ПРЕЗЕНТАЦИЯ ПО ИНФОРМАТИКЕ НА ТЕМУ "АРАЛАШ СОНЛАР" (7-КЛАСС)

  • Презентации учебные
  • ppt
  • 06.04.2019
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

ЭТО ПРЕЗЕНТАЦИЯ ПО ПРЕДМЕТУ ИНФОРМАТИКЕ С ЭТОЙ ПРЕЗЕНТАЦИИ МОЖНО ИСПОЛБЗОВАТСА В УРОКАХ ИНФОРМАТИКИ К ШКОЛАМ С УЗБЕКСКИМ ОБУЧЕНИЕМ ДЛЯ УЧЕНИКАМ 8 КЛАССА И МОЖНО ПОЛЬЗОВАТСА В УРОКАХ ЕСЛИ ТЕМА УРОКА СОВПОДАЕТ С ЭТОЙ ТЕМОЙ Я РАДА ЧТО ВЫ ЧИТАЛИ И ПОСМОТРЕЛИ МОЮ РАБОТУ
Иконка файла материала aralash sonlar.ppt
6 SINFLARDA  MATEMATIKA  FANIDAN  ”ARALASH  SONLARNI” QO’SHISH  VA  AYIRISH  mavzusida  tayyorlagan  TAQDIMOTI
MA’NAVIYAT DAQIQASI MA’NAVIYAT DAQIQASI Alisher Navoiy Mirzo Bobur
Sinfimizda nechta o’quvchi bor? 25 ta o’quvchi bor
Tarvuzning teng qismlari – bo’laklar  deyiladi. Tarvuz 6 bo’lakka bo’lingani uchun,  uning bir bolagi  ­ “oltidan bir” 1 6 5 6
Bo’lak – kesmaning teng qismlari. Kesmani teng yetti  bo’lakka bo’lganimiz  uchun, bir bo’lak “yettidan bir”. 7 8 7 7 6 7 5 7 2 7 1 7
Bu              yozuv oddiy kasr  deyiladi 5 6 1     Kasr surati Kasr surati                                                                              6   Kasr maxraji Kasr maxraji Kasr maxraji  ­  necha bo’lakka  bo’linganini,  kasr surati ­  shunday  bo’laklardan  nechta olinganini  bildiradi.
“Bo’lak”o’yini Tarvuz teng bo’laklarga bo’lindi. Idishga 5 ta  bo’lak solindi. Shunga mos kasrni toping. 5 9 4 9 9 4 9 5
Shaklning qanday qismi bo’yalgan? 1 3 2 3 1 2 3 3
Shaklning qanday qismi bo’yalgan? 3 5 5 3 1 2 2 5
Shaklning qanday qismi bo’yalgan? 1 3 1 4 4 3 3 4
Shaklning qanday qismi bo’yalgan? 1 3 1 2 2 1 3 4
3 7 7 3 7 7 7 10 Shaklning qanday qismi bo’yalgan?
2 3 4 3 2 5 3 5 Shaklning qanday qismi boyalgan?
Shaklning qanday qismi bo’yaldan? 2 3 1 3 2 1 3 4
Shaklning qanday qismi bo’yalgan? 1 5 5 4 4 5 3 5
Shaklning qanday qismi bo’yalgan? 4 10 4 6 6 10 10 4
Shaklning qanday qismi bo’yalgan? 1 2 1 3 2 1 3 4
1 5 5 4 5 5 3 5 Shaklning qanday qismi bo’yalgan?
92 100 8 100 8 92 8 10 Shaklning qanday qismi bo’yalgan?
3 5 8 3 5 8 Maktabdan uygacha 8 km. Men  3 km yo’l  yurdim. Men  yo’lning qanday qismini yurdim? 3 8 8 8 kmkm
3 5 8 3 3 8 5 8 Bidonga sut quyildi. Sut bidonning qanday  qismini egallaydi?
Olmalarning qanday qismi idishga solinadi? 6 14 14 6 5 6 8 6
Pishloqni uch marta kesish bilan teng 8 bo’lakka ajrating?
Yechish Idishda qancha  bo’lak qoldi? 22 bo‘lak 4488 bo’lak bo‘lak bo’lak
Son o’qida berildan nuqtani ko’rsating. 7 3 3 4 2 7 3 7 33 00 77 11
Son o’qida berilgan nuqtani ko’rsating. 3 4 7 9 7 3 2 7 77 99 00 11
Son oqida berilgan nuqtani ko’rsating. 5 7 7 5 7 3 2 7 77 55 11 00
Son o’qida berilgan nuqtani ko’rsating. 3 4 6 8 00 1 4 4 3 O’yla!  ; 11
Son oqida berilgan nuqtani ko’rsating. 5 12 10 24 7 3 2 7 ; O’yla! 00 11
Nuqtaning koordinatasini  toping. 3 10 5 7 5 12 10 10 7 5 2 7 00 ВВ 7 10 АА СС
Masala:  4ta olmani uchta bolaga teng bo’lib bering 4 3 1  =  1   +        3 Bir butun uchdan bir
1 2      4 =    14*2 4 =   9 4  3          2 1 4 3 4 =   13 4 =   11 4
Aralash sonlarni qo’shish va  ayirish Aralash sonlarni qo’shish (ayirish) da  ularning butun va kasr qismlari alohida­ alohida qo’shiladi (ayiriladi). Aralash sonlarni qo’shish  = =
Aralash sonlarni ayirish  = = = = = = = 1) 2) 3)
Mustahkamlash Test 1) Noto’g’ri kasrni aralash son  ko’rinishida yozing: a) b) c) 4d) 2) Sur’ati mahrajidan katta kasr qanday  nomlanadi? a) To’g’ri b) Noto’g’ri c) Oddiy d) Aralas h
Uyga vazifa 149 bet: 25­ 26­ 29­misollar Baholash Dars yakuni