План урока на тему Хобби для 7 класса
Оценка 4.8

План урока на тему Хобби для 7 класса

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
17.02.2018
План урока на тему Хобби для 7 класса
В план включены все этапы урока.Задания дифференцированы. используется ИКТ. Учащиеся самооценивают и взаимооценивают работы друг друга. есть парные групповые и индивидуальные формы работ. В середине урока есть физ.минутка. План урока подойдет для учителей которые перепадают в классах обновленным содержанием образования.
Кожагалиева Гульдана Женисовна.docx
Lesson plan Unit of a long term plan  Unit 1:  Date:  CLASS: 5 Lesson title  Hobby and leisure/ Lesson 1 School: Moskalyev secondary school  Teacher name:  Kozhagalieva G. Number present: 8 absent: Learning objectives Lesson objectives Assessment criteria Values links  Cross­curricular links Previous learning Planned timings 7.C4 evaluate and respond constructively to feedback  from others. 7.L1 understand with little support the main points in  extended talk on a limited range of general and  curricular topics. 7.S1 use formal and informal registers in their talk on a  limited range of general and curricular topics. All learners will be able to: evaluate and respond  constructively to feedback from others ; match the word with their definitions and pictures; Most learners will be able to: complete table with  missing words from the video (5­10 types of hobby),  make up dialogues using  given linking words and  expressions; Some learners will be able to: complete table with  missing words from the video (all 16 types of hobby);  make up dialogues without any support.  1. To match the word with their definitions and  pictures; 2. To complete table with missing words from the  video; 3. To make up dialogues using  given linking words and expressions. Cooperation, creativity, tolerance to other’s interests,  respecting each other. Culture, Self­study Vocabulary according to the theme “Hobby”; usage of  Present Indefinite. PLAN Planned activities  Resources Start  3(min) 2 (min) Middle  3 (min) Organization moment Teacher greets the pupils.  Task: in order to download pupils into  language atmosphere teacher turn on the  music, while it pupils should clarify the  rules of the lesson.  Group work RULES OF TODAY’S LESSON: Don’t be  so shy! Be ok! Work!  Work!  Work! Task: look through the self­evaluation card  with criteria  Yes 50/50 No  1. To match the  word with their  definitions and  pictures; 2. To complete  table with missing  words from the  video; 3. To make up  dialogues using   given linking words and expressions; Introduction of new theme Group work Task: in order to differentiate tasks  according to their interestsб and levels,  teacher gives the task for two groups. After  doing it they should find the theme of the  lesson: 1) Work with worksheet 2) To do rebus 3) Do Test Presentation of active vocabulary Music (Songs: Do  not be so shy –  Imany Dragons  https://www.youtub e.com/watch? v=xxWz3zQR6II ;  Ingrid Michaelson  – I just wanna be  OK  https://www.youtub e.com/watch? v=tHnd2oI4B1s ; Rihana – Work  (feat. Drake)  https://www.youtub e.com/watch? v=HL1UzIK­flA ;  Smiles.  Assessment card  (handout 1) (handout 1) Card with rebus  (handout 2) Worksheet  (handout 3)  http://www.allthing stopics.com/upload s/2/3/2/9/23290220 /2439248_orig.png  Cards with mixed  pictures 4 (min) Collaborati ve  learning 2 (min) Pair work Task: to listen, repeat, translate and guess  the meaning  (matching) Painting Bodybuilding Kayaking Snowboarding Skateboarding Chilling out Travelling   Pottery  Architecture  Pre­watching video task Individual  work Gist questions Task: look at the picture and answer the  questions.  Are there pictures closed your hobby? Is your hobby interesting? Why do you choose it? (handout 4) Questions are  given on active  board:  1. Are there  pictures closed  your hobby? 2. Is your hobby  interesting? 3. Why do you  choose it? 3 (min) 5 (min) 5 (min)  4 (min) Watching video Individual work Task: complete the chart while watching the video. https://www.youtub e.com/watch? v=Qkxj2Rslljc  Card(handout 5) Post watching video activity Comprehension. Tasks are differentiated.  Task: do this exercises step by step I level – True / False Individual work II level – Making up and answering  questions. Pair  work III level – Make a list of unusual hobbies  from video. Pair  work Speaking activity I Group work Activity “Find someone who… ” Task: to interview classmates about their  hobbies Speaking activity II Pair  work Task: make  up dialogues Card (handout 6)  http://www.allthing stopics.com/upload s/2/3/2/9/23290220 /find­someone­ leisure­ad_orig.png Card (handout 7) http://www.allthing stopics.com/upload s/2/3/2/9/23290220 End  4 (min) 3 (min) 4 (min) 3 (min) I level – using all given linking words and  expressions; II level – using some  given linking words  and expressions; III level – without using linking words and  expressions.  Assessment Task: each pupil gives a mark for himself  and comments it. Teacher adds his mark  and evaluate. Home task /16qs­leisure.pdf  Smiles Differentiated by their interests and needs.  I level Make a poster of your hobby. Criteria:  In group of 4 people;   All member of group should present   Draw it creatively;  Use format A3. his hobby; II level Make a presentation of your hobby. Criteria:  In group of 4 people;   All member of group should present  his hobby;  Present it creatively;  5­7 slides. III level Make a dialogue of your hobby. Criteria:  In group of 4 people;   All member of group should present   Present it creatively;  3­5 sentences. his hobby; Feedback Using mincer, luggage, basket. Conclusion Pupils answer this questions: ­ what they learned; ­ what remained unclear for them; ­ what they need to continue working on. Yes 50/50 No  Handout 1 1. To match the  word with their  definitions and  pictures; 2. To complete  table with missing  words from the  video; 3. To make up  dialogues using   given linking words and expressions; Handout 2 Handout 3 Painting Skateboarding Architecture  Bodybuilding Chilling out Kayaking Pottery Travelling   Snowboarding Handout 4 a substance composed of solid coloring matter suspended in  a liquidmedium and applied as a protective or decorative co ating to varioussurfaces, or to canvas or other materials in p roducing a work of art. a device for riding upon, usually while standing, consisting  of a short, oblong piece of wood, plastic, or aluminum  mounted on large roller­skate wheels, used on smooth  surfaces and requiring better balance of the rider than the  ordinary roller skate does. the profession of designing buildings, open areas, communi ties, andother artificial constructions and environments, usu ally with someregard to aesthetic effect. Architecture often i ncludes design orselection of furnishings and decorations, s upervision of constructionwork, and the examination, restor ation, or remodeling of existingbuildings. the act or practice of exercising, lifting weights, etc., so as  to develop the muscles of the body. to relax instead of worrying or feeling anxious: If anything  major happens we're going to find out, so let's chill out and just do what we need to do. a small boat resembling this, made commercially of a  variety of materials and used in sports. the art or business of a potter; ceramics. to go from one place to another, as by car, train, plane, or  ship; take a trip; journey: a board for gliding on snow, resembling a wide ski, to whic h both feetare secured and that one rides in an upright positi on. Ages Hobbies  Handout 5 Teenagers Sara Joe Amy  Onur  Sahi  Sainabou  Alice  Joe  Kidd  Ben  Samuel  Tanaka  Belau  Chloe  George  Jesseny  Handout 6  CLASSMATE’ S NAME ADDITIONAL INFORMATION … likes to read in their free time. … was bored last weekend. … goes on­line more than 5 hours each day. … has too much free time. … went to a movie theater last weekend. … is too busy to have any fun. … watches TV every day. Do you …? Did you …? Are you …? Were you …? Yes, I do. No, I don’t. Yes, I did. No, I didn’t. Yes, I am. No, I’m not. Yes, I was. No, I wasn’t. LEISURE ACTIVITIES Handout 7  How much free time do you have each week?  Is it enough?  How much free time do you have today?  Is it enough?  Do you think most people have enough free time?  Do people have more free time than 100 years ago?  Will people have more free time in the future?  Why? / Why not?  What do you like to watch on TV in your free time?  What do you like to read in your free time?  Why is having too much free time a bad thing?  What exercise do you do in your free time?  What did you do for fun last weekend?  What is your favourite hobby?  Why do you like it?  When was the last time you saw a movie in a movie theater?  About how many hours do you go on­line each day?  What do you plan to do for fun next weekend?  Do you have any free time after this class?  Do you ever study English in your free time?  Why? / Why not?

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса

План урока на тему Хобби для 7 класса
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
17.02.2018