today? What day is it today? -Today we have last lesson on the topic "My favourite Food". You are to perform your skills. We are going to answer the questions, to play the game, to read the text, to listen to the dialogue. You’ll act out dialogues. II. Речевая разминка Will you answer my questions? 1. Do you like to eat a bar of chocolate for breakfast? 2. What bread do you prefer black or white one? 3. Do you like to eat sweets? 4. Do you have a cup of tea or coffee for lunch? 5. What is your favourite food? 6. What is your favourite drink? 7. Do you like porridge with butter? 8. What fruits do you love? 9. Do you eat fast food? 10. Why fast food isn’t good? Учитель в быстром темпе задаёт детям вопросы, побуждая их давать краткие и полные ответы. III. Фонетическая зарядка I like honey on my bread, I like salad, I like eggs. I drink water all day long. All these things make me strong. IV. Контроль знания лексики Let’s play the game "What is it?" There is a list of topical words and their meanings. You are to match them. I variant 1 drink A яблоко 2 enjoy B суп 3 potato C капуста 4 carrot D хлеб 5 pear E пицца 6 cabbage F чеснок 7 garlic G груша 8 plum H морковь 9 Would you like…? I картофель 10 apple J слива 11 bread K пить 12 pizza L наслаждаться 13 soup M Не хотите ли..? II variant 1 eat A минеральная вода 2 I like… B йогурт 3 cucumber C овощ 4 vegetable D редис 5 porridge E сахар 6 butter F чизбургер 7 ham G масло 8 cheeseburger H огурец 9 sugar I ветчина 10 yog(h)urt J каша 11 mintral water K курица 12 radish L кушать, есть 13 chicken M Я люблю… Please change your papers, check them up using keys and mark according to criteria. Keys I variant Keys II variant 1 k 1 l 2 l 2 m3 i 3 h4 h 4 c5 g 5 j6 c 6 g7 f 7 i8 j 8 f9 m 9 e10 a 10 b 11 d 11 a12 e 12 d13 b 13 k Criteria:Mistakes Marks (ошибки) (оценки) 0-1 - 5 2-3 - 4 4-5 - 3 >5 - 2 V.Find the odd one out 1.Water, tea, sweet, juice. 2. Ice cream, chocolate, pepper, honey. 3. Grapefruit, orange, lemon, rice. 4. Potato, bacon, carrot, tomato. VI.Физ.минутка VII. Контроль умения аудировать Listen to the dialogue "In the Cafe" attentively. I will read it twice. Then you are to mark in the card what the visitor orders. "In the Cafe" -- Can I have chicken with rice, green salad and chocolate ice-cream? -- Yes, please. We have very good chicken today. -- Well, I’d like black coffee with sugar and a piece of cake. -- Yes, sir. Card for students: a) Chicken salad and fish with vegetables, chocolate ice-cream. b) Pizza with vegetables and tomato and cucumber salad, orange juice. c) Chicken with rice, green salad, chocolate ice-cream, black coffee with sugar, a piece of cake. (Дети отмечают один из вариантов и сдают работы учителю) VIII. Повторение Is there/ are there any Use the words in brackets in your questions. Start with: Is there/ Are there any, What… Model: Is there any salt in this omelette?-Yes, there is. What is there in this omelette?- There a lot of eggs, a lot of cheese, some milk, some salt and some butter. 1.Cheese and egg omelette (salt) 2. Vegetable soup (meat) 3. Bacon and tomato sandwich (ham) 4. Tomato, cucumber and salad (mayonnaise) 5. Chocolate cake (sugar) 6. Mushroom soup (water) 7. Cucumber and yoghurt salad (onions) 8. Fish, egg and mayonnaise sandwich (eggs IX.Fill in the gaps with “some” or “any 1.I have… tea in my mug. 2. My aunt doesn’t read … newspapers. 3. Kate has … interesting book. 4. Do you have … questions? 5. He doesn’t have … water. X.Translate into Russian. 1.There is very little bread on the table. 2. I want to make salad. How many cucumbers do I need? 3. There aren’t any cakes in this shop. 4. There are no bad students in my class. 5. How many people are going to eat this cake? XI. Coutable and uncoutable nouns Onion, tea, potato, banana, honey, pepper, water, ham, mushroom, juice, tomato, cucum- ber, butter, bread, orange, lemon. I can count… I can’t count… XII. Контроль умения говорить Could you act out dialogues "In the Cafe" or "Before dinner"? Who will start? Примерныеобразцыдиалогов: "In the Café” -Good afternoon! -Good afternoon! -I’d like chicken salad and fish with vegetables. -OK. Drinks? -No, thank you. Can I have some ice-cream? -Chocolate or vanilla? -Chocolate, please. -Very good. Please wait a bit. "Before dinner" -Good afternoon, Mum! I’m hungry. -Good afternoon! What would you like for dinner? -Can I have…, please? -All right. Would you like some fresh orange juice? -Yes, please. I like it. XIII. Read the text and answer the questions. Betsy has three children: Rosy, Mark and Rob, and a husband, Mr. MacWizard. Normally Betsy has a lot of problems with family dinners because every member of the family eats оnly certain kinds of food (каждый ест только определенную еду). Rosy and Mark eat rice and ham. Rob and Rosy like bread and cheese. Rob and Mr. MacWizard like chicken and bread. 1.Which food doesn’t Rosy eat? а)Bread b) chicken c) ham d) rice e) cheese 2. Who eats cheese, chicken and bread? а)Rosy b) Rob c) Mark d) Mr. MacWizard 3. Who doesn’t eat cheese, but eats ham and rice? а)Rosy b) Rob c) Mark d) Mr. MacWizard 4. Which food is OK for most of the family (для большинства членов семьи)? a) Bread b) ham c) rice d) chicken e) cheese XIV. Match the names of the Russian dishes with their descriptions using your index. 1.Pelmeni 2.Russian salad 3.Shchi 4.Rassolni k 5.Kasha 6.Kissel 7.Okroshk a 8.Blini 1) Russian salad; it is mixture of vegetables, boiled and chopped 2) Soup with pickled cucumbers. 3) Russian dumplings- cases of dough filled with meat 4) Thin fruit jelly made from fruit or berry juice and potato flour 5) Soup with kvas, hard boiled eggs, chopped spring onions, cucumbers and boiled meat; everything is chopped. It is served cold with sour cream. 6) Cabbage soup with fresh or sauerkraut cabbage 7) Cereal pudding. It is made of oats, rice, buckwheat ,millet or semolina. 8)Pancake(made of flour, water or milk, yeast and eggs) Key: 1-2, 2-4,3-1, 4-6, 5-7, 6-3, 7-5, 8-8 XV.Writing. - Open your notebooks, write the date, class work. Look at the screen. In this exercise you must put the words in the right order to make sentence. 1. eat, in the morning, porridge, I 2. She, milk, with, coffee, drink, does not 3. hamburgers, they, with, like,cheese 4. We, eat, for breakfast, do not, salad, fish, or 5. For supper, would, I, orange, like,juice 6. Does not, Lizzy,mineral, drink,water XVI. Заключение The lesson is over. You were active and work very well. I announce your marks after checking your papers. See you soon.

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)

Открытый урок по теме "Моя любимая еда"(6класс, английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
26.02.2017