Урок-игра: “Animals and pets”.
Цель: способствовать развитию у учащихся навыков монологической речи
Задачи:
Образовательная: формирование навыков говорения.
Развивающая: развитие воображения, логического мышления.
Воспитательная: воспитание уважения к многообразию мнений.
Прогнозируемый результат: к концу урока учащиеся смогут представить проект “ Мое любимое животное”.
Оборудование: учебник Н.В. Юхнель «Английский язык в 4 классе», аудиозапись, раздаточный материал.
Урок 'Pets'.docx
Урокигра: “Animals and pets”.
Цель: способствовать развитию у учащихся навыков монологической
речи
Задачи:
Образовательная: формирование навыков говорения.
Развивающая: развитие воображения, логического мышления.
Воспитательная: воспитание уважения к многообразию мнений.
Прогнозируемый результат: к концу урока учащиеся смогут
представить проект “ Мое любимое животное”.
Оборудование: учебник Н.В. Юхнель «Английский язык в 4 классе»,
аудиозапись, раздаточный материал.
Подготовительная работа: написать сочинение на тему « My pet» или
«My favourite animal» и красочно его оформить.
I.
Организационный момент.
Ход урока.
T.: Hello boys and girls! How are you? Are you ready? Today we are going
to talk about animals. What animals do you know?
P1, P2, P3…:
Сегодня к концу урока вы сможете рассказать о своем любимом
животном, как оно выглядит, что умеет делать, что ест и пьет.
II.
Фонетическая зарядка.
You know a lot of animals. Perhaps you know a few poems about them.
What poems do you know? ( Учащиеся рассказывают стихи о животных,
имея или игрушку этого животного, или картинку в руках).
1. I love my cat.
It’s warm and fat.
My cat is grey,
It likes to play. (A cat)
2. My dog is clever, strong and quick,
It’s name is Spot, my name is Nick.
My dog is nice, my dog is gay,
We play together every day.(A dog)
3. Baa, baa, black sheep
Have you any wool?
Yes, sir, yes, sir.
Three bags full. (A sheep) 4. I wonder, have you ever heard
My parrot? He is a talking bird.
He says “Hallo” to any man,
Who says “Hallo” to him.( A parrot)
5. Cuckoo, cuckoo, what do you do?
In April I open my day;
In May I sing all day;
In June I change my tune;
In July away I fly. ( A cuckoo)
6. I am a little squirrel
As busy as can be,
I’m gathering some acorns
For winter food for me. (A squirrel)
III. Иградраматизация.
Now I think you can dramatize some poems about animals. Who
can? (выходят две девочки в костюмах кошки и мышки).
Cat:
Little mouse, little mouse mouse,
Where is your house?
Tell me, my sweet!
Mouse:
Little cat, little cat
Stay in your flat,
There is nothing here to eat!
Cat:
Little mouse, little mouse mouse,
Where is your house?
Where do you live?
Mouse:
Little cat,little cat
Stay in your flat,
I have nothing to give. Cat:
Little mouse, little mouse mouse,
Where is your house?
Come out and talk to me!
Mouse:
Little cat, little cat,
No, no, I won’t that!
You want to eat me.
IV. Физкультминутка.
T.; Now I say true and false sentences about pets and animals. Step to the
right if a sentence is true and step to the left if a sentence is false.
1. Puppies can fly.
2. Budgies are noisy.
3. Cats eat grass.
4. Cats like milk.
5. Elephants live in Belarus.
6. My favourite pet is dog.
V.
Игра « Угадай».
And now let’s play the game “Guess the Animal”. Team 1 is to
think of any animal it likes. Team 2 is to ask general questions and
then guess the animal.( Затем наоборот.
Вторая команда
задумывает название животного, а первая с помощью
употребления общих вопросов отгадывает название).
VI. Проекты.
Pupils present their projects pointing to the pictures. Pupils listen and ask
questions for more information.
Listen to your classmates and ask:
Have you got a black ruler? – Yes, I have / No, I haven’t.
Can you speak English? – Yes, I can/ No, I can’t.
Underlined parts of the questions pupils can substitute.
VII. Итоги.
Thank you very much. I like all your projects. Your marks are…
План-конспект урока "Animals and pets"
План-конспект урока "Animals and pets"
План-конспект урока "Animals and pets"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.