Раздаточный материал к УМК Кауфман К.И., Кауфман М.Ю. "Счастливый английский.ру" для 7 класса

  • Карточки-задания
  • Раздаточные материалы
  • docx
  • 26.06.2017
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

предлагаю вам раздаточный материал к учебнику 7 класса УМК Кауфман 7 класс по темам: Лексика и закрепление: спорт, экология, путешествие, деньги, личная информация". А также грамматический материал: восклицательные предложения, конструкция used to. наречия, простое завершенное время, прошедшее длительное время + закрепления и итоговый тест.файл Microsoft Office
Иконка файла материала Раздаточный материал.docx
To beat smb To lose A draw To end in a drawA score To score a goal A goal Three­twoBefore A forward A defender NilThe Tigers will take Misha into team because: 1)Misha is very good at football. 2)their best players are not there. 3)the match is not important. 4)Mark is his friend. The Tigers will take Misha into team because: 1)Misha is very good at football. 2)their best players are not there. 3)the match is not important. 4)Mark is his friend. The Tigers will take Misha into team because: 1)Misha is very good at football. Команда Тигров примут Мишу в команду, потому что: 1)Марк его друг. 2)Миша преуспевает в футболе. 3)Их лучшие игроки покинули команду. 4)Матч не важен. Команда Тигров примут Мишу в команду, потому что: 1)Марк его друг. 2)Миша преуспевает в футболе. 3)Их лучшие игроки покинули команду. 4)Матч не важен. Команда Тигров примут Мишу в команду, потому что: 1)Марк его друг.2)their best players are not there. 3)the match is not important. 4)Mark is his friend. The Tigers will take Misha into team because: 1)Misha is very good at football. 2)their best players are not there. 3)the match is not important. 4)Mark is his friend. The Tigers will take Misha into team because: 1)Misha is very good at football. 2)their best players are not there. 3)the match is not important. 4)Mark is his friend. The Tigers will take Misha into team because: 1)Misha is very good at football. 2)their best players are not there. 3)the match is not important. 4)Mark is his friend. 2)Миша преуспевает в футболе. 3)Их лучшие игроки покинули команду. 4)Матч не важен. Команда Тигров примут Мишу в команду, потому что: 1)Марк его друг. 2)Миша преуспевает в футболе. 3)Их лучшие игроки покинули команду. 4)Матч не важен. Команда Тигров примут Мишу в команду, потому что: 1)Марк его друг. 2)Миша преуспевает в футболе. 3)Их лучшие игроки покинули команду. 4)Матч не важен. Команда Тигров примут Мишу в команду, потому что: 1)Марк его друг. 2)Миша преуспевает в футболе. 3)Их лучшие игроки покинули команду. 4)Матч не важен. Answer the questions: 1.Why is the best forward not in the team?  2.Why is the game important? 3.Did the Tigers lose to the Foxes? 4.How many games did the Tigers win last year? Answer the questions: 1.Why is the best forward not in the team?  2.Why is the game important? 3.Did the Tigers lose to the Foxes? 1.The Tigers won two games. 2.No, they didn`t. The match ended in a draw 3­3. 3.The game is important because it`s a final. 4.Black has joined the choir. 1.The Tigers won two games. 2.No, they didn`t. The match ended in a draw 3­3. 3.The game is important because it`s a final.4.How many games did the Tigers win last year? Answer the questions: 1.Why is the best forward not in the team?  2.Why is the game important? 3.Did the Tigers lose to the Foxes? 4.How many games did the Tigers win last year? Answer the questions: 1.Why is the best forward not in the team?  2.Why is the game important? 3.Did the Tigers lose to the Foxes? 4.How many games did the Tigers win last year? Answer the questions: 1.Why is the best forward not in the team?  2.Why is the game important? 3.Did the Tigers lose to the Foxes? 4.How many games did the Tigers win last year? Answer the questions: 1.Why is the best forward not in the team?  2.Why is the game important? 3.Did the Tigers lose to the Foxes? 4.How many games did the Tigers win last year? 4.Black has joined the choir. 1.The Tigers won two games. 2.No, they didn`t. The match ended in a draw 3­3. 3.The game is important because it`s a final. 4.Black has joined the choir. 1.The Tigers won two games. 2.No, they didn`t. The match ended in a draw 3­3. 3.The game is important because it`s a final. 4.Black has joined the choir. 1.The Tigers won two games. 2.No, they didn`t. The match ended in a draw 3­3. 3.The game is important because it`s a final. 4.Black has joined the choir. 1.The Tigers won two games. 2.No, they didn`t. The match ended in a draw 3­3. 3.The game is important because it`s a final. 4.Black has joined the choir. Восклицательные предложения Начинаются с What a … ! – Какая/какой … !(перед исчисляемым существительным в ед.ч.) What a pretty girl! – Какая хорошенькая девочка!                          What …! – Что за … ! (перед неисчисляемым существительным или перед существительным во мн.ч.) What  wonderful  weather!–Что   за   прекрасная погода! What clever girls! – Что за умные девочки! Complete the sentences with words from the brackets: 1.The Tigers were (nervous/nervously). 2.The Bears played (brilliant/brilliantly). 3.The bears didn`t give up (easy/easily). 4.Stabber made some (fantastic/fantastically) saves. Complete the sentences with words from the brackets: 1.The Tigers were (nervous/nervously). 2.The Bears played (brilliant/brilliantly). 3.The bears didn`t give up (easy/easily). 4.Stabber made some (fantastic/fantastically) saves.5.Misha (quick/quickly) ran back towards his goal. Complete the sentences with words from the brackets: 1.The Tigers were (nervous/nervously). 2.The Bears played (brilliant/brilliantly). 3.The bears didn`t give up (easy/easily). 4.Stabber made some (fantastic/fantastically) saves. 5.Misha (quick/quickly) ran back towards his goal. Complete the sentences with words from the brackets: 1.The Tigers were (nervous/nervously). 2.The Bears played (brilliant/brilliantly). 3.The bears didn`t give up (easy/easily). 4.Stabber made some (fantastic/fantastically) saves. 5.Misha (quick/quickly) ran back towards his goal. Complete the sentences with words from the brackets: 1.The Tigers were (nervous/nervously). 2.The Bears played (brilliant/brilliantly). 3.The bears didn`t give up (easy/easily). 4.Stabber made some (fantastic/fantastically) saves. 5.Misha (quick/quickly) ran back towards his goal. Complete the sentences with words from the brackets: 1.The Tigers were (nervous/nervously). 2.The Bears played (brilliant/brilliantly). 3.The bears didn`t give up (easy/easily). 4.Stabber made some (fantastic/fantastically) saves. 5.Misha (quick/quickly) ran back towards his goal. 5.Misha (quick/quickly) ran back towards his goal. Complete the sentences with words from the brackets: 1.The Tigers were (nervous/nervously). 2.The Bears played (brilliant/brilliantly). 3.The bears didn`t give up (easy/easily). 4.Stabber made some (fantastic/fantastically) saves. 5.Misha (quick/quickly) ran back towards his goal. Complete the sentences with words from the brackets: 1.The Tigers were (nervous/nervously). 2.The Bears played (brilliant/brilliantly). 3.The bears didn`t give up (easy/easily). 4.Stabber made some (fantastic/fantastically) saves. 5.Misha (quick/quickly) ran back towards his goal. Complete the sentences with words from the brackets: 1.The Tigers were (nervous/nervously). 2.The Bears played (brilliant/brilliantly). 3.The bears didn`t give up (easy/easily). 4.Stabber made some (fantastic/fantastically) saves. 5.Misha (quick/quickly) ran back towards his goal. Complete the sentences with words from the brackets: 1.The Tigers were (nervous/nervously). 2.The Bears played (brilliant/brilliantly). 3.The bears didn`t give up (easy/easily). 4.Stabber made some (fantastic/fantastically) saves. 5.Misha (quick/quickly) ran back towards his goal. Skiing Skating Акулы Медведи Skiing Skating Акулы МедведиTo compete A competition A team Sharks Bears To earn A point A cup Training To give up (an activity) Skiing Skating To compete A competition A team Sharks Bears To earn A point A cup Training To give up (an activity) Команда Зарабатывать Бросать (какое­либо занятие) Тренировка Кубок Очко Соревнование Соревноваться Катание на коньках Катание на лыжах Акулы Медведи Команда Зарабатывать Бросать (какое­либо занятие) Тренировка Кубок Очко Соревнование Соревноваться Катание на коньках Катание на лыжах To compete A competition A team Sharks Bears To earn A point A cup Training To give up (an activity) Skiing Skating To compete A competition A team Sharks Bears To earn A point A cup Training To give up (an activity) Команда Зарабатывать Бросать (какое­либо занятие) Тренировка Кубок Очко Соревнование Соревноваться Катание на коньках Катание на лыжах Акулы Медведи Команда Зарабатывать Бросать (какое­либо занятие) Тренировка Кубок Очко Соревнование Соревноваться Катание на коньках Катание на лыжахThe Adverb (наречие) – часть   речи,   которая   поясняет   глаголы,   прилагательные   и   другие наречия.Наречия времени (когда?) now ­ сейчас then – тогда, потом yesterday – вчераНаречия частотности (как часто?) often ­ часто never ­ никогда ever – когда­либо sometimes – иногдаНаречия места и направления (где? куда?) here – здесь, сюда there ­ там inside – в, внутри abroad – заграницейНаречия образа действия (как? каким образом?) прилагательное + суффикс ­ly sad ­ sadly (грустный – грустно) 1) –l: beautiful ­ beautifully  2) –y после гласной: y – i + ly: happy – happily 3) Исключения: good – wellIf you can sing If you want to live If you can learn If you can shout If you can sing If you want to live If you can learn If you can shout If you can sing If you want to live If you can learn If you can shout If you can sing If you want to live If you can learn If you can shout If you can sing If you want to live If you can learn If you can shout quickly loudly beautifully dangerously quickly loudly beautifully dangerously quickly loudly beautifully dangerously quickly loudly beautifully dangerously quickly loudly beautifully dangerously join  the cheerleaders club join the Tigers football club join the snowboarding club join the choir join  the cheerleaders club join the Tigers football club join the snowboarding club join the choir join  the cheerleaders club join the Tigers football club join the snowboarding club join the choir join  the cheerleaders club join the Tigers football club join the snowboarding club join the choir join  the cheerleaders club join the Tigers football club join the snowboarding club join the choirI would like to be a/an ...  because it is … I would like to be a  traveller because it is  exciting.Generous ­ великодушно,  demand ­ востребовано,  interesting ­ интересно,  healthy ­ здоровый,  responding ­ответственно, practical  воспитывающий, creative ­ творческий, dangerous  but exciting – опасно, но  захватывающеThe Past Perfect Tense Прошедшее совершенное (завершенное) времяhad + основной глагол в 3 формеI You He She It We You They had writtenкоторое которое раньше The Past Simple Действие, произошло позже The Past Perfect Действие, произошло другого в прошлом had  + основной глагол в 3 форме  Для   неправильных   глаголов   –  таблица,  для правильных – окончание ­ed Misha  had helped  Robin before (The Past Perfect),) he V2 (2 форма глагола)met Rob (The Past Simple).   Миша  помог  Робину   прежде   чем   (Прошедшее совершенное   он  познакомился  с   Робом   (Простое прошедшее). + He had read the book before he saw the film. ­ He had not read the book before he saw the film. общ? Had he read the book before he saw the film? альт.? Had he read the book or journal before he saw the film? спец.? What had he done before he saw the film? ? к подл.: Who had read the book before he saw the film? разд.? He had read the book before he saw the film, had not he?Card 9. Practice Образуйте наречия образа  действия от следующих  прилагательных: bad, good, stupid, angry, slow, clear, quick, loud,  easy, usual Card 1. Theory Что такое наречие? Card 2. Theory На   какой   вопрос   отвечают наречия   времени?   Перечислите эти   наречия   на   английском языке Card 3. TheoryНа   какой   вопрос   отвечают наречия частотности? Перечислите   эти   наречия   на английском языке Card 4. Theory На   какой   вопрос   отвечают наречия   места   и   направления? Перечислите   эти   наречия   на английском языке Card 5. Theory На   какой   вопрос   отвечают наречия   образа   действия? Перечислите   эти   наречия   на английском языке Card 6. Theory Как   образуются   наречия   от которые прилагательных,   заканчиваются   на       –l? Образуйте от наречие прилагательного beautiful Card 7. Theory Как   образуется   наречие   от прилагательного, которое заканчивается  на     ­y, стоящейпосле   согласной?   Образуйте наречие   от   прилагательного happy   образуются     пропуски   Card 8. Theory Назовите   исключения,   когда наречия от прилагательных не по правилам. Приведите примеры Card 10. Practice Заполните   в предложениях следующими наречиями:  dangerously,  loudly, beautifully, quickly: 1.Join the choir if you sing … 2.Join   the   snowboarding   club   if you want to live … 3.Join   the   tigers   football   club   if you can learn … 4.Join the cheerleaders club if you can shout …oxygen poisonous a stick a fault to play hide­and­sick a spaceship race Mars to take place he started/ stopped digging a hole in the  ground он начал/ прекратить копать ямку в земле палка Марс играть в прятки занимать место космический корабль ошибка ядовитый кислородoxygen poisonous a stick a fault to play hide­and­sick a spaceship race Mars to take place he started/ stopped digging a hole in the  ground oxygen poisonous a stick a fault to play hide­and­sick a spaceship race Mars to take place he started/ stopped digging a hole in the  ground oxygen poisonous a stick a fault to play hide­and­sick он начал/ прекратить копать ямку в земле палка Марс играть в прятки занимать место космический корабль ошибка ядовитый кислород он начал/ прекратить копать ямку в земле палка Марс играть в прятки занимать место космический корабль ошибка ядовитый кислород он начал/ прекратить копать ямку в земле палка Марс играть в прятки занимать местоa spaceship race Mars to take place he started/ stopped digging a hole in the  ground космический корабль ошибка ядовитый кислород Как переводится конструкция used to? Когда используется конструкция used to? Заполните пропуски: He __________ play football on Sundays when he was young. When we were children, we _________ go to kinder garden. I ________ visit my Granny every Summer when I was 5. 10 JULYJack Peterson EXITING 2170 CAMPING REALLY SUDDENLY CRIEDDANGER SIGHD ANYTHING SHOUTED CONVERSATION OUTSIDEDIGGING TOUCH WITHOUT BERRIES MUSHROOMS SOMETHINGSusan Brown The story takes place in the… The 10 of July was a very special day, because… Jack went… for an … Jack`s grandfather promisedhim… Jack wanted to go camping, because… The campsite looked like… Jack and his Grandfather found… It was … bottleName:____________________________          Grade:___________________________ 1.Наречие – это 2.Перечислите подклассы наречий и приведите примеры на каждый подкласс: 3.Образуйте наречия от следующих прилагательных: beautiful, happy, good, bad, stupid, angry, slow, clear, quick, loud, easy, usualPast Progressive (Continuous) ­  прошедшее длительное времяto be was/were + Vingat 2/4/10 … o`clock  yesterday when John/Barbara …  came home/to school …+    Linda   waswatching TVat 10 o`clock Yesterday.she WhoWhat When? Whyor notTravelling B Y B U S B Y C A R B Y B O A T B Y P L A N E B Y T R A I N T O G O T O F L Y T O P L A N T O P H O N E T O T R A V E L A T I C K E T C O M F O R T A B L E ПутешествиеMoney P E N C E P O U N D R O U B L E T O P A Y T O C O S T C A S H E U R O S A L E C H E A P E X P E N S I V E K O P E C K H O W M U C HДеньги С Т О И Т Ь П Л А Т И Т Ь Н А Л И Ч Н Ы Е Ф У Н Т П Е Н С К О П Е Й К А Е В Р О Р У Б Л Ь Р А С П Р О Д А Ж А Д О Р О Г О Й Д Е Ш Е В Ы Й С К О Л Ь К О С Т О И ТPersonal InformationA N A M E A F A T H E R A F R I E N D A M O T H E R A G E A N A D D R E S S A F A M I L Y N A M E A D A T E O F B I R T H A R E L A T I V E A N A T I O N A L I T Y A P L A C E O F B I R T H A T E L E P H O N E N U M B E RЛичная информацияО Т Е Ц Д Р У Г М А Т Ь И М Я А Д Р Е С В О З Р А С Т Ф А М И Л И Я Д А Т А Р О Ж Д Е Н И Я Н А Ц И О Н А Л Ь Н О С Т Ь Р О Д С Т В Е Н Н И К М Е С Т О Р О Ж Д Е Н И Я Н О М Е Р Т Е Л Е Ф О Н АName:___________________________________ Form:________ Name:___________________________________ Form:________ Make all types of the sentences: Make all types of the sentences: + My family and I were watching TV when Sam came home from school. ­ + My family and I were watching TV when Sam came home from school. ­ общ.? альт.? общ.? альт.?спец.? ? к подл. разд.? спец.? ? к подл. разд.? Name:___________________________________ Form:________ Name:___________________________________ Form:________ Make all types of the sentences: Make all types of the sentences: + My family and I were watching TV when Sam came home from school. ­ + My family and I were watching TV when Sam came home from school. ­ общ.? альт.? спец.? ? к подл. разд.? общ.? альт.? спец.? ? к подл. разд.? Test Yourself 1. Fill in the gaps with “used to” where it is necessary: 1) He _________ play tennis when he was a child. 2) We live in a big city now, but we _________ live in the country. 3) I`ll _______ read a book tomorrow evening.  4) I hate milk, but I _______ drink it when I was a child. 5) The Tower of  London is a museum now, but it ________ be prison.6) I ________ play football on Sundays. 2. Rewrite the sentences using the prefix re­: 1) Use this bag again. 2) The workers had to build this wall again. 3) Count the people again. 4) We must decorate this flat again. 3. Put the articles the, a, ­ where it is necessary: 1) _________ moon goes round _______ sun. 2) _________forests and ________ oceans are a part of _______environment. 3) If you look at _____ the sky in the morning, you sometimes see ________ moon. 4) _______ people of _______ world must help _______ animals. 5) _______ Earth is ______ biggest planet in ________ universe. 4. Fill in the gaps: Atmos.her. e.olo.ical enviro.men. li.ter pol.ut.d a cam.siteto re.ycle o.y.en to.in to si.h