План-конспект урока
Оценка 5

План-конспект урока

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
05.12.2018
План-конспект урока
Урок разработан для учащихся 5 классов к учебнику Virginia Evans, Lenny Dooley "Starlight 5". Тема урока "Games and Leisure. Sport games." Урок начинается с фонетической зарядки, где включены слова по теме урока, далее следует речевая разминка и плавно переходим к аудированию. Далее следует повторение степеней сравнения прилагательных и выполнение упражнения на закрепление.
Sports.docx
Организационный момент. Hello, boys and girls. Nice to meet you. Take your seats. How are you today?  What  date is it today? What day of the week is it today? What day was yesterday? What day  will be tomorrow?  What’s the weather like today? Good. Today we’ll review words,  we’ll read the text and we’ll  learn grammar material.  Фонетическая зарядка. But first let’s warm up our tongues. Match the words and the sounds. Pronounce and  translate them. Words: swimming, football, tennis, cricket.  What other words do you know? Look at the slide and match the English words and  their Russian equivalents. Pronounce the words. Repeat after me the words. Look  through them once again and try to guess the theme of our lesson. Речевая зарядка. Answer my questions: ­What is your favourite sport game? ­What kind of sport are you good at? ­Who do you usually play football with? Which are team sports? ­Do you want to be a sports star? ­What sports stars do you know? Обучение аудрованию. Open your student’s books at page 16. Look at the pictures. What do you know about  sports stars in the pictures? Where are they from? What are their sports? Let’s listen and check. Before listening, look at the table. Let’s check the words. (read and translate).  Repeat after me the words. Read them yourself. Good. Listen and be ready to answer  the questions. 1 прослушивание. So, what are names of these sportsmen? What are their sports? Listen to the audio once again and answer the question: how many medals do the  sportsmen have? 2 прослушивание All the sportsmen work hard. You worked hard too and now let’s have a rest. Динамическая пауза. Обучение чтению. Now let’s read the text.  Answer my questions: ­Where is Lionel Messi from? ­What is his height? ­When was Yelena Isinbayeva born? ­Michael Phelps is from the USA, isn’t he? ­Who has got more world records? Совершенствование грамматических навыков. Find text 1. Read aloud all the adjectives from this text. Чем отличаются эти  прилагательные?  Правильно, все прилагательные имеют степени сравнения.  Какие? (Сравнительную – comparative и превосходную superlative). Сравнительная  степень нужна нам для того, чтобы сравнить несколько предметов или людей. А  превосходная­ чтобы указать на то, что предмет или человек самый­самый. There are short and long adjectives. So we form comparative degree and superlative  degree in different ways. Open your student’s books at p.17 ex.3. Разбираем на примерах, приведенных в  таблицу. Читаем и переводим слова. Совершенствование орфографических навыков. So, now let’s do ex.4 p.17. Open your  exercise books. Write down the date, classwork. At home you are to learn the rule, SB ex.2 p. 16 r/tr and Words*. Our lesson has come to an end. How do you feel? What can you do? ­Your marks for today are… The lesson is over, goodbye!

План-конспект урока

План-конспект урока

План-конспект урока

План-конспект урока

План-конспект урока

План-конспект урока
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
05.12.2018