Разработка урока на тему: "Weather and seasons" ( 5 класс, Английский язык)
Оценка 4.6

Разработка урока на тему: "Weather and seasons" ( 5 класс, Английский язык)

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
22.09.2019
Разработка урока на тему: "Weather and seasons" ( 5 класс, Английский язык)
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to 5.L1understand a sequence of supported classroom instructions 5.L3 Understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics 5.S4 Respond with limited flexibility at sentence level to unexpected comments on an increasing range of general and curricular topics Lesson objectives All learners will be able to Put names of the cities according to ABC, write the sentences correctly, choose false\true sentences Most learners will be able to Put names of the cities according to ABC, answer the full and short questions about cities, write the sentences correctly, choose false\true sentences Some learners will be able to Put names of the cities according to ABC, answer the full and short questions about cities correctly, write the sentences correctly, choose false\true sentences Success criteria  puts names of cities according to the ABC  answers the questions about cities of Kazakhstan  writes sentences about cities  chooses false\true sentences Value links Values are instilled by/through discussion activities, answering the questions, respecting each other, sharing opinions. Cross curricular links Geography ICT skills Learners use online dictionaries if necessary, no ICT skills are focused on this lesson
Short plan 9.docx
Short plan № 9 Gymnasium № 41 Teacher’s name: Kazanzhidi O.F. Present: Absent: Long­term plan: Unit 1 “Home and away”  Date: Grade:  Theme of the lesson: Weather and seasons Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to 5.L1understand a sequence of supported classroom instructions  5.L3 Understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics 5.S4 Respond with limited flexibility at sentence level to unexpected comments on an increasing range of general and curricular topics All learners will be able to  Put names of the cities according to ABC, write the sentences  correctly, choose false\true sentences Most learners will be able to  Put names of the cities according to ABC, answer the full and short  questions about cities, write the sentences correctly, choose  false\true sentences Some learners will be able to  Put names of the cities according to ABC, answer the full and short  questions about cities correctly, write the sentences correctly,  choose false\true sentences  puts names of cities according to the ABC  answers the questions about cities of Kazakhstan  writes sentences about cities  chooses false\true sentences Values are instilled by/through discussion activities, answering the  questions, respecting each other, sharing opinions.  Geography Learners use online dictionaries if necessary, no ICT skills are  focused on this lesson Lesson objectives Success criteria Value links Cross curricular links ICT skills Previous learning Planned timings 5 min Plan Planned activities (replace the notes below with your planned activities) 1. Warm up  (W, G, f)  Learners name any city of Kazakhstan shown by the teacher to match each letter of the ABC. Teacher asks learners to make predictions for their vacation time and elicits what countries they would like to visit.  Learners take the cards and put them according to the ABC Resources 10 min 15 min 5 min 2 min 3 min  (W, I) 2. Activity 1 (P,   I)Place long piece of thick string on floor in the shape of the map of Kazakhstan. Learners look at string map of Kazakhstan. Explain/elicit where north, south, east, west are.  4. Work in the copy books.   Example: Where is Almaty? Almaty is in the south – east of Kazakhstan. 1. Where is Aktobe? 2. Is Astana in the centre of Kazakhstan? 3. Where is Aktau? Is it in the east? 4. Is Shymkent in the north of Kazakhstan? 5. Where is Astana? 6. Where is Oskemen? 7. Where is Pavlodar? (I,f)  Learners choose true\false sentences 1.Shymkent is the capital city of Kazakhstan. 2.Taraz is in the south of Kazakhstan. 3. Oskemen is in the east of Kazakhstan. 4. Astana is in the centre of Kazakhstan. 5. Atyrau is in the west of Kazakhstan. 6. Kostanay is in the south of Kazakhstan. 7.Astana is the capital city of Kazakhstan.   Home task: write words on the theme “Weather” 7.Reflextion  Cards with questions for  each pair Colour cards for each  learner

Разработка урока на тему: "Weather and seasons" ( 5 класс, Английский язык)

Разработка урока на тему: "Weather and seasons" ( 5 класс, Английский язык)

Разработка урока на тему: "Weather and seasons" ( 5 класс, Английский язык)

Разработка урока на тему: "Weather and seasons" ( 5 класс, Английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
22.09.2019