ХОДУРОКА
1. Организационный момент.
T: Hello girls and boys! How are you today? Who is on duty today? What is the
date today? What is the day today? Who is absent? Ok seat down please.
Let’s start our lesson.
1. Listen to the sounds. Кто издает такие звуки? (Ps: the monkey, the lion,
the peacock, the elephant, the bear)
Can you tell me what we are going to speak about? ( About animals)
T: Right you are. The topic of our lesson today is «At the zoo». Как вы
думаете чему мы с вами сегодня научимся?(Ps: описывать животных)
2. Фонетическая зарядка.
T: Let’s start our lesson with a little poem about the zoo.
(слайд 13)
Tomorrow on Sunday we go to the Zoo.
Tomorrow, tomorrow we go to the Zoo.
There is a giraffe there and a zebra too,
A bear and a monkey, and a kangaroo.
3. Which of the animals on the picture can you see? Look at the screen
please. Мы показываем ученикам картинки животных, а они должны
догадаться что это за животные.
4. Показываем перепутанные буквы в презентации. ( названия
животных)
5. Речевая зарядка.
→
→
T: Do you like to go to the zoo? (T Cl). Do you often go to the zoo?
(T P1, P2). What animals can we see there? (P1, P2, P3: Bears, tigers,
lions…).
2. Основная часть урока.
1. Мы с вами должны научиться описывать животных, поэтому
необходимо выучить их части тела и вспомнить прилагательные для
описания. Повторение изученной лексики и введение новой лексики
по теме «Части тела животных» упр.2, стр.68.
2. Повторение пар прилагательных антонимов long – short; big – small;
thin – thick
3. Введение лексики – названия частей тела животных (в
сопоставлении с названиями частей тела человека) T: And now
use new words and adjectives to ask about the animals in the → →
pictures. (P1 P2 P3, etc) И в тоже время вспоминаем как
переводиться Have / has got.
P1: Which animal has got a thick mane?
P2: The lion. Which animal has got long neck?
P3: The giraffe. Which animal has got a trunk?
P4: The elephant…
3. Развитие умений монологической речи при описании животных
(отработка и закрепление лексики по теме «Части тела животных»
работа в парах; изображения животных дано на экране)
T: Describe any of the animals. But your task is to make one – two
mistakes. Your partner corrects you. (P1 P2)→
P1: The giraffe has got a short neck, short legs and a long tail.
P2: The giraffe hasn’t got a short neck and short legs. It has got a long
neck and long legs.
4. Развитие умений поискового чтения – упр.4, стр.68
T: Now read the text to yourselves and say which animals are in the
dialogue. (Ps: a giraffe, a monkey, a bear).
T: That’s right. Now let’s read the dialogue aloud and translate it,
please.
Итог : Choose any of the animals and describe it. For example:
Giraffe .
Единственное число :It has got a neck.
Множественное число: It has got four legs. And so on…..
Презентация по английскому языку на тему: "At the zoo" (5 класс)
Презентация по английскому языку на тему: "At the zoo" (5 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.