План открытого занятия по дисциплине ОДБ.03 «Иностранный язык (английский)» Тема: «Экологические проблемы. Порядковые имена числительные».
Оценка 5

План открытого занятия по дисциплине ОДБ.03 «Иностранный язык (английский)» Тема: «Экологические проблемы. Порядковые имена числительные».

Оценка 5
pptx
29.12.2021
План  открытого занятия по дисциплине ОДБ.03 «Иностранный язык (английский)» Тема: «Экологические проблемы. Порядковые имена числительные».
Урок 2021.pptx

Hello my dear students! I am very happy to see you!

Hello my dear students! I am very happy to see you!

Hello my dear students! I am very happy to see you! But before we start our lesson I have the task for you. The task is very easy. You should repeat after me. Ready? Let’s start! It is time to think, (Время думать,) It is time to speak, (Время говорить,) It is time to show, (Время показывать) Ready, steady, go! (На старт, внимание, марш). Now we try to do it faster as you can (Сейчас мы стараемся сделать это как можно быстрее.) Perfectly! ( Учитель: Отлично!)

Let' s find out the theme of our lesson by watching the video

Let' s find out the theme of our lesson by watching the video

Let' s find out the theme of our lesson by watching the video.

So, the theme our lesson is “The

So, the theme our lesson is “The

So, the theme our lesson is “The Ecological problems. The Ordinal numerals”. And the main aim is to enrich your knowledge on the topic and to improve your English. So, as far as everybody’s ready, let’s start. First of all let’s make a mind –map for the notion „The Ecological problems‟.

План открытого занятия по дисциплине ОДБ.03 «Иностранный язык (английский)» Тема: «Экологические проблемы. Порядковые имена числительные».

План  открытого занятия по дисциплине ОДБ.03 «Иностранный язык (английский)» Тема: «Экологические проблемы. Порядковые имена числительные».

And now find synonyms for the word combinations “ecological problems”

And now find synonyms for the word combinations “ecological problems”

And now find synonyms for the word combinations “ecological problems”.

concerns issues challenges crisis dilemma questions matters

concerns issues challenges crisis dilemma questions matters

concerns
issues
challenges
crisis
dilemma
questions
matters

There is a belief that the notion of a word

There is a belief that the notion of a word

There is a belief that the notion of a word Ecology is the science of the interactions of living organisms. Undoubtedly, it is absolutely right. When I thought about it yesterday, a Cinquain came to my mind. Here it is: Now compose your own cinquains with this word. Work in pairs, please.

Ecology.
Important, natural.
Develops, preserves, cleanses.
Informs about natural phenomena.
The science.

Экология.
Важная, естественная.
Развивает, сохраняет, очищает.
Информирует о природных явлениях.
Наука.

The term “ecology” was introduced into scientific language and the life of our society many years ago

The term “ecology” was introduced into scientific language and the life of our society many years ago

The term “ecology” was introduced into scientific language and the life of our society many years ago. Everybody knows that ecology depends on our humane attitude towards nature and it’s no secret that nowadays the world ecological situation is difficult. The degree of pollution of water, air and soil increases year after year and is considered to be a serious international problem. We all have heard about latest ecological catastrophe in Japan and its consequences and deeply realize how important it is to prevent such dangerous events in future.
What is the world ecological situation nowadays?
What should we do to prevent ecological catastrophe in future?
Thank you for your answers. Let's proceed to our case. The problem we are going to solve today is “Ecological problems”.

Термин экология был введен в научную терминологию и жизнь нашего общества много лет назад. Каждый знает, что экология зависит от нашего гуманного отношения к природе, и не секрет, что сегодня мировая экологическая ситуация сложна. Уровень загрязнения воды, воздуха и почвы возрастает год за годом и рассматривается как серьезная международная проблема. Мы все слышали о недавней экологической катастрофе в Японии и о ее последствиях, и глубоко осознаем, как важно предотвратить подобные опасные события в будущем.
Какова мировая экологическая ситуация сегодня?
Что делать, чтобы предотвратить экологическую катастрофу в будущем?

Can you answer these questions?

Can you answer these questions?

Can you answer these questions?
What should we learn today?

Все ли смогли ответить на данные вопросы?
Что мы должны узнать сегодня?

Порядковые имена числительные, за исключением first, second, third, образуются прибавлением суффикса –th к количественным числительным: fourth, fifth

Порядковые имена числительные, за исключением first, second, third, образуются прибавлением суффикса –th к количественным числительным: fourth, fifth

Порядковые имена числительные, за исключением first, second, third, образуются прибавлением суффикса –th к количественным числительным: fourth, fifth.
Следует обратить внимание, что у числительных, обозначающих десятки: twenty, thirty, forty, окончание –y (как всегда после согласной) переходит в –i, к которому добавляется –eth, например: twenty-twentieth.
Порядковые имена числительные в английском языке всегда употребляются с определенным артиклем. Например, the first lesson, on the third day.

План открытого занятия по дисциплине ОДБ.03 «Иностранный язык (английский)» Тема: «Экологические проблемы. Порядковые имена числительные».

План  открытого занятия по дисциплине ОДБ.03 «Иностранный язык (английский)» Тема: «Экологические проблемы. Порядковые имена числительные».

Well, we have already defined the problem, but to solve it we need to deal with certain problem zones

Well, we have already defined the problem, but to solve it we need to deal with certain problem zones

Well, we have already defined the problem, but to solve it we need to deal with certain problem zones. So, its high time to brainstorm some of them. Well, to my mind these points are worth considering. To facilitate our work let’s make a chart, which we need to fill in during the lesson. Что ж, мы уже определили проблему, но для ее решения нам нужно разобраться с определенными проблемными зонами. Итак, самое время провести мозговой штурм по некоторым из них.

 

pollution of water

pollution of air

pollution of soil

sources of pollution

factories
chemical waste
заводы
химические отходы
 
 

power station
factories
cars
электростанция
заводы
автомобили

dust heaps
lack of recycling centers
кучи пыли
отсутствие центров утилизации

 

people

What should we do to preserve our nature?

 

not to leave garbage

Read the text and name its parts

Read the text and name its parts

Read the text and name its parts.

Speaking about the problems of pollution, needless to say, that the main problem is the pollution of air. A lot of people in our district have their own cars and a lot of companies, especially transport ones, use lorries in their work.

Говоря о проблемах загрязнения, нет нужды говорить, что основная проблема – это загрязнение воздуха. Многие люди в нашем районе имеют собственные автомобили, и масса компаний, особенно транспортных, использует в своей работе грузовики.

In the district there are some heat stations and they also influence the condition of the air around.

В районе расположено несколько тепловых электростанций, и они также оказывают воздействие на состояние воздуха вокруг них (син.: вблизи).

I have already told you about two sources of pollution but I consider that the major source is not a plant, a heat station or cars. First of all, the state of the environment depends upon people. 

Я уже рассказала вам о двух источниках загрязнения, но считаю, что основной источник загрязнения – это не завод, тепловая электростанция или автомобили. В первую очередь состояние окружающей среды зависит от людей. 

I urge everyone not to leave garbage on the ground, as, to my mind, it is the first step to clear our streets and to love our nature.

Я призываю каждого человека не оставлять мусор на земле, так как, по моему мнению, это – первый шаг к тому, чтобы очистить наши улицы и нашу природу. 

Образовать порядковые имена числительные от следующих количественных имен числительных: six, seven, eight, thirty, forty

Образовать порядковые имена числительные от следующих количественных имен числительных: six, seven, eight, thirty, forty

Образовать порядковые имена числительные от следующих количественных имен числительных: six, seven, eight, thirty, forty. Form the ordinal numerals from the following cardinal numerals:

Six-
Seven-
Eight-
Thirty-
Forty-

Now let’s make a cluster ant comment it

Now let’s make a cluster ant comment it

Now let’s make a cluster ant comment it.

План открытого занятия по дисциплине ОДБ.03 «Иностранный язык (английский)» Тема: «Экологические проблемы. Порядковые имена числительные».

План  открытого занятия по дисциплине ОДБ.03 «Иностранный язык (английский)» Тема: «Экологические проблемы. Порядковые имена числительные».

And now answer the questions please

And now answer the questions please

And now answer the questions please.

What are environmental concerns?
What environmental problems do you know?
What is the source of environmental problems?

Что такое экологические проблемы?
Какие экологические проблемы вы знаете?
Что является источником экологических проблем?

The environmental problems of the world are called sources that contribute to environmental pollution

The environmental problems of the world are called sources that contribute to environmental pollution

The environmental problems of the world are called sources that contribute to environmental pollution.

Экологическими проблемами мира называются источники, способствующие загрязнению окружающей среды.

What have you done at the lesson to be successful?

What have you done at the lesson to be successful?

What have you done at the lesson to be successful?

Homework Prepare a report on a choice either about one of the environmental problems, or about several environmental problems (based on the materials of the…

Homework Prepare a report on a choice either about one of the environmental problems, or about several environmental problems (based on the materials of the…

Homework

Prepare a report on a choice either about one of the environmental problems, or about several environmental problems (based on the materials of the lesson).

Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
29.12.2021