Презентация по английскому языку "Сравнительная и превосходная степень прилагательных" (4 класс)

  • Презентации учебные
  • pptx
  • 31.03.2017
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Предложенный материал представляет собой презентацию Power Point по предмету "Английский язык" по теме "Степени сравнения прилагательных". Разработанный грамматический материал рассчитан на уровень 4 класса. В данной разработке дается комплекс упражнений на отработку и закрепление грамматического материала "Степени сравнения прилагательных". Упражнения разработаны по технологии "Достижение прогнозируемых результатов".Презентация Power Point "Степени сравнения прилагательных"
Иконка файла материала Степени сравнения прилагательных.pptx
Е.Н.Нестерова The 20 th of october «Comparative and superlative forms of  adjectives » Английский  язык   4 класс
Деятельностная схема «Comparative and superlative forms of adjectives » 1­2 слога 3 и более слогов исключения особенности написания superlative the adj + est the most + adj 1. the best 2. the worst 1. the biggest 2. the nicest 3. the funniest, the tastiest comparative  adj + er  +than  more +  adj+than 1.better+than 2.worse+ than 1. bigger +than 2. nicer +than 3. finnier, tastier+ than  affirmative adjective long adjective 1. good 2. bad 1. перед кр. гласной (big) 2. оканчивающиеся на e (nice) 3. согласная + y (funny, tasty)
Урок 1.  Употребление  прилагательных в  сравнительной и превосходной степени Прогнозируемые результаты В  конце  урока  мы                                       будем знать: ­ образование сравнительной и превосходной степени прилагательных      ­ употреблять прилагательные в сравнительной или в превосходной степени в зависимости от контекста будем уметь:
Lesson 1. «Comparative and superlative forms of adjectives » Task. Put   the  adjectives  in  superlative or comparative    1. Vegetables are ______( healthy) than form. Do  it  all  together (Коллективно)   healthier sweets. more  important   2. Carbohydrates are _____(important) than sugars. . … worse  3. Chocolate is _________(bad) than vegetables for our teeth.
Lesson 1. «Comparative and superlative forms of adjectives » Task. Put   the  adjectives  in  superlative or comparative    form. Do  it  all  together (Коллективно)  4. Fats and sugars are ______(bad) nutrients for us. the worst  . 5. A vegetable salad is ____(good) than a meat dish.   . better
Lesson 1. «Comparative and superlative forms of adjectives » Task. Put   the  adjectives  in  superlative or comparative    form. Do  it  all  together (Коллективно) more  interesting   6. Doing sport is (interesting) than staying in bed. . 7. Milk and cottage cheese is ____ more  helpful (helpful) than meat.   .
Lesson 1. «Comparative and superlative forms of adjectives » Task. Put   the  adjectives  in  superlative or comparative   form.  Do  it  in  pairs (Выполнение  в парах)  1. Calcium is _______ (principal) nutrient for our teeth and bones. the  most principal  . 2. Jill’s teeth are________ (strong than Tim’s because she drinks a lot of milk. stronger
Lesson 1. «Comparative and superlative forms of adjectives » Task. Put   the  adjectives  in  superlative or comparative form.  Do  it  in  pairs (Выполнение  в парах) lighter the  most  dangerous   3. Dinner must be ________(light) than lunch. 4. Fast food is _________(dangerous) meal for our health! 5. Vitamins are _________ (effective) nutrients against the illness. the  most  effective  .
Lesson 1. «Comparative and superlative forms of adjectives » Task. Put   the  adjectives  in  superlative or comparative form.                        Do  it  yourself (Самостоятельно) 1. Drinking fruit juice is better ___________(good) for health than drinking lemonade. sweeter  . heavier   2. Coke is __________(sweet) than coffee. 3. The meat menu is ______(heavy) for our stomach than the vegetarian food. …
Lesson 1. «Comparative and superlative forms of adjectives »  Task. Put   the  adjectives  in  superlative or comparative  form.    Do  it  yourself (Самостоятельно) 4. His cousin becomes________(thin) than my sister , because she is on a balanced diet. thinner  more  useful  5. Lemons and oranges are ________ (useful) than bananas. … .
Lesson 1. «Comparative and superlative forms of adjectives »  Task. Put   the  adjectives  in  superlative or comparative  form.    Do  it  yourself (Самостоятельно) the  most important  6. Vitamins and minerals are important for a healthy body. 7. A lot of fat and sugar is ________(bad) for people. the  worst  .
Lesson 1. «Comparative and superlative forms of adjectives » Cрезовая      работа. Task. Put the  adjectives  in  superlative or  1. Heavy exercises, such as aerobics, is________(good) comparative form.  bette r than easy exercises, like walking. stronger 2.My brother drinks lots of milk, so his teeth are __________(strong) than mine. the 3. Our friend Jack doesn’t like doing sport, so he is fattest __________ (fat) boy in our class. the most 4. Doctors say the calcium is ________(important) vitamin important for the human bones and teeth. the 5.Chips, burgers, French fries are ________ (bad) food. worst 6. My usual menu for breakfast is yoghurt, apple, banana!I think it’s _________(healthy) menu. the healthiest
Lesson 1. «Comparative and superlative forms of adjectives » Cрезовая      работа. Task. Put the  adjectives  in  superlative or  comparative form.  the most essential more nutritious 7. Are  you  vegetarian  or  do  you  prefer  meat? – I   choose  vitamins  and minerals, they’ re ________ (essential) nutrients for the  human  body. 8.Carbohydrates   give  us ________(nutritious)   elements  than  fats  and  sugars.   9. Robby loses all football games, because he’s the slowest _______(slow) boy in the team, he never eats vitamins. the unhealthiest the most dangerous 10. Fast food doesn’t contain any vitamins or minerals, it’s ______(unhealthy) and _______ (dangerous) food!
Урок 1.  Употребление  прилагательных в  сравнительной и превосходной степени Прогнозируемые результаты В  конце  урока  мы узнали: ­ образование сравнительной и превосходной степени прилагательных научились:     ­ употреблять прилагательные в сравнительной или в превосходной Рефлекси степени в зависимости от контекста яКак мы можем доказать, что мы знаем сравнительную и как образовать превосходную степень прилагательных?