Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"
Оценка 5

Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"

Оценка 5
Разработки уроков
docx
биология
9 кл
25.10.2019
Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"
В условиях обновлённого содержания образования в Казахстане осуществляется поэтапное введение преподавания биологии, химии, физики, информатики на английском языке. Применение английского языка на уроках биологии я практикую второй год. Надеюсь, этот поурочный план на английском языке на тему: "Строение растительной и животной клетки" будет полезен.
9 кл 1 ур Cell structure.docx
Topic Date Class Teaching aims Content objectives Language objectives Assessment Cognition  Culture  Communication Content Materials Cell structure 03.09.19 9 grade ● to generalize and consolidate knowledge about cell structure ● to understand the function of cell. ● to know the difference between plant and animal cells. By the end of the lesson students will be able to: ● describe plant and animal cells ● give definition ● know about the functions of cells Lexis: Cell, organelle, cytoplasm, plasma membrane, nucleus,  covered, ribosome, Golgi body, lysosome, mitochondria, plastids. Functional language: comparing, explaining , discussing,  analyzing, sorting the cards, describing ● generalize and consolidate knowledge about the function of  ● find the difference between plant and animal cells ● describe the structure of plant and animal cells working with definitions and doing research about the topic of  “Cell structure” understanding that topic of Cell structure  cell ­ discussing function of cell ­ defining key terms ­ describing difference between plant and animal cells working  with text about “Cell structure” and present   understanding of the topic Books, A4 papers, colorful pencils, envelop. Stage / Aim Lead in Time 40 m 2 min 5 min Warm up (  to set  the   context and  activate prior  knowledge)  Procedure T: Hello everyone. Please, sit down. I want you to open the copybooks and write down the date. Today’s lesson is going to focus on “Cell structure”.  We will start with Explanation and we will finish with Activity. T: Before we start I want you to open the books on page 8 and think about what makes cell alive? Ss: Students brainstorming what makes cell alive? T: Well done. Now, Let’s work with new terminology. There is one “Traffic Light”  on each table. I want you to look at new words and place the words that you  know  on “Green” light, the words that you might know on “Orange” light and the words that you don’t know on “Red” light. Ss:  Students   place   words   on   corresponding   places   and Presentation ( to present the  Cell structure) 10 min 8 min Practice  ( to consolidate  the material, to  check  understanding of  the topic) 10  min Production (to  speak and  present the Cell  structure) 3 2 Reflection (to  reflect on what  they have  studied) Conclusion (to  finish the lesson  and set the  homework) discuss it in groups and with teacher (Attachment 0). T: Brilliant! Let’s practice these words together. I want you to repeat these words after me! T:  Now, I’m going to give you papers with some missing words, try to mingle and solve the task. Now, moving on to Explanation let’s open the text on pages 8 and 9 and listen to me? ICQ:  Do we have to read the text on page  8  or  9? Do you have to read the text or listen to me? (Listen to you) A   cell   is   an   elementary   unit   of   a   living   system.   Various structures   of   a   living   cell,   which   are   responsible   for performing a particular function, are called organoids, like the organs of the whole organism. Specific functions in the cell are   distributed   among   organoids,   intracellular   structures having a certain shape, such as the cell nucleus, mitochondria. T: Now let’s move on to practical activity. I want you to work in 4 groups and solve the task. (Teacher gives students the envelope with task in it Attachment 1). Ss: Students do creative activity. T: Now, I want you to look at the picture on page 8 and stick the names of the cell structure on your posters. When you finished I want you to look at definitions and match them with words on your projects (Attachment 2). ICQ: Do you have to write or stick the names? (Stick). Do you have to imagine definitions or match them? (Match) T: Brilliant!  T:  Well done. Good job! Now I want you to present your posters and speak about Cell structure. Make sure that you covered questions on page 9 in “Literacy” box. ICQ: Do you have to speak about animal? (No, we have to speak   about   Cell   structure)?   Do   you   have   to   answer   the questions on page 8 in “Literacy” box? (Yes) Ss:  Students   present   their   projects   and   speak   about   their topic. T:  Good job! Thank you. Now, I want you to take stickers and post your tweets about today’s lesson (Attachment 3). Now, I’d like to recap. Today we have explored the topic of “Cell structure”. The key things to takeaway is that it has 3­ basic functions. For the next lesson I want you to read the paragraph on pages 8 and 9 again and do the “Research time” box. Remember this homework is not optional, you must be ready for the next lesson. Have a nice day! I will see you on Tuesday . Kazakh Kazakh English Cell Cell structure Plant cell Animal cells Organelle Cytoplasm Plasma membrane Nucleus Vacuole Plastid Leucoplast Chloroplast Chromoplast Similarity Difference Pores Mitochondrion Lysosome Endoplasmic reticulum  Ribosome Nucleolus  English Cell Cell structure Plant cell Animal cells Organelle Cytoplasm Plasma membrane Nucleus Vacuole Plastid Leucoplast Chloroplast Russian Клетка Структура клетки Растительная клетка Животная клетка Органелла Цитоплазма Плазматическая мембрана Ядро Вакуоль Пластид Лейкопласт Хлоропласт Хромопласт Сходство Отличие Поры Митохондрия Лизосома Эндоплазматическая сеть Рибосома Ядрышко Russian Клетка Структура клетки Растительная клетка Животная клетка Органелла Цитоплазма Плазматическая мембрана Ядро Вакуоль Пластид Лейкопласт Хлоропласт Chromoplast Similarity Difference Pores Mitochondrion Lysosome Endoplasmic reticulum  Ribosome Nucleolus  Хромопласт Сходство Отличие Поры Митохондрия Лизосома Эндоплазматическая сеть Рибосома Ядрышко Attachment 3 Scaffolding for Presentation Tips for giving Presentation Think   about   the   aims   of   your   presentation.   Do   you   want   to   inform   or entertain your audience? Think about your audience. Do they already know anything about the topic? Why are they listening to your presentation? Choose the most suitable content for them. Make eye contact with the audience and try to sound confident when you give your presentation. Make some notes and use these to remember what comes next, but don't just read things aloud. Speak in a loud, clear voice. Make sure you don't speak too quickly and rush your presentation. Today I have success today My biggest learnt... has been… Useful language Starting a presentation ● Hi, I’m Sam. Today, Maria and I are going to talk about ... ● I'd like to start by saying ... A question I still have is… Introducing a topic ● First, ... / Firstly, … / First of all, … ● Finally, ... ● Another thing is that ... ● It's also true that ... ● Last but not least, ... ● Let me now move on to … ● Let's talk about … ● What's more, ... Today I have ● Mario will now tell you about … ● OK, back to Maja. Ending the presentation tried to… Handing over to another speaker ● In conclusion, … ● To sum up, …

Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"

Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"

Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"

Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"

Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"

Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"

Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"

Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"

Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"

Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"

Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"

Поурочный план на английском языке по биологии на тему: "Plant and animal cell"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
25.10.2019